Peugeot 508 je nadaljevanje Peugeotove reforme - Vozili smo - Avto Magazin

Peugeot 508 je nadaljevanje Peugeotove reforme

S prihodom modela 3008 se je pri Peugeotu vse obrnilo na bolje. Njihovi avtomobili navdušujejo tako z obliko kot z notranjostjo, in če k temu prištejemo še nov osemstopenjski samodejni menjalnik, je komplet popoln.

Peugeot 508 je nadaljevanje Peugeotove reforme (foto: Peugeot) Peugeot
19. 7. 2018

In, da, seveda to velja tudi za povsem novega 508. Še več, s povsem novim 508 pri Peugeotu znova poudarjajo, da se je spremenilo vse. Novinec je bolj kompakten in predvsem lažji, v notranjosti pa se nadaljuje Peugeotova uspešna zgodba.

Jasno pa je, da pot novega 508 ne bo lahka. Segment klasičnih limuzin v Evropi zadnja leta stagnira, seveda na račun še vedno močno priljubljenih križancev. Pri Peugeotu zato poudarjajo, da je bilo treba ubrati drugačno pot pri oblikovanju novega 508. Ubrali so drugačno taktiko, se poslovili od klasične štirivratne limuzine in ustvarili dinamično, komaj 1,4 metra visoko petvratno limuzino, ki se nič kaj sramežljivo spogleduje s športnimi kupeji. Končno je nekdo naredil avtomobil, pri katerem je velikost podrejena obliki, in ne nasprotno – tudi zato je novinec v primerjavi s predhodnikom krajši za osem centimetrov. Po drugi strani pa so prihranili drugje, na primer pri vratih, ki so brez okvirjev šip, posledično pa še poudarjajo kupejevsko obliko. Tudi zato je novi 508 od predhodnika za 70 kilogramov lažji.

Razloge za tako všečno obliko moramo seveda poiskati tudi v tem, da so Peugeotovi oblikovalci, kolikor so pač lahko, upoštevali oblikovne zamisli, ki so jih predstavili s študijama Exalt in Instinct. Še več, kot pravi Gilles Vidal, glavni oblikovalec pri Peugeotu, i-Cockpit (tako pri Peugeotu imenujejo svojo notranjo ureditev) so denimo povsem povzeli po študiji Exalt. Seveda v kombinaciji s samodejnim menjalnikom, z ročnim je notranja ureditev malce drugačna, a še vedno nadpovprečno všečna.

Počutje v notranjosti je podobno kot v 3008 ali 5008. Pred voznikom je odličen, povsem digitalni zaslon, in ta poda vse informacije, ki jih voznik potrebuje. Seveda ga lahko prilagaja in še vedno trdim, da je to eden od boljših oziroma prijaznejših zaslonov. Za njegovo prilagajanje je dovolj samo pritisk na gumb. V kombinaciji s samodejnim menjalnikom navduši sredinska konzola – elegantna in s čistimi linijami deluje prestižnejše, kot v resnici je. Z ročnim menjalnikom se, kot že omenjeno, nekaj linij in prestiža sicer izgubi, a prijetnost oblikovanja ostane. Za to je zaslužen tudi večji zaslon na sredinski konzoli, pod katerim ostajajo hitre tipke za dostop do glavnih menijev. Sicer pa se v novincu sedi dobro, in to ne glede na paket opreme. Pri boljšem so seveda boljši sedeži (predvsem bolje nastavljivi), a tudi tisti bolj kot ne osnovni povsem zadovoljijo.

Tako kot zadovolji večina motorjev. V povezavi z njimi je treba izpostaviti še prilagodljivo podvozje oziroma vzmetenje Active Suspension Control (variable-damping controlled suspension), ki je serijsko v različicah GT in v povezavi z bencinskimi motorji, opcijsko pa z dvolitrskim dizelskim motorjem. To pomeni, da v 508 prek gumba za izbiro voznih programov (Comfort, Normal, Sport) upravljamo tudi nastavitve vzmetenja, in ne le odzivnost volanskega obroča in menjalnika.

Motorno paleto bodo tvorili bencinski in dva dizelska motorja. A to seveda ni vse – bencinski motor, ki je sicer le 1,6-litrski, bo na voljo z dvema močema (180 in 225 'konjev'), prav tako bo v dveh različicah na voljo močnejši dvolitrski dizel (160 in 180 'konjev'). Med testnimi vožnjami smo preizkusili močnejši različici (bencinsko in dizelsko) ter šibkejšega dizla. Prva dva sta nadpovprečna. Tudi zato, ker sodelujeta z odličnim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Tako je na eni strani dovolj moči, na drugi pa tudi elegance. Drugače je z novim 1,5-litrskim dizelskim motorjem. Morda na papirju 130 'konjev' komu ne bo dovolj, a v praksi se vstopni motor izkaže za povsem solidnega. Edini je v osnovi opremljen z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki je povsem spodoben (in bistveno boljši, kot so bili včasih ročni menjalniki skupine PSA), rezultat pa je spodobna in udobna vožnja. Morda ne najhitrejša (ampak za tako si omislimo bencinski motor, mar ne), po drugi strani pa dovolj tiha in varčna, da bi Peugeot 508 s tem motorjem lahko našel kar veliko kupcev.

Ti bodo v Sloveniji nakup sicer lahko opravili šele jeseni, zato bo takrat (ali pa verjetno vseeno malce prej) znana tudi slovenska cena.


 

Prvi vtis
  • Videz

    Všečen in športen. Morda preveč za starejše voznike?

  • Motorji

    Na voljo skorajda vse, manjka le štirikolesni pogon.

  • Notranjost in oprema

    Peugeotova notranja ureditev, ki ji nimamo česa oporekati.

  • Cena

    Seveda še ni znana.

Prva ocena

Peugeot 508 ni razočaral. Če nam je na Ženevskem salonu padel v oči zaradi oblike, lahko rečemo, da je pozitiven vtis ohranil z vožnjo. Res pa je, da bodo o njegovem uspehu odločali tudi kupci, ki pa so v zadnjem času na strani vsemogočih križancev. Se lahko trend obrne?

Podatki

Model: PureTech 180; 225

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 133/180 pri 6.000; 169/225 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.750; 300 pri 2.500
Menjalnik, pogon: S8, prednji pogon
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.793
Dolžina x širina x višina (mm): 4.750 x 1.906 x 1.404
Prtljažnik (l): 487
Masa praznega vozila (kg): 1.420
Največja hitrost: 230; 250
Pospešek (0-100km/h): 8,8; 8,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,4; 5,6
Izpust CO2(g/km): 123; 130

Model: BlueHDi 130

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.499
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 96/130 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 300 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6; S8, prednji pogon
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.793
Dolžina x širina x višina (mm): 4.750 x 1.906 x 1.404
Prtljažnik (l): 487
Masa praznega vozila (kg): 1.415; 1.420*
Največja hitrost: 210
Pospešek (0-100km/h): 10,8; 11,1*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,8; 3,7*
Izpust CO2(g/km): 101; 98*
Opombe:

* Samodejni menjalnik

Model: BlueHDi 160; 180

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.997
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 120/160 pri 3.750;130/180 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.000
Menjalnik, pogon: S8, sprednji pogon
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.793
Dolžina x širina x višina (mm): 4.750 x 1.906 x 1.404
Prtljažnik (l): 487
Masa praznega vozila (kg): 1.530; 1.535*
Največja hitrost: 230; 235*
Pospešek (0-100km/h): 9,2; 9,1*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,5; 4,7*
Izpust CO2(g/km): 118; 123*
Opombe:

*BlueHDi 180

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri