Formula 1: Rdeča luč za Andrettija

Michael Andretti (foto: Profimedia)
Profimedia

Ljubitelji formule 1 so upali, da bodo - a za zdaj še ne bodo.  Dočakali enajste ekipe v tem športu namreč. Kljub prvemu dovoljenju za vstop FIA so zdaj odgovorni ocenili, da ekipa Andretti 'ne bo prinesla nobene dodane vrednosti'.

Z vstopom te ekipe kot enajste članice hitrega cirkusa za zdaj ne bo nič. Najprej so namreč Američani želeli v cirkus vstopiti v sezoni 2025, a po ogledu njihove tovarne, priprave dirkalnika in pogodb z dobavitelji so bili komisarji mnenja, da bi bil to prevelik korak za Andrettija in da bi formula 1 s tem samo izgubila.

Neprepričljivi načrti?

»Nova ekipa naj bo od prve dirke dalje konkurenčna, s tem bi se izboljšale dirke. Tega pri Andrettiju nismo mogli zaznati, nekonkurenčna ekipa pa bi samo škodovala ugledu formule 1,« so zapisali v obrazložitvi.

Čeprav je Andretti načrtoval vstop v formulo 1 s pomočjo General Motorsa, ki bi prek svoje znamke Cadillac pripravil pogonske sklope, bi se morali kot klasični kupec motorjev najprej znajti brez njihove pomoči. Še več, nekaj sezon bi morali motorje kupovati pri enem od sedanjih dobaviteljev, tega pa v formuli 1 ne želijo, saj v tem ne vidijo nobene dodane vrednosti.

Haas

Haas

Haas

Druge ekipe pa so dodana vrednost?

Sicer se lahko vprašamo, kakšna dodana vrednost so potem ekipe Haas, Sauber in še katera, a to so ekipe, ki so že dolgo v formuli 1 in jih kot take nočejo jemati za merilo.

Očitno je formulo 1 pri Andrettiju zmotilo le eno, o čemer smo že pisali: z enajsto ekipo bi v drugem letu dirkanja morali nagrade deliti na enajst delov, tega pa ekipe, ki finančno delujejo zelo dobro, ne želijo. In očitno nočejo ponoviti zgodbe z ekipami HRT, Marussia, Super Aguri, Forti in še katero, ki so bile resnično nekonkurenčne.

Mario Andretti, Lotus

Mario Andretti, Lotus

Profimedia

Ni še vse izgubljeno

A vseeno so odgovorni Andrettiju pustili vsaj malce priprta vrata. »V letu 2028 pa bi lahko imela ekipa Andretti več možnosti, opremljeni z GM-ovimi motorji bodo imeli povsem drugačne argumente v rokah, ali kot GM-ova tovarniška ekipa ali pa kot kupec njihovih pogonskih sklopov,« so še povedali.

S tem so dali jasno vedeti, da formulo 1 v tem trenutku zanimajo samo »veliki igralci«, da si želijo še enega avtomobilskega velikana v tem športu, do takrat pa je vse odvisno, ali bodo pri Andrettiju imeli na voljo dovolj denarja, volje in energije, da bi projekt ostal »nad vodo«.

Zelo dvomljivo pa je, če bodo lahko vsaj tri leta ta projekt obdržali pri življenju. Močno upam, da bodo in da jih taka aroganca odgovornih in ekip formule 1 ne bo pripravila do tega, da bi vrgli puško v koruzo.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol