Komentar, formula 1: počasno prebujanje in široki komolci

Dirka v Montrealu je letos postregla s kar nekaj presenečenji in dogodki, ki jih zelo pogosto ne vidimo na dirkaških koncih tednov. Recimo, da prosti trening traja le štiri minute ali da se dve ekipi in en dirkač prebudijo v povsem drugačno jutro.

Dvoma, kdo bi lahko zmagal, tudi to pot ni bilo. Max Verstappen je z 41. zmago v karieri tudi svoji ekipi Red Bull pripeljal jubilejno stoto najvišjo stopničko na zmagovalnem odru, čeprav celoten konec tedna za rdeče bike ni bil najbolj enostaven. Nizozemec se je boril z gumami, ki se niso hotele ogreti na optimalno delovno temperaturo, a ko so se, večjih težav ni imel. Razen s koncentracijo, kajti tudi to pot je dirko zdolgočaseno premočno vodil od starta do cilja. Le enkrat je bil malce pregrob na enem od robnikov in hitro bi se lahko vse skupaj končalo v zidu, a z nekaj prestrašenega smeha se je tudi to zanj dobro izšlo. Na drugi strani je Sergio Perez potonil še malce globlje. Mehičanova forma je trenutno v prostem padu, najsi naredi kar koli, nič mu ne gre od rok, in pri Red Bullu se vedno bolj očitno držijo za glave in zmigujejo  rekoč »saj ni res«. Pa je.

Kot je res, da so izboljšave pri Astonu Martinu in Mercedesu očitno prinesle nekaj dobrega. Pravijo, da Rim ni bil zgrajen v enem dnevu, in očitno tudi naslov prvaka za obe ekipi ne bo osvojen "na hitro". Kako bi tudi bil, če je pri Astonu Martinu le Alonso sposoben iz izboljšav iztisniti veliko, pri Mercedesu pa je bil Russell to pot tisti, ki je delal napake. Eno večjo od druge, a se vseeno lahko potolaži le s tem, da očitno njihov dirkalnik zdaj »smrdi le v počasnih ovinkih«. Tako nekako se je izrazil Lewis Hamilton. Da, če so samo počasni ovinki težava, je še dobro, še nekaj dirk nazaj bi »smrdeli« na vsakem metru steze. Ali kot je dejal šef ekipe Toto Wolf: »Na taki dirki na začetku sezone bi nas tekmeci razstrelili

Da ta steza ne ustreza Red Bullu, je bilo jasno že pred dirko in prvič letos se je zgodilo (če odštejemo Avstralijo), da so rdeči biki dirko dobili z manj kot 20 sekundami prednosti. Celo malo manj kot deset sekund je bilo, a dokler se bodo pogovarjali o takih naskokih, Verstappen nima nobenega razloga, da bi povzdigoval glas po radijski zvezi.

Kot ga je na primer Leclerc. Ferrari je spet dokazal, da je ekipa veliko več kot dirkač in ko so mu na kvalifikacijah odrekli želene gume, se je Monačan ponižno strinjal in potegnil kratko. »Enkrat bo moral prenehati s tem. Zapeljati bo moral v bokse in postaviti ekipo pred dejstvo. 'Tukaj sem in ne grem nikamor, dokler ne dobim pravih gum'. Tako se rešujejo te težave,« je bil slikovit Ralf Schumacher.

A rdečim v tolažbo gre le to, da so se na dirki odrezali solidno oziroma da vsaj niso delali novih in še večjih napak.

Te so raje prepustili drugim. Roko na srce, preveč jih tudi ni bilo, sem ter tja so se držali za glavo (kot Gasly zaradi kasneje kaznovanega Sainza), a velika večina ni mogla verjeti, kaj je na stezi pokazal Alex Albon. S prenovljenim Williamsom je ohoho krogov držal za seboj na papirju hitrejše tekmece, reševala pa ga je naravnost fantastična končna hitrost. Se potem čudite, da je bil na koncu izbran za dirkača dirke? Jaz se ne.

In še tista zgodba z začetka dirkaškega vikenda. Ko je po nekaj minutah ob stezi parkiral Gasly, so v vodstvu dirke dojeli, da na svojih monitorjih vidijo sliko, ki nima veliko skupnega z realnim dogajanjem. Gasly parkiran, na zaslonu pa lepa zelena okolica dirkališča. Slika, ki so jo dobili v dirkaški center, ni bila usklajena z realnim dogajanjem in ob tem jih je malce obli mrzel znoj.

Zato so dirkači lepo obsedeli v boksih, tehniki pa so se lotili mrzličnega popravila. Na koncu se je vse srečno in dobro izšlo, v nedeljo se jih je usmililo celo vreme, zato so dirkači in ekipe z zadovoljstvom spakirali kovčke in se vrnili v Evropo. V upanju, da se tudi drugo leto podajo v to fantastično mesto in na stezo, ki zna ponuditi marsikaj.

Preberite še: Rimčev rekord podrl avto, ki ni več v proizvodnji

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol