Piše Gaber Keržišnik: Rezime po prvi tretjini sezone

20. 6. 2023
Deli

Če kaj takšnega na glas pove japonski dirkač o japonskem motociklu, potem je jasno, da je situacija res kritična ...

Sedma dirka letošnje sezone v prvenstvu MotoGP je le še potrdila letošnjo tehnično premoč Ducatija in voznikov, ki sedijo na dirkalnikih iz Bologne.  Izmed deseterice najhitrejših dirkačev na nedeljski dirki lahko izluščimo le dva, ki nista sedela na Ducatijevih motociklih.

Na šesto mesto se je namreč “vrinil” Avstralec Jack Miller na motociklu znamke KTM, na desetem mestu pa je končal najhitrejši Apriliin dirkač, Portugalec Miguel Olivera. Vsi drugi motocikli v deseterici najboljših so bili obarvani “rdeče”.

Profimedia

Še dobro, da vsi Ducatiji v letošnji sezoni niso rdeči, ampak znamenite barve nosita le tovarniška dirkalnika, na katerih sedita Italijana Pecco Bagnaia in Enea Bastianini, sicer bi zares lahko zapisali, da je bilo spredaj vse rdeče. Ducati se zdi letos skoraj nepremagljiv in v veliki tehnični premoči.  Na posameznih dirkah so mu konkurenčni le dirkači avstrijske znamke KTM, ki ima letos tudi odličen tehnični paket.

Svetovni prvak Bagnaia je na dirki v Nemčiji ponovno potrdil, da je letos najresnejši kandidat za naslov svetovnega prvaka in da dela vse v smeri, da tudi letos obdrži krono najboljšega. Bagnaia na dirkališču Sachsenring sicer ni bil najhitrejši in je dvakrat zasedel drugo mesto, a je s tem ponovno pobral lep izkupiček točk za letošnje prvenstvo. 

Profimedia

Pecco je premoč dvakrat moral priznati mlademu špancu Jorgeju Martinu, ki je v Nemčiji upravičeno slavil zmago tako v soboto kot v nedeljo. Na sobotni kratki dirki si je Martin pred zasledovalci v cilju celo privozil udobni dve sekundi in pol prednosti, medtem ko je v nedeljo, sicer pred Bagnaio, zmagal le za las. Ob dveh zmagah Martina in dveh drugih mestih Bagnaie sta na tretjo stopničko stopila po enkrat Jack Miller in v nedeljo Francoz Johan Zarco.

Če je Bagnaia tisti, za katerega se v trenutni fazi prvenstva zdi, da po zmagi pred tednom dni v Mugellu najbolje nabira letošnje točke, pa je tudi Jorge Martin z dvema zmagama v enem vikendu dokazal, da je naslednje leto resen kandidat za sedež v tovarniškem moštvu in morda celo največja grožnja Bagnaii za letošnji naslov prvaka. Res je, da je imel letos s poškodbo na prvi dirki sezone obilo smole Enea Bastianini, ki je v soboto zaključil na desetem, v nedeljo pa na osmem mestu, a se zdi Martin v letošnji sezoni enostavno močnejši dirkač od drugega voznika tovarniškega moštva.

Pri Ducatiju so tudi razkrili, da jim pogodba z obema dirkačema omogoča, da na osnovi rezultatov letošnje sezone za naslednje leto zamenjajo oba dirkača in tako bi se res lahko zgodilo, da se Martin preseli v tovarniško moštvo, Bastianini pa dobi sedež v Pramacovi ekipi.

No, seveda ima podobne apetite po tovarniškem motociklu letos tudi odlični Marco Bezzechi, zato Ducatiju kandidatov za sedež na tovarniškem motociklu enostavno ne manjka.

Profimedia

Ne samo za Bastianinija, ampak še za številne druge se prva tretjina letošnje sezone, ki je sedaj že za nami, ni izšla po načrtih. Obe japonski znamki in njuni dirkači se letos ubadajo s številnimi težavami.  Yamahina Fabio Quartararo in Franco Morbidelli sta zaključila v soboto na skromnem 13. in 15. mestu, v nedeljo pa je bilo za spoznanje bolje.

Morbidelli je bil na glavni dirki celo hitrejši od nekdanjega svetovnega prvaka in je dirko končal na 12. mestu, Quartararo pa je bil tik za njim 13. Seveda to še vedno niti približno ni tisto, kar bi si želeli pri Yamahi in tudi ne tisto, zaradi česar dirkata oba njihova dirkača.

S še večjimi težavami so se ponovno ubadali pri Hondi. Zdi se, da so njihovi dirkači letos več v pesku in po medicinskih centrih kot pa na dirkališču. Poškodovana sta Mir in Rins, zato Španca na dirki nista nastopila, Marc Marquez pa se je tudi tokrat bolj kot z dirkanjem ubadal z obvladovanjem muhastega in nevoznega motocikla in je v Nemčiji še pred začetkom glavne nedeljske dirke nabral kar pet padcev v enem samem dirkaškem vikendu ob tem, da na glavni dirki v nedeljo sploh ni nastopil. 

Profimedia

Na jutranjem ogrevanju pred dirko je namreč še enkrat grdo padel in poškodovana roka in celo rahlo počena kost sta bili dovolj, da so takoj po padcu sicer pri Hondi Marquezov nastop na dirki potrdili, kasneje pa kmalu vseeno očitno ugotovili, da vse skupaj nima smisla in so Marquezov nastop na nedeljski dirki tik pred štartom preklicali. Glede na to, da je bil Marquez do tega vikenda na Sachsenringu še nepremagan in da je bil na tej stezi vedno dominanten, v soboto pa je končal le na skromnem enajstem mestu, je bil po sprint dirki razumljivo slabe volje.

“To je moja najljubša steza in tu sem vsakokrat zmagal, danes pa se nisem mogel uvrstiti niti med deseterico najhitrejših.” je bil po sobotni dirki obupan “Kralj Sachsenringa”.

Profimedia

Kako pereče so težave Honde letos z nevoznim motociklom, ki - kot pravijo dirkači - “Brez opozorila in povsem nenadejano v ovinku izgubi stik prednjega kolesa s tlemi”, najlepše povedo besede Japonca Takaakija Nakagamija, ki je po dirki na Sachsenringu novinarjem razlagal, da letos pravzaprav sploh ne dirka zares in da se niti ne poteguje za dober rezultat, ampak se na dirkah le vozi naokoli, čaka na konec dirke in medtem upa, da bo vse do konca ostal v sedlu motocikla in da ga le ta še pred koncem dirke ne bo stresel kje v pesek.

Če kaj takšnega na glas pove japonski dirkač o japonskem motociklu, potem je jasno, da je situacija res kritična in da gredo pri Hondi tako dirkači kot tehniki skozi izjemno turbulentno obdobje in težke čase. Na več sreče upajo na naslednji dirki, ki pa bo že ta konec tedna v Assnu na Nizozemskem.

Preberite še: Ducati Multistrada V2S prihaja od stilista

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol