Manj je več, a le pri obliki

Pri novi Mazdi3 so varčevali le z odvečnimi oblikovalskimi potezami, povsod drugje so stopili korak naprej.

Kmalu po svetovni premieri v Los Angelesu smo si lahko v Pragi ogledali popolnoma novo Mazdo3. Na avtomobil, ki je tretji najbolje prodajan Mazdin model v Evropi, polagajo velike upe, zato so novinki namenili kup izboljšav, med katerimi prevladujejo eleganten videz, višji kakovostni standard ter učinkovitejša pogonska tehnologija.

Oblikovno je Mazda3 ostala zvesta oblikovalskemu jeziku KODO, le da tokrat prihaja v bolj zadržani in prečiščeni izvedbi. Na karoseriji najdemo manj 'narezanih' elementov, kajti po novem obliko definirajo le osnovne poteze in prosto tekoče krivulje. Z boka je še najbolj opazna strešna krivulja, ki precej zgodaj začne padati in skupaj z zajetnim C-stebričkom tvori precej zajeten zadek. Kot smo lahko preizkusili, je davek tega oblikovalskega podviga to, da je dosti manj prostora za glave potnikov na zadnjih sedežih, in če ste višji od 185 centimetrov, boste le s težavo sedeli popolnoma vzravnano. Zato pa v vse ostale smeri ne bi smelo zmanjkati prostora, saj so 'trojki' za 5 centimetrov razširili medosje in tako pridobili nekaj prostora v notranjosti.

Prvi občutki po kratkem sedenju v notranjosti potrjujejo Mazdine namene, da bodo z vsako osvežitvijo modela poskusili priti bližje premijskemu razredu. Res, da smo imeli priložnost 'potipati' najbolje opremljeno različico, a vseeno je treba poudariti, da v notranjosti najdemo vrhunske materiale, s katerimi je obdana sicer precej prečiščena in elegantna armatura. Zračnikov in stikal skoraj ni opaziti, saj je vse skupaj 'zapakirano' v neko celoto, ki se pomika od voznika proti sovozniku. Na vrhu je našel prostor nov, 8,8-palčni zaslon, občutljiv za dotik, ki pa ga lahko upravljamo tudi prek večjega vrtljivega gumba med sedežema. Tako kot v novi Mazdi6 se tudi tukaj za voznika vsi pomembni podatki izpisujejo na novem projekcijskem zaslonu, ki se zdaj prikazuje neposredno na vetrobranskem steklu in nič več na dvižnem, plastičnem zaslončku, zanimivo pa je, da merilniki ostajajo klasični analogni. Napredni digitalizaciji ne bo ušla nadgradnja asistenčnih pripomočkov, saj poleg klasičnih in dobro uveljavljenih pomagal zdaj obljubljajo še napreden sistem za vožnjo v koloni ter asistenta, ki bo prek infrardeče kamere bdel na psihofizičnim stanjem voznika, in sicer tako, da bo vedno spremljal obrazno mimiko, ki bi lahko nakazovala na utrujenost (odprtost vek, število mežikov, premikanje ust …).

Motorna ponudba: sprva bo Mazda3 na voljo z znanima, a vendarle osveženima motorjema. 1,8-litrskemu turbodizlu (85 kW) ter dvolitrskemu bencinskemu (90 kW) se bo konec maja pridružil nov motor Skyactiv-X, na katerega pri Mazdi stavijo veliko. Gre za motor, ki združuje glavne značilnosti tako dizelskega kot bencinskega motorja ter od obeh vzame najboljše. V praksi to pomeni, da zaradi zapletenega sistema nadzora tlaka v valjih ter s pomočjo drugih tehničnih rešitev lahko pride do samovžiga bencinske zgorevalne zmesi enako kot pri dizelskem motorju ali pa po klasični poti prek vžigalne svečke, kot smo vajeni pri bencinskem. Rezultat tega so boljša prožnost pri nižjih, večja odzivnost pri višjih vrtljajih ter posledično manjša poraba goriva in čistejši izpušni plini.

Novo Mazdo3 lahko pri nas pričakujemo na začetku pomladi, cene pa naj bi bile malenkost višje v primerjavi z aktualnimi modeli, a ob dejstvu, da bo novinka v osnovi bolje opremljena.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol