Seat Arona ni samo malo drugačna Ibiza - Vozili smo - Avto Magazin

Seat Arona ni samo malo drugačna Ibiza

Aroni za osnovo sicer res služi Ibiza, a daleč od tega, da bi si zadnja lahko pripisala vse zasluge. Arona je še veliko več.

Seat Arona ni samo malo drugačna Ibiza (foto: Seat) Seat
20. 11. 2017

Arona je Seatova vstopnica v razred A0 SUV, ki je še vedno eden od najbolj rastočih. Po španskih izračunih se je prodaja manjših križancev od leta 2010 do 2016 povečala za kar 700 odstotkov, zato je pač nujno, da imaš v njem vsaj enega svojega predstavnika. A to seveda niso ugotovili zgolj pri Seatu, vse to vedo tudi konkurenti, zaradi česar je ponudba vedno bolj pestra. To pa pomeni, da moraš za uspeh ponuditi precej več kot ugodno ceno, privlačno obliko ali različne varnostno-asistenčne sisteme.

Čeprav Arona ne skriva oblikovne podobnosti z Ibizo, pri Seatu pravijo, da je v močnejši sorodstveni povezavi z Ateco kot z Ibizo. To pomeni, da je bolj čvrsta, bolj kompaktna in neustrašna, ko je treba zapeljati z utrjene podlage. Seveda ne govorimo o klenem terencu, a s pravo oddaljenostjo od tal bo kos tudi vožnji po neurejenem brezpotju. Njena največja prednost pa naj bi bila vsestranska uporabnost, tako v mestu kot na daljših avtocestnih poteh.

Med prvimi preizkusnimi vožnjami je Arona potrdila zgoraj napisano. Tako kot večina Seatovih modelov ponuja dobro lego na cesti in kljub večji oddaljenosti od tal ter posledično višjem težišču v ovinkih ni pretiranega nagibanja karoserije.

Kupci bodo lahko izbrali litrski turbobencinski trivaljnik, ki bo na voljo s 95 ali 115 ‘konji’, ter povsem novi 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik s 150 ‘konji’. Dizelska ponudbo predstavlja 1,6-litrski TDI, ki bo na voljo s 95 ali 115 ‘konji’. Tako bencinska kot dizelska vstopna različica sodeluje s petstopenjskim menjalnik, močnejše pa s šeststopenjskim, doplačilno je mogoče izbrati tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko (DSG).

Pomemben mejnik pa Arona za Seat predstavlja na področju varnostno-asistenčnih sistemov in povezljivosti. Večina jih bo sicer na seznamu doplačilne opreme, pa vendar: izbrati bo mogoče zaviranje v sili, pomoč pri speljevanju v klanec, tipalo za samodejni vklop brisalcev in dolgih luči, pa tudi različna opozorila na vozila v mrtvem kotu, na promet zadaj (pri speljevanju s parkirišča), prilagodljivi tempomat in ne nazadnje sistem za samodejno parkiranje. Na področju ugodja bosta v Aroni na voljo brezstični ključ in zagon motorja s pritiskom na gumb, visokoločljiva kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, osempalčni zaslon, občutljiv za dotik, brezžični polnilnik za pametne telefone z ojačevalcem GSM-signala ter sodobni in zmogljivi avdiosistem BeatsAudio. In ker Španci želijo, da bi Arona blestela tudi na področju povezljivosti, seveda ne manjkajo niti Apple CarPlay, Android Auto in Mirror Link, vključno z različnimi aplikacijami v sistemu Seat DriveApp. Ob tem naj poudarimo, da bo Arona sprva na voljo s klasičnimi merilniki, že v prihodnjem letu pa si bo mogoče omisliti povsem digitalno armaturno ploščo. Vzporedno z njo bo Seat predstavil tudi Amazon Alexo, interaktivno glasovno pomoč med vožnjo.

Tako kot Leon, Ateca in Ibiza, bo tudi Arona na voljo z že znanimi paketi opreme Reference, Style, FR in Xcellence. S prvim bo zadovoljevala nezahtevne kupce, z naslednjimi pa polagoma ponujala tako boljši videz kot opremo. Točna cena v Sloveniji sicer še ni potrjena, a trenutno kaže, da bo za vstopni model potrebnih 15.500 evrov, s čimer Arona v svojem razredu nikakor ne bo najcenejša. Prvi kupci jo lahko v Sloveniji pričakujejo januarja prihodnje leto.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Sebastjan Plevnjak, Seat

Prvi vtis
  • Videz

    Lep primer, kako iz mestnega avtomobila narediti manjši križanec.

  • Motorji

    Koncernska izbira, ki seveda ni slaba.

  • Notranjost in oprema

    Če je izpeljanka manjše Ibize, potem Aroni nimamo kaj očitati.

  • Cena

    Glede na predvideno ceno Aroni na slovenskem trgu ne bo lahko.

Prva ocena

Arona je neposredni odgovor tistim kupcem, ki iščejo manjši križanec, s katerim ne bo težav v mestni gneči, hkrati pa ne bodo trpeli, ko se bodo odpravili na daljšo vožnjo.

Podatki

Model: 1.0 TSI 95

Motor (zasnova): turbobencinski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 70/95 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 175 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R5, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.566
Dolžina x širina x višina (mm): 4.138 x 1.780 x 1.552
Prtljažnik (l): 400
Masa praznega vozila (kg): 1.165
Največja hitrost: 173
Pospešek (0-100km/h): 11,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,9
Izpust CO2(g/km): 112

Model: 1.0 TSI 115

Motor (zasnova): turbobencinski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/115 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R5; DS7, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.566
Dolžina x širina x višina (mm): 4.138 x 1.780 x 1.552
Prtljažnik (l): 400
Masa praznega vozila (kg): 1.187; 1.210*
Največja hitrost: 182
Pospešek (0-100km/h): 9,8; 10,0*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,9; 5,0*
Izpust CO2(g/km): 114
Opombe:

*DSG samodejni menjalnik

Model: 1.5 TSI Evo 150

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.498
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.566
Dolžina x širina x višina (mm): 4.138 x 1.780 x 1.552
Prtljažnik (l): 400
Masa praznega vozila (kg): 1.222
Največja hitrost: 205
Pospešek (0-100km/h): 8,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,1
Izpust CO2(g/km): 118

Model: 1.6 TDI 95

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 70/95 pri 2.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R5; DS7, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.566
Dolžina x širina x višina (mm): 4.138 x 1.780 x 1.552
Prtljažnik (l): 400
Masa praznega vozila (kg): 1.297; 1.320*
Največja hitrost: 172; 174*
Pospešek (0-100km/h): 11,8; 11,7*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,1
Izpust CO2(g/km): 107; 106*
Opombe:

*DSG samodejni menjalnik

Model: 1.6 TDI 115

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/115 pri 3.250
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R5; DS7, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.566
Dolžina x širina x višina (mm): 4.138 x 1.780 x 1.552
Prtljažnik (l): 400
Masa praznega vozila (kg): 1.303
Največja hitrost: 185
Pospešek (0-100km/h): 10,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,1
Izpust CO2(g/km): 108

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri