Vozili smo: Jaguar E-Pace - manj avta, enako Jaguarja

Ko je Jaguar na trg poslal prvega križanca oziroma športnega terenca, je bilo vprašanje jasno: ja tak avto lahko prvi Jaguar? Odgovor je bil pozitiven.

26. 2. 2018

Zdaj je na vrsti manjši brat, razumljivo imenovan E-Pace. Je lahko tudi manjši SUV enako dober Jaguar kot večji brat? Skorajda.

Ko beseda steče o oblikovanju, predvsem zunaj in predvsem zadaj, bi težko našli kakšno pripombo. Oblika je športna in nezgrešljivo Jaguarjeva, oblika zadnjih luči pa je zdaj pravzaprav kar oblikovalska stalnica legendarne znamke iz Coventryja, ki je od leta 2008 v lasti indijske multinacionalke Tata (in ki je gre zadnje čase vse dobro od rok).

Znotraj je E-Pace tudi zlahka prepoznaven kot Jaguar, so pa poteze presenetljivo čiste in z malo na pogled dragimi in prestižnimi podrobnostmi. Razlog je seveda jasen: če obiskovalci želijo, da so takšne podrobnosti tudi znamki primerne kakovosti, ne morejo biti prav poceni – E-Pace pa je cenovno umeščen precej nizko. Njegove cene pri nas (naročila zanj že sprejemajo) se namreč začnejo pri 33 tisočakih.

Drugi kompromis, ki so ga pri Jaguarju morali sprejeti, da bi bil avto cenovno tam, kjer je, je njegova teža. Tehtnico namreč potegne čez tono in sedemsto kilogramov, kar je za 4,4 metra dolg križanec precej obilna številka, ki z dodajanjem večjih motorjev in štirikolesnega pogona postane še višja. Pri Jaguarju pravijo, da je E-Pace izjemno čvrst in tog avto (kar je osnovni pogoj za vrhunsko udobje in dobre vozne lastnosti), za to pa je bila potrebna obilica jekla v konstrukciji. Pokrov motorja, streha in pokrov prtljažnika so sicer aluminijasti, a če bi hoteli maso resno znižati, bi moral biti E-Pace povsem aluminijaste konstrukcije kot večji brat, to pa bi ga cenovno, pravijo pri Jaguarju, postavilo v nesprejemljive okvirje.

Na srečo je teža, razen ko avto začne krepko drseti na spolzki ceste, praktično neopazna. Odlično nastavljeno (in nastavljivo) podvozje ter dovolj natančen volan poskrbita, da je lahko vožnja tudi športno hitra in uživaška, hkrati pa ni preveč ne nagibanja karoserije ne udarcev izpod koles. Nekaj 100 kilometrov, ki smo jih prevozili po vijugastih korziških gorskih cestah – prav tistih, na katerih je nekoč potekal reli za svetovno prvenstvo – je dokazalo, da je E-Pace doma tudi v ovinkih.

Še nekaj o pogonski tehniki: ker si E-Pace platformo deli z RR Evoqom in ker je med cenejši Jaguarji, so pod motornim pokrovom vedno štirivaljniki: dizelski zmorejo 110, 15 ali 177 kilovatov (torej 150, 180 ali 240 'konjev'), bencinska pa sta zmogljivejša (a še vedno dvolitrska štirivaljnika): 182 ali 221 kilovatov (249 ali 300 'konjev'). Šibkejša dizla sta lahko kombinirana tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in z le sprednjim pogonom. Vsi drugi (opcijsko pa seveda tudi ti, ki imajo serijsko ročni menjalnik) imajo devetstopenjski avtomatik in štirikolesni pogon.

Seveda asistenčnih sistemov ne manjka, že v osnovni opremi E-Pace zavira sam, ima aktivni tempomat, LED-žaromete, pomoč za ohranjanje voznega pasu, z doplačilom tisočaka ali dveh za paket Drive ali Bussines pa dobi že osnovni model prav vse druge asistenčne sisteme (tudi polsamodejno vožnjo v koloni).

V višjih opremah (S, SE ali HSE) pa so skoraj vsi varnostni dodatki že serijski. In tako se izkaže, da je E-Pace morda za odtenek manj Jaguar kot F-Pace (predvsem zaradi mase in precej preprostih notranjih oblik), a je hkrati cenovno umeščen tako, da je to v resnici ne sicer nepomembno, vsekakor pa odličen kompromis.

Prvi vtis
  • Videz

    Jaguarjevim oblikovalcem je znova uspelo povzeti duh Jaguarjevih športnih limuzin v karoserijo križanca.

  • Motorji

    Kljub masi se motorji izkažejo z varčnostjo, pogon pa bo pisan na dušo tudi bolj športnim voznikom.

  • Notranjost in oprema

    Varnostne opreme je veliko že pri osnovni različici, infozabavni sistem je dober.

  • Cena

    Glede na znamko in količino opreme je začetna cena zelo atraktivna.

Prva ocena

Mali Jaguarjev SUV dokazuje, da manjši še ne pomeni niti slabši niti manj Jaguar.

Podatki

Model: D150

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 380 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6 ali S9, S ali vsa 4
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge MacPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.681
Dolžina x širina x višina (mm): 4.395 × 1.985 × 1.649
Prtljažnik (l): 577/1.234
Masa praznega vozila (kg): 1.775–1.843
Največja hitrost: 199
Pospešek (0-100km/h): 10,1–10,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,7-5,6
Izpust CO2(g/km): 124–147

Model: D180

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 132/180 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 430 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6 ali S9, vsa 4
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge MacPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.681
Dolžina x širina x višina (mm): 4.395 × 1.985 × 1.649
Prtljažnik (l): 577/1.234
Masa praznega vozila (kg): 1.831–1.843
Največja hitrost: 205–207
Pospešek (0-100km/h): 9,3–9,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2–5,6
Izpust CO2(g/km): 137–147

Model: D240

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 380 pri 1.750
Menjalnik, pogon: S9, vsa 4
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge MacPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.681
Dolžina x širina x višina (mm): 4.395 × 1.985 × 1.649
Prtljažnik (l): 577/1.234
Masa praznega vozila (kg): 1.926
Največja hitrost: 224
Pospešek (0-100km/h): 7,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,2
Izpust CO2(g/km): 162

Model: P250

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 183/249 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 365 pri 1.200
Menjalnik, pogon: S9, S vsa 4
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge MacPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.681
Dolžina x širina x višina (mm): 4.395 × 1.985 × 1.649
Prtljažnik (l): 577/1.234
Masa praznega vozila (kg): 1.832
Največja hitrost: 230
Pospešek (0-100km/h): 7,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,7
Izpust CO2(g/km): 174

Model: P300

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 221/300 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.500
Menjalnik, pogon: S9, S vsa 4
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge MacPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.681
Dolžina x širina x višina (mm): 4.395 × 1.985 × 1.649
Prtljažnik (l): 577/1.234
Masa praznega vozila (kg): 1.894
Največja hitrost: 243
Pospešek (0-100km/h): 6,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,0
Izpust CO2(g/km): 181

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri