Mercedes-Benz C 63 AMG - Vozili smo - Avto Magazin

Mercedes-Benz C 63 AMG

Le 14 let je minilo od čisto prvega uradnega AMG Benza, ki je bil po nekem naključju ravno C AMG. Tako kot je C AMG nov danes. Ampak takrat je bila cifra med črkami 36, danes je pa 63! !

Mercedes-Benz C 63 AMG (foto: Vinko Kernc) Vinko Kernc
11. 10. 2007

Affalterbach je za ljubitelje hitrih Benzov sveto mesto. Tule je še en primerek, ki presega sam sebe; njegov osemvaljnik brez prisilnega polnjenja in s klasičnim (posrednim) vbrizgom je pravi mačo, mačističen je tudi zunanji videz (nov motorni pokrov z dvema vzdolžnima gubama, agresivnejše poteze odbijača, dodatne odprtine za hlajenje, dva para izpušnih cevi) in oboje skupaj je magnet za častilce zvezde.

Taunus, hrib pri Frankfurtu, katerega ceste so sveti kraj za nemške avtomobilske ‘tiščače’, je bil moker, ceste so bile mastne, ESP pa na ‘off’. Na pogonskih kolesih so 25 centimetrov široke gume. Trenutek, ko se mi v možgane prikrade spomin izpred nekaj deset minut, ko je ob zasuku ključa zadaj (dobesedno) zagrmelo, mi prikliče nasmešek na obraz, a le za hip – nepozornost (lahko) takoj pomeni neposlušnost zadka. A ga zmore volan, za tale AMG dodatno obdelan, hitro umiriti, če seveda rahlo popustim stopalko plina. Tule motorja niti nimam časa poslušati, ker se ubadam s sedmimi prestavami sicer samodejnega menjalnika, saj ko so hitrosti med ovinki in v njih od 50 pa tja do 150 kilometrov na uro, izberem ročni način pretikanja.

Ročici za pretikanje sta za volanom, leva za navzdol, desna za navzgor, in se vrtita z obročem. Načelno imam raje fiksni, a sta tule dovolj visoki, da sta nekako vedno pri roki, bolj me moti to, da pri stisnjenem sedežu (posebne AMG dodatne možnosti nastavitve) nimam kam s komolci, če jih ne dvig­nem. Zato ves čas vozim z rokami v eni ravnini in sem verjetno videti kot Mr. Bean za volanom. Nič hudega; svet okoli mene me ne zanima.

Prvi del preskusne vožnje je potekal po avtomobilski cesti brez omejitev in tam se, tako kot v naseljih, brez zadržka odločim za samodejno pretikanje, le da tu vklopim šport­ni način. S strojnikovimi očali sem navdušen nad skoraj 100-milimetrskimi gibi osmih batov, ki zmorejo zlahka zavrteti ročično gred do 7.200 vrtljajev v minuti.

Ko se osredotočim na vse številnejše nemške ‘padalce’ z Golfi 1.6, ki obvladujejo hitrost do 150 kilometrov na uro, in iščem čim daljše ‘luknje’ med njimi, začutim nenaden upad moči (čutiti je kot prenehanje pospeševanja) in takoj zatem dvakratno pretikanje navzgor. ? ? Merilnik hitrosti pove vse: kaže slabih 260 kilometrov na uro, kar je tale AMG dosegel v peti prestavi. Za njo pa sta še dve . . Ni treba biti poseben ljubitelj zvezd in zvezdic, da bi se na tole mrcino lahko navadili. Potrebujete le kakih deset minut za volanskim obročem. Ali pa le kako kratko teoretično razlago.

Na primer to, da motor streže s prek 500 njutonmetri navora med 2.000 in 6.250 motornimi vrtljaji, da je motor pretežno iz aluminija in magnezija (sesalni kolektor), da so pri poglavju odzivnosti vse dosegli s spretnim nadzorom vbrizga (skupaj s spremenljivim tlakom od 3, 8 do pet barov), da je za izdelavo vsakega motorja odgovoren le en človek, da imata motor in menjalnik svoja oljna hladilnika, da menjalnik navzdol pretika z vmesnim plinom, da so razširili koloteka, da so povečali togost podvozja, da so na novo razvili elastokinematiko in postavitev koles, da so okrepili polgredi (hja, jasno, poglejte motorni navor! ), da so 18-palčne gume (oziroma 19-palčne za doplačilo) različnih mer (spredaj 235/40, zadaj 255/35), da so spredaj hlajeni in naluknjani koluti s šestbatnimi čeljustmi, da so še zadaj čeljusti štiribatne, da ima ESP tri načine (klasičen, športen in izklopljen), da ESP deluje tudi kot diferencialna zapora . .

Dodatki s seznama doplačil omenjajo tudi AMG Performance Package: 40-odstotni samozaporni diferencial, še bolj togo podvozje, kompozitne zavore in še bolj športen volanski obroč. A še posebej pri avtomobilih kot je tale AMG, se zdi utrujanje s tehniko povsem nesmiselno – sesti v posebne sedeže z integriranimi vzglavniki, vreči oko na cifro 320 na merilniku hitrosti, pognati stroj in se predati užitkom je tule edino zveličavno, uživaško in skoraj erotično.

Čeprav nihče ne omenja kombinacije 69. Ampak verjemite: tudi 63 je (vsaj prvih nekaj mesecev) čez glavo dovolj.

Vinko Kernc

Foto: Vinko Kernc

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri