Fiat 500: Evolucija ikone

Čeprav bi se lahko na fotografiji igrali igro Poišči razliko, nam pri Fiatu zagotavljajo, da je na novi Petstotici kar 1.900 novosti.

6. 10. 2015

Pri Fiatu očitno menijo, da priljubljenost, povpraševanje in dobre prodajne številke, ko so od leta 2007 do danes prodali kar 1,5 milijona primerkov Fiata 500, ne kličejo po izdatni oblikovni prenovi. Nova Petstotica je tako oblikovno obdržala sedanjo podobo oziroma so jo po Fiatovih besedah le prenovili, in ne spremenili. Kaj je novega? Prednji odbijač je doživel osvežitev, zdaj so vanj vgrajene tudi meglenke. Nekoliko višje so namestili nova dnevna LED-svetila, ki svetlobno izrisujejo emblem ničle v znaku 500, nad njimi pa zdaj svetijo novi ksenonski žarometi. Zadek nove Petstotice bo laže prepoznaven, saj so zadnje luči postale obročaste in nekako vrezane v karoserijo. Seveda tudi te niso ušle posodobitvi na LED-tehnologijo.

Še laže bo opaziti spremembe v notranjosti. Nov je volanski obroč z vgrajenimi stikali za upravljanje avdiosistema, novi so tudi merilniki z velikim digitalnim zaslonom, sedeži so ergonomsko izboljšani, osvežili pa so tudi nekatere barvne kombinacije, oplemeniti materiale ter dodali nove variacije že tako bogatemu naboru poosebljanja vozila. Tudi na področju povezljivosti je narejen napredek. Novi Fiat 500 je opremljen z novo generacijo sistema Uconnect, ki v sebi združuje navigacijski sistem, predvajalnik glasbe ter povezavo s pametnim telefonom. Uconnect se zna povezati tudi s Facebookom, Twitterjem, prav tako pa lahko glasbeno podlago za vožnjo poiščemo prek spletnih platform Deezer in TuneIn.

Motorna paleta ostaja ista, dodali so le dve zmogljivostni različici dosedanjima 900-kubičnemu ter 1,2-litrskemu bencinarju. Seveda tudi obstoječi motorji niso ušli ekološki prenovi, tako da je celotna paleta prečiščena na emisijski razred Euro6. Velja omeniti, da bo vsak mali Fiat 500 serijsko opremljen s sedmimi varnostnimi blazinami, prav tako pa so za 20 odstotkov izboljšali varnost pešcev pri morebitnem trku.

Navkljub vsem spremembam pri Fiatu zagotavljajo, da se ena stvar ne bo spremenila, in sicer cena. Tudi slovenski zastopnik naj bi se držal teh navodil iz Torina in že pripravljajo cenik za prihod malčka na trg, ki naj bi se zgodil konec septembra.

Besedilo Saša Kapetanovič, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Ostaja zvest klasiki, a so posodobitve ravno zadosti vidne.

  • Motorji

    Najnovejši ekološki normativi so izpolnjeni, nas pa vsakič s poskočnostjo navduši dvovaljni turbobencinar.

  • Notranjost in oprema

    V notranjosti je prenova lažje opazna in dobrodošla.

  • Cena

    Ob predpostavki, da bodo cene ostale nespremenjene, je vstop v svet premijskih malčkov precej ugoden.

Prva ocena

Da bi nadaljeval zgodbo premijskega malčka, je bila potrebna osvežitev. Morda smo pričakovali korenitejšo prenovo, a vendar so bile izboljšave narejene tam, kjer je bilo najbolj treba.

Podatki

Model: Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo 105

Motor (zasnova): turbobencinski, 2-valjni
Gibna prostornina (cm3): 875
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 145 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.300
Dolžina x širina x višina (mm): 3.571 x 1.627 x 1.488
Prtljažnik (l): 185
Masa praznega vozila (kg): 940
Največja hitrost: 188
Pospešek (0-100km/h): 10,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,2
Izpust CO2(g/km): 99

Model: Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo 85

Motor (zasnova): turbobencinski, 2-valjni
Gibna prostornina (cm3): 875
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 62,5/85 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 145 pri 1.900
Menjalnik, pogon: R5, S5, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.300
Dolžina x širina x višina (mm): 3.571 x 1.627 x 1.488
Prtljažnik (l): 185
Masa praznega vozila (kg): 930/970*
Največja hitrost: 173
Pospešek (0-100km/h): 11,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,8/3,8*
Izpust CO2(g/km): 90/88*
Opombe:

* robotizirani menjalnik

Model: Fiat 500 1.2

Motor (zasnova): bencinski, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.242
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 51/69 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 102 pri 3.000
Menjalnik, pogon: R5, S5, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.300
Dolžina x širina x višina (mm): 3.571 x 1.627 x 1.488
Prtljažnik (l): 185
Masa praznega vozila (kg): 865/900*
Največja hitrost: 160
Pospešek (0-100km/h): 12,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,9/4,8*
Izpust CO2(g/km): 115/111*
Opombe:

* robotizirani menjalnik

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri