V Veliki Britaniji vzpostavljajo sistem za vračilo električne energije iz avtomobila nazaj v omrežje

Koncept 'Vehicle to Grid (V2G)' je odziv na vse večje potrebe po električni energiji, hkrati pa bo uporabnikom omogočal manjši posredni zaslužek na račun oddaje presežne elektrike.

V Veliki Britaniji vzpostavljajo sistem za vračilo električne energije iz avtomobila nazaj v omrežje (foto: Arhiv AM) Arhiv AM
20. 9. 2017

Zanimiva novica prihaja iz Velike Britanije, kjer sta angleško podjetje DriveElectric, specializirano za najem in leasing električnih vozil in Nichicon Corporation, proizvajalec opreme za izmenjavo električne energije med avtomobili in električnim omrežjem sta podpisala sporazum o sodelovanju v projektu, preko katerega bosta uporabnikom električnih avtomobilov ponudila vračilo električne energije, katero imajo v avtomobilu, a je v tistem trenutku ne potrebujejo, nazaj v omrežje.

Mark Potter, vodja marketinga pri podjetju DriveElectric ob tem poudarja, da gre za prvi tovrsten primer v Angliji elektriko vračal nazaj v sistem, ob tem pa bo s prodajo tudi nekaj zaslužil. Bistvena ideja celotnega sistema pa je v tem, da bi se elektrika, s katero so uporabniki (najverjetneje) v avtomobil v napolnili v nočnem času, ko so potrebe po električni energiji nekoliko manjše, njena cena pa je posledično nižja, v sistem vračala podnevi, ko so ljudje v službah, zaradi industrije pa potreb industrije pa je poraba, s tem pa tudi cena elektrike višja.

Pogoj za uporabo storitve bo viskoa začetna investicija

Avtorji projekta so mnenja, da se bo projekt vračila električne energije sčasoma razširili in s tem učinkovito pripomogel tudi k zmanjšanju porabe električne energije iz neobnovljivih virov. Vendar pa bo začetna investicija, to je postavitev polnilca, ki bo skrbel za oddajo električne nazaj v omrežje precej visoka. Znesek, ki ga bo posameznik ali podjetje moralo nameniti za nakup takega polnilca se bo namreč gibala med 8.000-9.500 funtov oz. 9.400-11.100 evri, letno pa naj bi potrošniki iz naslova vračila električne energije nazaj v omrežje zaslužili med 300 in 800 funti.

Nissan Leaf

DriveElectric sicer načrtuje, da bo koncept oddaje energije nazaj v električno omrežje zaživel konec poletja ali v začetku jeseni leta 2018. Ob tem je potrebno omeniti, da sistema ne bodo morali uporabljati lastniki vseh električnih avtomobilov, pač pa le tisti, katerih avtomobili so opremljeni s sistemom hitrega polnjenja, kakršni so Mitshubishi Outlander PHEV, Kia Soul EV in pa novi Nissan Leaf, o katerem smo pred kratkim že pisali.

Jure Šujica

Foto: Nissan, Kia

Preberite tudi