Predstavljamo: Ford Mustang

Sedemnajstega aprila 2014 bo minilo 50 let, odkar je prvi Fordov Mustang zapeljal na ceste. V najboljših časih so jih prodali tudi 600.000 na leto.

25. 1. 2014

Prvih 50 let je bilo Fordu popolnoma vseeno, ali so se neameriški kupci pritoževali, da si ga ne morejo kupiti. Do zdaj Ford tudi ni imel razumevanja za kupce iz držav, kjer se vozijo po nepravi (levi) strani. Toda od najboljših Mustangovih časov se je marsikaj spremenilo. Mustang, velika zvezda neštetih filmov in pesmi, je v zadnjih letih celo pri Američanih moral priznati premoč tekmecu – Chevroletu Camaru. Prave fordovce je moral Mustangov zaton boleti bolj, kot so bili pripravljeni priznati. Prvi med njimi, William (Bill) Ford mlajši, Fordov izvršni predsednik, že tretji rod po ustanovitelju Henryju Fordu, je bil gotovo eden od najpomembnejših priganjalcev, da je treba Mustangov ugled spet postaviti za kakšno stopničko više, kot je bil v zadnjih letih. Toliko bolj zadovoljen je bil zato na evropski Mustangovi prireditvi, ki je bila prejšnji teden v Barceloni. Ford je tudi glede tega storil malce nenavaden korak, sočasno so namreč pripravili predstavitev šestega rodu Mustanga v šestih mestih na štirih celinah. Glede sočasnosti je bila to kar smela odločitev. Ob 13. uri v Barceloni je to pomenilo ob 23. uri v Sydneyju, ob 20. uri v Šanghaju, ob 7. uri v New Yorku, ob 6. uri v Detroitu in ob 4. uri zjutraj v Los Angelesu.

Novi Mustang je v marsičem precejšen korak naprej od dosedanjih. No, še najmanj to velja za videz. Odhajajoči šef Fordovih oblikovalcev J Mays je pri Mustangu ohranil značilen dolg motorni pokrov in masko, ki spominja na usta morskega psa. Tudi zadek je ohranil nekaj značilnosti zadnjega rodu, na primer zadnje luči.

A novi Mustang je tudi prvi, kjer je dosedanjo togo premo nadomestila sodobna konstrukcija, večvodilna prema. Spredaj bodo dodali še pomožni okvir k že uveljavljenim obesam McPherson. Tako se bo Mustang lažje spoprijemal z zahtevnejšimi cestami v Evropi in drugod, kamor ga bodo zdaj izvažali iz ameriške tovarne (Flat Rock v širši okolici Detroita). Za primeren nadzor prenosa moči s koles na cesto skrbi seveda elektronika, tudi pri tem avtomobilu bo za čim boljšo dinamiko skrbela elektronska pomoč, ki bo imela tudi dodatek, do zdaj poznan iz Focusa ST – pri Fordu mu pravijo torque vectoring. Serijsko bodo za Evropo na Mustangu gume na 19-palčnih kolesnih obročih.

Ford je za Mustanga napovedal dva motorja. Primernejši za ameriški trg je skoraj nespremenjen petlitrski V8, ki bo seveda na voljo tudi v evropski različici, kjer bo imel kar 426 'konj'. Manjši motor bo zgolj štirivaljnik, z dodatkom turbopuhal, iz Fordove sodobne motorne serije EcoBoost. 2,3-litrski motor bo zmogel kar 309 'konj' in tudi 407 njutonmetrov navora pri razmeroma nizkih vrtljajih.

Fordova sodobna tehnologija bo seveda tudi v novem Mustangu. To torej pomeni najrazličnejše dodatke, ki so do zdaj (predvsem v ZDA) naleteli na dober sprejem. Ford Sync z glasovnim upravljanjem, kombiniran z zaslonom na dotik (osempalčnim), bo skrbel za sodobni infotainment. Na voljo bosta tudi programska oprema za evropsko navigacijo in avdionaprava z 12 zvočniki.

Evropski Ford bo Mustanga začel prodajati šele čez leto dni, saj si bodo seveda pravico začetne prodaje najprej vzeli v Fordovi centrali v ZDA. Tam bo na trgu od sredine prihajajočega leta v obeh karoserijskih različicah, kot kupe ali kabriolet. Na domačem, ameriškem trgu bo imel Mustang kar težko nalogo, saj bo moral spet premagati Chevroletovega Camara, ki je v zadnjih dveh letih med Američani bolj priljubljen.

Mustang je sicer ena od 25 novosti v prihodnjih petih letih, ki jih obljubljajo pri evropskem Fordu.

Evropski Ford leta 2014 – še EcoSport in Edge

Poleg Mustanga je Ford predstavil še nekaj drugih modelov, ki bodo na trg prišli v bližnji prihodnosti. Prvi se bo sredi prihodnjega leta pojavil EcoSport, o katerem bomo podrobneje poročali v naši prihodnji številki Avto magazina. Proti koncu leta pa bo za evropske kupce prvič na voljo novi večji križanec Edge. Tega so fordovci kot študijo prvič predstavili konec novembra na avtomobilski razstavi v Los Angelesu, na ameriški trg pa bo prišel še v prvi polovici leta 2014. Edge bo Fordovo evropsko ponudbo terencev zaokrožil na tri modele. Pri Edgeu bo Ford napel vse registre, da bi se še bolj uveljavil kot nekakšna podpremijska znamka. Takšne cilje so predstavili že na frankfurtski razstavi s predstavitvijo novega bogato opremljenega Mondea Vignale. Pri Edgeu bo Ford verjetno tudi prvič v Evropi predstavil napravo za samodejno parkiranje (brez voznika za volanom). Tudi v Edgeu bo za primerno moč skrbel motor, ki bo kasneje na voljo tudi v Mustangu, torej 2,3-litrski štirivaljni EcoBoost, a z nekaj manjšo močjo.

Študija Ka napoveduje Fordov odgovor Dacii

V Barceloni smo lahko videli tudi študijo novega Kaja, ki so ga sicer pred slabim mesecem prvič pokazali v Braziliji. Kdaj bo prišel v Evropo, še ni znano, je pa to povezano tudi s trajanjem Fordovega in Fiatovega dogovora o izdelavi sedanjega Kaja v Fiatovi tovarni v poljskem Tichyju. Vsekakor pa je novi Ka, ki ga bodo v Braziliji začeli izdelovati sredi 2014, povsem drugačna Fordova novost, ki prvotno ni namenjena evropskim kupcem, ampak bodo z njim poskušali prodreti v države z razvijajočimi se trgi, kot so Brazilija in sosednje latinsko-ameriške države pa tudi Indija in nekatere druge azijske ter afriške države. S Kajem bo Ford postavil strategijo cenenega izdelka, a seveda v vsem tudi dovolj sodobnega, varnega in čistega, da bo primeren za večino trgov po svetu.

Besedilo Tomaž Porekar foto tovarna

Podatki

Model: Mustang 5.0 Ti-VCT V8

Motor (zasnova): 8-valjni, V, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 4.951
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 313/426 pri 6.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 529 pri 4.250
Menjalnik, pogon: R6 (S6); zadaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.720
Dolžina x širina x višina (mm): 4.784 x 1.916 x 1.381 (1.394)*
Prtljažnik (l): 383 (324)*
Masa praznega vozila (kg): n. p.
Največja hitrost: n. p.
Pospešek (0-100km/h): n. p.
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): n. p.
Izpust CO2(g/km): n.p.
Opombe:

*Podatek za kabriolet.

Model: Mustang 2.3 EcoBoost

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 2.300
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 227/309 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 407 pri 2.500 do 4.500
Menjalnik, pogon: R6 (S6); zadaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.720
Dolžina x širina x višina (mm): 4.784 x 1.916 x 1.381 (1.394)*
Prtljažnik (l): 383 (324)*
Masa praznega vozila (kg): n. p.
Največja hitrost: n. p.
Pospešek (0-100km/h): n. p.
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): n. p.
Izpust CO2(g/km): n. p

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri