Renault Megane GrandCoupé: Limuzina s kupejevskim pridihom

Renault je Meganu z novo generacijo spet dodal klasično štirivratno limuzino. V primerjavi s predhodnicami ima izrazito kupejevski zadek, zato so ji nadeli tudi novo ime, GrandCoupé.

Renault Megane GrandCoupé: Limuzina s kupejevskim pridihom (foto: Renault) Renault
17. 11. 2016

Pri Renaultu pravijo, da so novi Megane GrandCoupé od vsega začetka oblikovali in razvijali vzporedno s kombilimuzino Berline in kombijem Grandtourjem, in ne iz njiju, zato si z njima deli podvozje, obese, motorje, udobje in tehnološke dodatke za pomoč vozniku ter informiranje in razvedrilo potnikov, vendar se od njiju razlikuje po limuzinski prostornosti in od potniške kabine ločenem prtljažniku s prostornino 550 litrov, ki se skriva pod kupejevsko oblikovanim zadkom.

Zadek Megana CrandCoupéja je precej drugačen kot pri predhodnikih Fluence in Meganu Sedanu, ki z videzom nista skrivala svojega klasično limuzinskega porekla. Limuzinski Megane v aktualni generaciji deluje bolj skladno, v slogu velikih štirivratnih kupejev, in to seveda izraža tudi njegovo ime. Kljub temu gre predvsem za štirivratno limuzino, kar se odraža v razmeroma velikem prtljažniku, ki je limuzinsko ločen od potniškega prostora in tudi povečljiv z zlaganjem naslonjala zadnje klopi v razmerju 60 : 40, čeprav pri Renaultu niso povedali, kolikšna je v tem primeru prostorska pridobitev. Povedali pa so, da je prtljažna vrata prvič v Meganovem limuzinskem segmentu mogoče odpreti tudi električno, z zamahom noge pod zadkom.

Megane GrandCoupé si medosno razdaljo in dolžino deli z Grandtourjem, kar pomeni, da je enako veliko tudi prostora za kolena potnikov na zadnji klopi. K njihovemu udobju pa pripomore še to, da je naslonjalo zadnje klopi bolj poševno kot v drugih dveh karoserijskih različicah, zato je zadaj kljub kupejevsko poševni strehi dovolj prostora za glave potnikov višje rasti. Udobje prav tako doda podvozje, ki je mehkejše kot v Berlinu in Grandtourju ter prilagojeno predvsem okolju s slabše urejenimi cestami, tem pa je Megane GrandCoupé pretežno namenjen.

Voznikov delovni prostor je enak kot v petvratni limuzini in kombiju, kar pomeni, da je izdatno opremljen z elektronskimi pripomočki za pomoč vozniku, informacije in razvedrilo, ki jih poznamo iz drugih karoserijskih različic in večjega Talismana. Voznik si lahko med drugim omisli projekcijski zaslon nad volanskim obročem, sedempalčni barvni zaslon, ki spreminja barvo v skladu z nastavitvami parametrov vožnje v sistemu Multisense, in veliki pokončni za dotik občutljivi 8,7-palčni tablični zaslon z vmesnikom R-Link druge generacije in možnostjo nadgradnje s kakovostnim zvočnim sistemom Arkamys. Megane GrandCoupé je v razredu kompaktnih limuzin nekaj posebnega tudi zato, ker edini ponuja možnost steklene panoramske strehe, ki v notranjost spusti naravno svetlobo in zlita z zadnjo šipo pripomore k še bolj elegantnemu videzu avtomobila, na voljo v devetih barvah karoserije: osmih kovinskih in neprosojni ledeniško beli.

Kaj pa pogon? V Sloveniji bo Megane GrandCoupe na voljo z enim bencinskim in tremi dizelskimi motorji. Bencinsko ponudbo bo zastopal atmosferski bencinski štirivaljnik SCe 115 v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom, turbodizelski pa bodo motorji Energy dCi 90, dCi 110 in dCi 130. Vsi trije bodo serijsko na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, z motorjem dCi 110 pa bodo lahko kupci dobili tudi šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko EDC. Na nekaterih drugih trgih bo motor Sce 115 na voljo še v kombinaciji z menjalnikom CVT, kupci pa se bodo lahko prav tako odločili za 130-konjski turbobencinski štirivaljnik v kombinaciji z menjalnikom EDC.

Najpomembnejši za Megane GrandCoupé so seveda tradicionalni trgi za štirivratne limuzine spodnjega srednjega razreda, med katerimi bo vodilna država Turčija, kjer ga bodo v Bursi tudi izdelovali, vendar bi se zaradi privlačne kupejevske oblike lahko bolj kot njegovi štirivratni predhodniki uveljavil na trgih, kjer so limuzine spodnjega srednjega razreda sicer manj uspešne. V Sloveniji bo njegov delež predvidoma dosegal dobro desetino prodaje Renaultovega Megana. K nam sicer pride sredi decembra, zanj pa bo treba odšteti 500 evrov več kot za primerljivi petvratni Megane Berline.

Besedilo Matija Janežič, foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Megane GrandCoupé s kupejevskim zadkom deluje zelo skladno in elegantno, zato bi lahko navdušil tudi kakšnega voznika, ki se sicer ne bi odločil za klasično štirivratno limuzino.

  • Motorji

    Bencinski motor je sicer še iz časov atmosferskih motorjev, dizelska konjenica pa je sodobna in ponuja dovolj izbire.

  • Notranjost in oprema

    Oblikovno in opremsko se Megane GrandCoupé ne razlikuje od drugih dveh različic, kar pomeni, da gre za dobro opremljen in udoben avtomobil, tudi ko gre za potnike na zadnji klopi.

  • Cena

    Megane GrandCoupé bo 500 evrov dražji od primerljivega kombilimuzinskega Megana Berline in prav toliko cenejši od kombija Grandtour, kar je povsem v skladu s pričakovanji.

Prva ocena

V primerjavi z limuzinskimi predhodniki Megane GrandCoupé ni nastal iz kombilimuzine, ampak so ga oblikovali hkrati z njo, kar se pozna v usklajenosti njegovih karoserijskih linij. Udobja je precej, tudi po zaslugi večjega naklona zadnje klopi in mehkejšega vzmetenja, limuzinski prtljažnik pa je pričakovano prostoren.

Podatki

Model: Energy dCi 130

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 96 (130) pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, prednji
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.711
Dolžina x širina x višina (mm): 4.632 x 1.814 x 1443
Prtljažnik (l): 550
Masa praznega vozila (kg): 1.401
Največja hitrost: 201
Pospešek (0-100km/h): 10,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,0
Izpust CO2(g/km): 103

Model: Energy dCi 110 (EDC)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.461
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 81 (110) pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 260; 250* pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6; EDC*, prednji
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.711
Dolžina x širina x višina (mm): 4.632 x 1.814 x 1443
Prtljažnik (l): 550
Masa praznega vozila (kg): 1.320
Največja hitrost: 190
Pospešek (0-100km/h): 11,6; 12,5*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,7
Izpust CO2(g/km): 95
Opombe:

* - velja za menjalnik EDC

Model: Energy dCi 90

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.461
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 66 (90) pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 220 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, prednji
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.711
Dolžina x širina x višina (mm): 4.632 x 1.814 x 1443
Prtljažnik (l): 550
Masa praznega vozila (kg): 1.320
Največja hitrost: 176
Pospešek (0-100km/h): 13,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,7
Izpust CO2(g/km): 95

Model: SCe 115

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 84 (115) pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 156 pri 4.000
Menjalnik, pogon: R5, prednji
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.711
Dolžina x širina x višina (mm): 4.632 x 1.814 x 1443
Prtljažnik (l): 550
Masa praznega vozila (kg): 1.247
Največja hitrost: 190
Pospešek (0-100km/h): 11,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,3
Izpust CO2(g/km): 142

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri