Audi Q2: Premijsko mladosten

31. 7. 2016
Deli

Audi Q2 prinaša svežino v Audijevo prodajno paleto. Je mladostno igriv in dinamičen, a na koncu še vedno premijski.

Audi z najmanjšim predstavnikom modelov Q še krepi ponudbo v razredu križancev. Ker je najmanjši Q, je jasno tudi najcenejši, kar pa seveda ne pomeni, da je v primerjavi z razrednimi tekmeci poceni. Vendarle je premijski avtomobil, z vstopno ceno pa bo za marsikoga precej bolj dosegljiv kot večji bratje. Tudi mlajšim kupcem, na katere pri Audiju še zlasti računajo.

A Nemci so zdaj končno ugotovili, da ni odločilna samo cena, zato Q2 prinaša tudi povsem novo obliko. Takšno, ukrojeno po meri mladostnega voznika, vendarle pa ne tako izstopajočo, da bi mu hrbet obrnili tudi starejši kupci.

Na prednjem delu se sicer bohoti znana prednja maska (značilna za vse Q modele), vendar je že bočna linija povsem drugačna, prav tako igrivo drugačen je zadek avtomobila. Izstopajo ravne linije in odsekane površine, ki avto optično naredijo večji, kot v resnici je. Strešna linija je za križanca nizka, podobo izdatno podaljša še spojler nad zadnjo šipo. Zanimiv je zadnji C-stebriček, ki je lahko obarvan v črno, in tako navidezno prikaže streho, kot bi lebdela v zraku, lahko pa je obarvan v drugačno barvo, da poudari dinamično in mladostno plat avtomobila. Spodnji del karoserije in obrobe blatnikov so lahko zaščiteni s črnimi plastičnimi obrobami, ki optično povečajo izreze na blatnikih in avto naredijo bolj športen, lahko pa so v barvi avtomobila, in tako navidezno pomanjšajo odprtine na blatnikih ter avto naredijo elegantnejši.

Tudi z notranjostjo Q2 takoj pove, katere znamke je. Za doplačilo si lahko kupec omisli projicirni zaslon in že znani virtualni kokpit, torej povsem digitalno armaturno ploščo, ki poleg digitalnih merilnikov pred voznikove oči prinaša tudi navigacijsko napravo. V povezavi z njo je na sredinski konzoli med sedežema osrednji gumb, občutljiv tudi za dotik, kar pomeni, da lahko vnose v navigacijo vpisujemo kar s prstom, ko po gumbu pišemo črke. Glede na to, da si pri Audiju želijo, da bi bil avto zanimiv tudi za mlajše kupce, so na voljo prav tako tehnološki bombončki, kot so modrozoba povezljivost, Googlovi zemljevidi in seveda internetna brezžična dostopna točka, ki jo zagotavlja vgrajena SIM-kartica, s pokritostjo večine evropskih držav. Celoten sistem je mogoče upravljati glasovno.

Položaj za volanom je odličen. Tudi po zaslugi dobrih sedežev, pri čemer bi si višji vozniki zaželeli malce daljše sedalne površine, a je pač treba upoštevati, da gre za majhen avtomobil. Pohvalno pa je, da je dovolj prostora na zadnji klopi, tudi če voznik krepko nazaj potisne svoj sedež. S 400 litri je prav tako dovolj prostoren prtljažnik, z zlaganjem zadnjih naslonjal pa se ga lahko poveča na več kot tisoč litrov.

Pri Audiju poudarjajo, da je velikostno Q2 sicer majhen avtomobil, kar pa se ne izraža v opremljenosti z varnostno-asistenčnimi sistemi. Skoraj vse, kar je na voljo v večjih modelih, je na voljo v Q2, vključno s serijskim zaviranjem v sili, ki pred seboj zazna tudi pešca.

Sprva bo Q2 na voljo s šestimi motorji. Ob že znanih 1,4- in 2-litrskem TSI-motorju je novost litrski trivaljnik s 116 'konji'. Varčnežem sta na voljo 1,6- in 2-litrski TDI, zadnji ponuja 150 ali 190 'konj'.

V praksi smo preizkusili bencinski trivaljnik in dizelski močnejši motor. Zadnji, tako kot v preostalih modelih, ob moči razvaja z zadovoljivim navorom in tihim delovanjem. Za marsikoga bo zanimiv tudi litrski trivaljnik. Z maso avtomobila nima nikakršnih težav, pohvalno je tudi dobro zvočno zaščiten. Žal pa zaradi dejstva, da smo avtomobile preizkušali v okolici Züricha, kjer na cestah veljata red in disciplina, ne moremo prav veliko napisati o dinamični vožnji. A ker je Q2 v kombinaciji z močnejšima motorjema opremljen tudi z večvodilno zadnjo premo, je za dinamiko zagotovo poskrbljeno. Močnejša motorja sta serijsko opremljena s prenovljenim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, preostali so na voljo z ročnim šeststopenjskim in doplačilno s samodejnim.

Več kot očitno je, da Q2 prinaša svežino, ki jo je Audi že krvavo potreboval. S takšnim oblikovnim pristopom bo zagotovo osvojil kakšnega novega kupca, predvsem tistega, ki so mu bili do zdaj Audijevi modeli oblikovno (pre)dolgočasni. A jasno je, da bo čas pokazal, kaj si kupci (v tem segmentu) zares želijo.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol