Seat Ateca: Alternativni SUV

Magična kratica: SUV! Končno so ga dobili tudi pri Seatu. Tovrstni avtomobili zagotavljajo dobre prodajne številke. Ateca pa ne skriva sorodnosti s Tiguanom – in Audijem.

Seat Ateca: Alternativni SUV (foto: Seat) Seat
15. 7. 2016

Španska znamka Seat se že od prvih dni, ko jo je prevzela skupina Volkswagen, ukvarja z zahtevno nalogo, kako si izboriti prepričljivejši ugled. Od začetkov, ko so jo Nemci usmerili v znamko s cenejšo ponudbo, nekaj let pozneje pa to nalogo namenili tudi Škodi, je minilo že veliko časa. A Seat je moral pozneje svojo drugačnost iskati na alternativen način, vedno v tekmi s tistim, kar so jim šefi iz Wolfsburga dovolili. Pravzaprav so konstruktorji iz Barcelone svojo resnične zmožnosti lahko pokazali šele, ko so smeli za Audi razviti Q3! Tudi izdelujejo ga v Seatovi tovarni. Zdaj pa je končno na ogled podobno zahteven avtomobil z njihovo lastno znamko – Ateca. Dobro ime! Zveni kot ataka, napad torej.

Tekmecev, ki jih bodo lahko napadli, je zdaj sicer že veliko, saj se kupci množično selijo k terencem in križancem. Ateca bo tako nastopila kar proti sorodniku Tiguanu, pa tudi proti kopici tistih tekmecev, ki jih bodo smeli bolj resno napadati: Qashqaiu, Tucsonu, Sportagu, Kugi, CX-5, Kadjarju in še kateremu. Po opremi in zmogljivostih se sicer lahko meri tudi z Audijevim Q3, za sedanjim zaostane zgolj pri ugledu, vse drugo je generacijsko naprednejše. Ateca temelji na skupni platformi s Tiguanom, a so se pri španski znamki odločili za nekoliko krajši avtomobil (za 12 centimetrov), medtem ko se druge zunanje mere razlikujejo le za nekaj milimetrov. Tudi videz je seveda drugačen. Oblikovalci pri Seatu so pač uporabili tisto, kar velja za njihove značilnosti, ko gre za 'družinskost' oblike. A podobo kot Tiguan je tudi Ateca oblikovana zelo enostavno, 'karakter' ji dajeta oblika maske in žarometov. Če so ti (za doplačilo) opremljeni s popolno tehniko LED, je prednji del še toliko bolj poudarjen. Preseneča notranjost, predvsem glede prostornosti. Dolžine zagotovo niso skrajšali na račun prostornosti, ta je podobna, ko gre za razmere na zadnjih sedežih, zelo podobna tudi, ko gre za prostornino prtljažnika. Tiguan pa je v prednosti, ker ima možnost vzdolžnega premikanja zadnje predeljene klopi.

Takšnih malenkostnih razlik (ki na splošen vtis ne vplivajo veliko) najdemo še kar nekaj, edina, ki se zdi občutna, je možnost izbire prilagodljivih blažilnikov (za doplačilo) pri Tiguanu. A tudi podvozje Atece je dovolj zmogljivo, da ga ne moremo grajati. Glede na prvi vtis se prav tako zdi, da je vzmetenje dovolj udobno (in ni pretrdo kot pri nekaterih Leonovih različicah). Ateco smo vozili le po dokaj gladkih katalonskih cestah (po Barceloni in okolici). Zdi se, kot da Seatovi tržniki bolj merijo na kupce, ki bodo Ateco uporabljali pri mestni vožnji (zato v predstavitvi trdijo, da je Ateca popoln avtomobil za mestni vsakdanjik), čeprav si kupec lahko izbere tudi tisto s štirikolesnim pogonom (peti rod sklopke Haldex s sodobno elektronsko podporo). Enostaven okrogel gumb na sredinski konzoli omogoča izbiro programa voznih nastavitev že pri (najbrž le bolj bogato opremljenih) različicah s prednjim pogonom, štirikolesni pogon ima tudi različne nastavitve glede na razmere na cesti.

Elektronskih pripomočkov je pri Ateci na voljo precej. Omeniti velja možnost izbire pripomočka za vožnjo v zastojih (kombinacija aktivnega tempomata in zadrževalnika vožnje po prometnem pasu). Če je Ateca opremljena z aktivnim tempomatom, deluje tudi sistem zavore ob nevarnosti naleta, dodatno pa Ateca s pomočjo nadzora s kamero poskrbi za prepoznavo nevarnosti trka s pešci. Na voljo je še vrsta drugih sodobnih elektronskih pomočnikov. Tudi informacijsko-zabavnih sistemov je na pretek, od povezljivosti z mobilnikom ali z internetom do povezave Full Link, le predstavnost navigacijskega sistema ne prepriča glede enostavnosti uporabe. Tu so še drugačni uporabni dodatki, na primer LED-žarometi ali odpiralnik prtljažnih vrat z nožnim zamahom pod zadkom.

Motorna oprema je prav tako dokaj pestra, a v okviru že znanega. Na voljo sta dva turbobencinska motorja, litrski trivaljnik je zgolj osnovni in bo služil predvsem s primerno vstopno ceno. Močnejši 1,4-litrski TSi je dovolj močan za vse variacije (torej tudi za povezavo z dvosklopčnim menjalnikom ali pa štirikolesnim pogonom). Podoben raster so postavili tudi pri turbodizlih: 1,6-litrski TDI je na voljo kot vstopni model s prednjim pogonom, dvolitrski je na izbiro z več različnimi možnostmi. Tisti, ki izberejo najmočnejšo motorno različico (190 'konj') in štirikolesni pogon, dobijo tudi DSG.

Ateca je zanimiv in privlačen avtomobil, ki bo Seatu omogočil vstop do novih kupcev. Je zagotovo eden od bolje zasnovanih in izvedenih v svojem razredu. Brez težav jo lahko štejemo za nekakšno alternativo vsem, če pa bo to za Ateco dovolj, da bo Seat popeljala kam više, bo treba počakati – vsaj še do oktobra, ko bodo prve avtomobile (tudi pri nas) začeli dobivati prvi kupci.

besedilo Tomaž Porekar foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Pravzaprav zelo všečna, z enostavnimi potezami in brez okrasnih dodatkov.

  • Motorji

    Standardna izbira motorjev skupine Volkswagen.

  • Notranjost in oprema

    Odlična izraba prostora, veliko elektronskih dodatkov.

  • Cena

    Cena še ni znana, bo pa nekaj nižja kot pri podobnih motornih različicah Tiguana.

Prva ocena

Seatu je Ateca dobro uspela, zaradi družinskih tekmecev in neprepričljivega ugleda pa ima le omejene možnosti uspeha prodaje.

Podatki

Model: 2.0 TDI 150 4Drive

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 140/190 pri 3.500–4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.750–3.250
Menjalnik, pogon: DS6; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.638
Dolžina x širina x višina (mm): 4.363 x 1.841 x 1.601
Prtljažnik (l): 485
Masa praznega vozila (kg): 1.589
Največja hitrost: 212
Pospešek (0-100km/h): 7,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,0
Izpust CO2(g/km): 131

Model: 2.0 TDI 150 4Drive

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.500–4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 340 pri 1.750–3.000
Menjalnik, pogon: R6; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.638
Dolžina x širina x višina (mm): 4.363 x 1.841 x 1.601
Prtljažnik (l): 485
Masa praznega vozila (kg): 1.548
Največja hitrost: 196
Pospešek (0-100km/h): 9,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,1
Izpust CO2(g/km): 129

Model: 2.0 TDI 150

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.500–4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 340 pri 1.750–3.000
Menjalnik, pogon: R6/DS6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.638
Dolžina x širina x višina (mm): 4.363 x 1.841 x 1.601
Prtljažnik (l): 510
Masa praznega vozila (kg): 1.446
Največja hitrost: 201
Pospešek (0-100km/h): 8,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4
Izpust CO2(g/km): 115

Model: 1.6 TDI

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 95/115 pri 3.250–4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500–3.250
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.638
Dolžina x širina x višina (mm): 4.363 x 1.841 x 1.601
Prtljažnik (l): 510
Masa praznega vozila (kg): 1.375
Največja hitrost: 184
Pospešek (0-100km/h): 11,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,2
Izpust CO2(g/km): 111

Model: 1.4 TSI 4Drive

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.395
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 5.000–6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500–3.500
Menjalnik, pogon: R6/DS6; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.638
Dolžina x širina x višina (mm): 4.363 x 1.841 x 1.601
Prtljažnik (l): 485
Masa praznega vozila (kg): 1.460/1.476
Največja hitrost: 192/189
Pospešek (0-100km/h): 9,0/8,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,2/6,1
Izpust CO2(g/km): 143/141

Model: 1.4 TSI

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.395
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 5.000–6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500–3.500
Menjalnik, pogon: R6/DS6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.638
Dolžina x širina x višina (mm): 4.363 x 1.841 x 1.601
Prtljažnik (l): 510
Masa praznega vozila (kg): 1.359/1.375
Največja hitrost: 201/198
Pospešek (0-100km/h): 8,5/8,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,3/5,4
Izpust CO2(g/km): 124/125

Model: 1.0 TSI

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/115 pri 5.000–5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 2.000–2.500
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.638
Dolžina x širina x višina (mm): 4.363 x 1.841 x 1.601
Prtljažnik (l): 510
Masa praznega vozila (kg): 1.210
Največja hitrost: 183
Pospešek (0-100km/h): 11
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2
Izpust CO2(g/km): 119

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri