Prenovljeni Hyundai Ioniq Electric postaja dolgoprogaš

Z več kot tretjino večjo zmogljivostjo baterijskega sklopa bo Ioniq omogočal tudi približno četrtino večji domet.

Prenovljeni Hyundai Ioniq Electric postaja dolgoprogaš (foto: Hyundai) Hyundai
6. 5. 2019

Hyundai je z modelom Ioniq pred tremi leti brez dvoma prinesel pravo malo revolucijo na področju električnih oziroma elektrificiranih avtomobilov. Korejci so namreč kot prvi avtomobilski proizvajalec na svetu pod eno streho oziroma enim motornim pokrovom ponudili tako klasični hibridni pogonski sklop kakor tudi priključnohibridnega in izvedbo, opremljeno le z elektromotorjem. Ta je bila s ceno 35.000 evrov brez upoštevane subvencije tudi relativno dostopna za slehernega kupca, ki pa sta ga verjetno zmotila nizek doseg in morebiti tudi nizka moč elektromotorja. Pri Hyundaiu so jim prisluhnili.

Le tri leta po predstavitvi tako na trg prihaja prenovljena triperesna deteljica Ioniqov, ki ob minimalnih vizualnih spremembah prinaša precej več tehničnih novosti, še posebno za električnega Ioniqa. Ta bo namreč po novem opremljen z nekoliko močnejšim elektromotorjem, ki namesto dosedanjih 88 ponujal zdravih 100 kilovatov električne moči. Še nekoliko bolj dobrodošla pa bo kar 36 odstotkov večja baterija. Ta bo namesto dosedanjih 28 ponujala kar 38,3 kilovatne ure električne energije, zaradi česar se bo avtonomija vozila dvignila že na območje 300 kilometrov – 294 kilometrov, če smo natančni. Ko bo na drugi strani čas za polnjenje, bo v primeru hitrega polnjenja moč tega po novem namesto 50 znašala 100 kilovatov.

Sprememb na področju pogonskih sklopov sta bila na drugi strani deležna tudi oba hibrida. Osnovo bo tako predstavljal 1,6-litrski atmosfersko polnjen bencinski motor z močjo 105 'konjev' oziroma 76 kilovatov, različna pa bosta elektromotorja. Pri klasičnem hibridu bo tako na voljo takšen z močjo 32 kilovatov (in povezan z baterijo zmogljivosti 1,56 kilovatne ure), pri priključnem hibridu pa bosta moč in domet nekoliko večja. Vozniku bo tako na voljo 44,5 kilovata električne moči, ki bo avtomobil brez emisij lahko pognal do 120 kilometrov na uro, 8,9 kilovatne ure 'velika' baterija pa naj bi po standardu WLTP zagotavljala 52 kilometrov električne avtonomije.

Nova raven povezljivosti

Še zdaleč pa nista povečana motorna moč in doseg edini tehnični novosti, ki ju prinaša Ioniq Electric. Avtomobil bo namreč po novem nekoliko bolj povezan tudi s pametnimi napravami – na daljavo bo tako mogoče odklepati in zaklepati vozilo, nadzirati delovanje klimatske naprave, polnjenje z električno energijo, precej pameten pa bo tudi sistem navigacijske naprave. Ta bo namreč razumela glasovne ukaze voznika v šestih jezikih, po zaslugi storitve Live pa bodo vozniku in drugim potnikom prek 10,25 palca velikega, za dotik občutljivega zaslona na voljo informacije o vremenu, stanju na cestah, radarskih merilnikih, polnilnih napravah v bližini in še bi lahko naštevali.

Omenili smo že, da bo prenovljenega Ioniqa mogoče prepoznati tudi po nekaterih zunanjih spremembah. Tukaj bo najprej v oči padla prenovljena maska sprednjega dela. Ta bo pri obeh hibridih kromirana in nekoliko bolj razdeljena, a v obeh primerih enaka. Klasičnega in priključnega hibrida bo tako navzven mogoče ločiti po različnih aluminijastih platiščih, pri čemer bodo platišča prvega veliko bolj 'zaprta'. Še najbolj dobrodošlo bo na drugi strani slovo 'prazne' maske električne izvedbe, ki namesto te prinaša precej bolj zanimivo navidezno mrežo.

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri