Duster je z novo generacijo še vedno poceni, a ni (več) cenen!

Dacijin Duster je (tudi v Sloveniji) prodajna uspešnica. Nova generacija prinaša novo obliko in novo vsebino.

22. 1. 2018

Dacijini modeli se vse bolj oddaljujejo od koncepta 'opazno poceni sestavljanka iz delov starih Renaultov'. Novi Duster je dober primer: tako zunaj kot znotraj boste težko našli večje površine, ki bi jih nedvoumno prepoznali kot dele starejših Renaultovih modelov. Dobil je novo zunanjo podobo (ki pa, to je treba priznati, in to sploh ni slabo, še vedno spominja na prejšnjo generacijo), predvsem tudi povsem novo notranjost. Armaturna plošča je zdaj višja in bolj sodobnih oblik, v njej pa se lahko skriva tudi za dotik občutljiv LCD-zaslon informativno-razvedrilnega sistema MediaNav Evolution, ki (na srečo) ni v sorodu z Renaultovim R-Linkom. Nima obilice funkcij, deluje pa hitro in tekoče.


Novi so prav tako sedeži (zaradi daljšega sedalnega dela so zdaj udobnejši), volan je nastavljiv tudi po globini, novi Duster pa se ponaša še z obilico odlagalnih površin v kabini. Izboljšali so kakovost materialov, opazni sta boljša končna obdelava ter zvočna izolacija (vključno z debelejšim vetrobranskim steklom), ki zdaj bolje duši hrup motorjev.


Ti seveda ostajajo znani Renaultovi agregati: 1,5-litrski dizel dCi je na voljo z 90 ali 110 ’konji’, tu pa sta še 1,6-litrski atmosferski bencinec SCe (115 ’konjev’) in 1,2-litrski, podprt s turbinskim polnilnikom in 125v’konji’. Štirikolesni pogon ostaja enak, a si ga je mogoče omisliti z vsemi motorji (razen z 90-’konjskim’ dizlom), prav tako ga na žalost ne moremo kombinirati z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom, ki je na voljo ob močnejšem dizlu.


Nov je še servoojačevalnik volana, ki je po novem električen, pa tudi sicer novosti pod kožo ne manjka. Več je bolj čvrstih jekel (hkrati so na novo zasnovali poti, po katerih se giblje energija ob trčenjih), karoserija je bolj toga (kar je pomembno ne le ob trkih, temveč tudi za zvočno izolacijo in lego na cesti), kabina pa je zaradi tega, ker so sprednji stebrički v primerjavi s predhodniki potisnjeni 10 centimetrov bolj naprej, tudi bolj zračna. Prtljažnika je za 478 litrov (pri dvokolesnem pogonu, pri štirikolesnem ga je za 11 litrov manj), novih je prav tako precej asistenčnih sistemov.


Tako je Duster dobil kamere za 360-stopinjski pogled okoli vozila, ima sistem za nadzor hitrosti pri vožnji navzdol (HDC), pametni ključ (kartico), sistem za nadzor mrtvih kotov, dobil je omejevalnik hitrosti ter seveda osnovne povezljivostne funkcije novega informativno-razvedrilnega sistema. Sistemov Apple CarPlay in Android Auto ni. Pri Dacii pravijo, da njihovi kupci po tem ne sprašujejo, vendar lahko, če bo povpraševanja dovolj, obe funkciji zlahka dodajo.


Ker je novi (ali močno prenovljeni, če hočete) Duster ohranil platformo predhodnika, se podvozje ni spremenilo, ravno tako so (kljub precej spremenjeni karoseriji) enake mere z medosjem vred.


Novi Duster v Slovenijo prihaja že nekaj dni po izidu te številke Avto magazina, kljub vsem izboljšavam in več osnovne opreme (ko ga primerjamo z enako motoriziranim in opremljenim predhodnikom) pa se cene niso spremenile: osnovni Duster z bencinskim motorjem SCe 115 in osnovno opremo bo na voljo od 12.990 evrov. Najcenejšega dizla boste dobili od 13.990 evrov, najcenejši Duster s štirikolesnim pogonom pa bo na voljo od 14.990 evrov (SCe 115 4 x 4). Doslej je imelo 68 odstotkov Dusterjev štirikolesni pogon, 62 pa dizelski motor. Pri Renaultu Slovenija pričakujejo, da bo zadnja številka pri novi generaciji nižja, zrasel naj bi delež Dusterjev s štirikolesnim pogonom ter boljših paketov opreme, saj so zdaj v njih na voljo možnosti, ki jih prej ni bilo – kartica za odklepanje in zagon motorja.

besedilo: Dušan Lukič · foto: Dušan Lukič, tovarna

Podatki

Model: dCi 90

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.461
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 66/90 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, S
Medosna razdalja (mm): 2.674
Dolžina x širina x višina (mm): 4.341 × 1.804 × 1.693
Prtljažnik (l): 478
Masa praznega vozila (kg): 1.205
Največja hitrost: 158
Pospešek (0-100km/h): 13,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4
Izpust CO2(g/km): 115

Model: TCe 125

Motor (zasnova): štirivaljni vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1.197
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 92/125 pri 5.300
Največji navor (Nm pri 1/min.): 205 pri 2.300
Menjalnik, pogon: R6, S ali vsa 4
Prednja prema: 2.674/2.676*
Dolžina x širina x višina (mm): 4.341 × 1.804 × 1.693/1.682*
Prtljažnik (l): 478/467*
Masa praznega vozila (kg): 1.200/1.317*
Največja hitrost: 177/179*
Pospešek (0-100km/h): 10,4/11*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,2/6,4*
Izpust CO2(g/km): 138/145*
Opombe:

* - različica s štirikolesnim pogonom

Model: SCe 115

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 84/115 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 156 pri 4.000
Menjalnik, pogon: R5 ali R6, S ali vsa 4
Medosna razdalja (mm): 2.674/2.676*
Dolžina x širina x višina (mm): 4.341 × 1.804 × 1.693/1.682*
Prtljažnik (l): 478/467*
Masa praznega vozila (kg): 1.179/1.276*
Največja hitrost: 172/170*
Pospešek (0-100km/h): 11,9/12,9*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): n. p.
Izpust CO2(g/km): n. p.
Opombe:

* - različica s štirikolesnim pogonom

Model: dCi 110

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.461
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 80/110 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 260 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6 (DS6), S ali vsa 4
Medosna razdalja (mm): 2.674/2.676*
Dolžina x širina x višina (mm): 4.341 × 1.804 × 1.693/1.682*
Prtljažnik (l): 478/467*
Masa praznega vozila (kg): 1.205 (1.304)/1.320
Največja hitrost: 171/169*
Pospešek (0-100km/h): 11,8 (11,9) /12,4*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4 (4,5)/4,7*
Izpust CO2(g/km): 115 (116)/123
Opombe:

Podatki v oklepaju veljajo za različico s samodejnim menjalnikom * - različica s štirikolesnim pogonom

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri