Opel Grandland X dobiva električno pomoč

Bencinski motor, ki ga poznamo že iz običajne različice in drugih Oplov, bo dobil pomoč v obliki dveh elektromotorjev.

Opel Grandland X dobiva električno pomoč (foto: Opel) Opel
13. 5. 2019

Črn pokrov motorja, črna streha in črni stebrički na (v osnovi) rdeči karoseriji; Opel je danes predstavil novo izvedbo svojega največjega športnega terenca, modela Grandland X. Ta se od do zdaj videnih bratov na pogled morda res razlikuje le po dvobarvni shemi, ki mu daje morda še nekoliko bolj športen pridih, a tisto pravo bistvo se pravzaprav skriva pod karoserijo, saj klasičnemu bencinskemu motorju družbo dela še par elektromotorjev.

Grandland X tako postaja prvi hibrid v aktualni Oplovi modelni floti, pri čemer bencinsko osnovo predstavlja 1,6-litrski turbo štirivaljnik, skupaj s parom elektromotorjev pa bo par proizvedel okroglih 300 'konjev' ali 221 kilovatov sistemske moči. V prihodnjiku govorimo namerno, Opel je namreč novinca predstavil šele v prototipni izvedbi, ki pa bo kot del načrta PACE že v prihodnjih tednih uzrl proizvodnjo, do prvih kupcev pa naj bi nato pripeljal na začetku prihodnjega leta.

Le dobra dva litra na 100 kilometrov

Nova izvedba Grandlanda X bo nosila ime Hybrid4, čeprav gre za prvega Oplovega priključnega hibrida, pa bo ta povsem v koraku s konkurenco. Po zaslugi baterijskega sklopa zmogljivosti 13,2 kilovatne ure bo namreč omogočal do 50 kilometrov izključno električnega dosega, poraba goriva pa naj bi na drugi strani znašala le 2,2 litra na 100 kilometrov. Temu primeren bo tudi izpust CO2, ki bo z 49 grami na prevožen kilometer občutno pripomogel k znižanju Oplovih izpustov pod mejo 100 gramov, ki jo zahteva EU.

Sicer pa bo Grandalnd X opremljen še z nekaterimi drugimi dobrotami, med katerimi so tudi take, ki jih sicer najbolj poznamo iz sveta pravih električnih avtomobilov. Takšen je tudi sistem za regeneracijo zavorne energije, ki odvečno energijo, nastalo pri zaustavljanju ali zaviranju, pretvori v elektriko, poleg tega pa precej pripomore k zaviranju in s tem občutno manjši potrebi po uporabi zavor. Tukaj pa so potem še vgrajen 3,3-kilovatni polnilec, navigacijska naprava z možnostjo prikaza realnega stanja prometa.

Križanec bo sicer le prvi v vrsti Oplovih modelov z omenjenim pogonskim sklopom. Nemci namreč načrtujejo vgradnjo v še nekaj preostalih vozil, s čimer bodo do leta 2024 elektrificirali celotno modelno ponudbo.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri