Priključnohibridna petka: vozili smo BMW 530e iPerformance - Vozili smo - Avto Magazin

Priključnohibridna petka: vozili smo BMW 530e iPerformance

BMW je v začetku leta predstavil novo generacijo serije 5, ki je dobila tudi priključnohibridno različico 530e iPerformance. Ta je že šesta predstavnica bavarske ponudbe priključnohibridnih modelov, ki nastopajo pod skupno oznako iPerformance.

Priključnohibridna petka: vozili smo BMW 530e iPerformance (foto: BMW) BMW
5. 6. 2017

BMW 530e iPerformance sledi BMW-jem 225xe, 330e, X5 xDrive40e, 740e/740Le in zgolj na kitajski trg omejenemu X1 xDrive 25Le, ki vsi nosijo pridevnik iPerformance, s čimer BMW pokriva skoraj vse segmente v svoji ponudbi. BMW 530e iPerfomance seveda zastopa klasične poslovne limuzine.

252 'konj' priključno hibridne moči

Od drugih predstavnikov serije 5 se razlikuje predvsem po priključnohibridnem pogonskem sklopu, ki razvija sistemsko moč 252 'konj' in navor 420 njutonmetrov, tvorita pa ga dvolitrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 184 'konj' in navorom 320 njutonmetrov in elektromotor z močjo 113 'konj' in navorom 250 njutonmetrov. Moč pogonskega sklopa se na zadnji kolesi prenaša prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika Steptronic, ki je vgrajen za elektromotorjem, zato lahko voznik prestavna razmerja izkoristi tudi v električnem načinu. Ker njegovo vlogo v vsakem primeru prevzema elektromotor, ni potrebe po pretvorniku navora, s čimer so inženirji kompenzirali tudi nekaj dodatne teže.


K povečanju teže je seveda pripomogla tudi litij-ionska baterija s kapaciteto 9,2 kilovatne ure, ki omogoča do 50 kilometrov povsem električne vožnje. Na gospodinjskem priključku se polni dobrih pet ur, na BMW-jevem 3,7-kilovatnem iWallboxu pa manj kot tri ure. Polnjenje je lahko tudi digitalno optimizirano, tako da se avtomobil polni tedaj, ko je elektrika najbolj ugodna, in s tem še zmanjša stroške vožnje, s prihodnjim letom pa bo mogoče tudi brezžično polnjenje.

V 6,2 sekunde do stotke

Takšna motorizacija BMW-ju 530e iPerformance omogoča, da v 6,2 sekunde pospeši do 100 kilometrov na uro, pospeševanje pa se ustavi pri 235 kilometrih na uro. Ob tem lahko povprečno porabi 1,9 litra bencina na 100 kilometrov in v zrak izpusti 44 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, kar je med drugim odvisno tudi od vrste gum na kolesih in tega, kakšne nastavitve izbere voznik.


BMW 530e iPerfomance je v Sloveniji že mogoče kupiti, stane pa najmanj 59.700 evrov.

BMW M550i xDrive

Poleg priključnohibridne petke je BMW predstavil najmočnejšega predstavnika serije 5, če seveda ne upoštevamo BMW-ja M5. BMW M550i xDrive je opremljen z bencinskim 4,4-litrskim twinturbo motorjem V8. Razvije moč 462 'konjev' in navor 650 njutonmetrov, ki se prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika Steptronic seveda prenašata na vsa štiri kolesa. Zmogljivosti so navdušujoče, saj so do hitrosti 100 kilometrov na uro potrebne le štiri sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro. Kot so BMW-jevi predstavniki povedali na predstavitvi, so imeli pri razvoju BMW-ja M550i xDrive v mislih predvsem ameriški trg, kar pa ne pomeni, da ne bo na voljo tudi v Evropi. Pri nas ga že lahko kupimo, brez dodatne opreme pa stane 103.350 evrov.

besedilo: Matija Janežič · foto: BMW

Prvi vtis
  • Videz

    BMW 530e iPerformnce se od drugih različic oblikovno razlikuje le po malenkostih, kar pomeni, da gre za privlačen avtomobil.

  • Motorji

    Pogonski sklop je dobro odziven in omogoča prijetno in gospodarno vožnjo, ki je lahko tudi zelo tiha, če deluje le elektromotor.

  • Notranjost in oprema

    Tako kot drugi predstavniki BMW-jeve serije 5 je tudi priključni hibrid zelo dobro opremljen.

  • Cena

    BMW 530e iPerformance za 59.700 evrov ni poceni avtomobil, a še zdaleč ni najdražji predstavnik tega modela.

Prva ocena

Tako kot drugi priključni hibridi iz BMW-jeve ponudbe je tudi BMW 530e iPerformance pogonsko in opremsko dobro zaokrožen avtomobil.

Podatki

Model: BMW 530e iPerformance

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski + sinhroni elektromotor
Gibna prostornina (cm3): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 185 (252)
Največji navor (Nm pri 1/min.): 420
Menjalnik, pogon: S8, zadnji (baterija: Li-ion; 9,2 kWh; polnjenje 2,9 h)
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.975
Dolžina x širina x višina (mm): 4.936 x 1.868 x 1.483
Prtljažnik (l): 410
Masa praznega vozila (kg): 1.845
Največja hitrost: 235; električno: 140
Pospešek (0-100km/h): 6,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 1,9
Izpust CO2(g/km): 44
Opombe:

poraba elektrike: 13,1 kWh/100 km; električni doseg: 50 km

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri