Seat Ibiza je spet mladostna in šik

Čeprav se njena podoba ni bistveno spremenila, pa zlahka opazimo, da je Ibiza spremenjena in drugačna. Lahko bi rekli, da so jo oblekli v veliko bolj všečna in dražja oblačila.

Seat Ibiza je spet mladostna in šik (foto: Seat) Seat
28. 4. 2017

Pri Seatu je s prihodom Luce de Mea zavel nove veter. Italijan se je dobesedno zlil s španskim temperamentom in zdi se, da se na vsakem koraku, na vsakem stiku s Seatom čuti neka pozitivna energija. Če kdaj, je zdaj zagotovo trenutek, ko lahko seatovci rečejo, da so znamka za mlade ljudi. Njihov trenutni navdih, ideje, usmerjenost v prihodnost in ne nazadnje nova Ibiza trenutno izžarevajo emocije in strast, kot je Seat že dolgo ni.


Jasno, težko bi vse zasluge pripisali novemu šefu, saj se je tudi v celotni Seatovi strukturi zaposlenih marsikaj spremenilo. To pomeni, da so mnogi odšli (kar ni nujno dobro), a zagotovo prišli ljudje z novim elanom in voljo.


Zato ni nenavadno, da se pri Seatu lahko pohvalijo z najboljšimi prodajnimi rezultati v zgodovini znamke. Pri tem je zanimivo, da novinka Ateca tvori zgolj šest odstotkov lanske prodaje čeprav je bila odlično sprejeta. Z drugimi besedami to seveda pomeni, da so za uspešno prodajo zaslužni prav vsi modeli, vključno z Leonom in Alhambro, ki se ponašata z najboljšo prodajo v vsej svoji zgodovini. In če omenimo še prihajajočo Arono (o kateri si lahko preberete v posebnem kvadratku), je jasno, da za Seat prihajajo boljši časi.


Tako kot zagotovo prihajajo boljši časi za novo Ibizo. Španska ikona, za katero se je v 33-letni zgodovini odločilo že več kot 5,4 milijona kupcev, je od daleč, ampak res od zelo daleč mogoče res videti podobna predhodnici, a od blizu razkrije nove in prefinjene poteze. Novinka je sicer celo krajša, a zgolj dva milimetra, vendar po drugi strani občutno širša (+87 milimetrov) in milimeter nižja. To pomeni, da je njena podoba mogočnejša in bolj suverena. Celoto (serijsko ali doplačilno) zaključujejo velika kolesa (pri čemer so lahko platišča velika do 18 palcev), LED-žarometi, kromirane obrobe stekel in sončna streha. Pri tem ni zanemarljivo, ker je avto priljubljen med predstavnicami nežnejšega spola, da so novi Ibizi namenili tudi tri nove barve s pomenljivimi imeni: modro (Mystery Blue), rdečo (Desire Red) in nežno vijoličasto (Mystic Magenta). Je že tako, da se nekatere dame za avto odločajo tudi na podlagi barve, in nova Ibiza bo z njimi zagotovo očarala.


Za vse tiste, ki jih zanima še kaj več kot zgolj barva avtomobila, so na voljo spodbudni podatki. V notranjosti je nova Ibiza med bolj prostornimi avtomobili v svojem razredu, hkrati se je povečala prostornina prtljažnika. Ta je zdaj s 355 litri občutno večji od večine konkurentov. Verjetno bo marsikoga zanimalo, kako je to mogoče, ko pa je praktično nova Ibiza enako velika kot prejšnja? Odgovor moramo poiskati v povsem novi Volkswagnovi platformi. Z uradno oznako MQB A0 je Ibiza prvi avto v skupini Volkswagen, ki je nastal na povsem novi platformi. Zaradi nje je Ibiza zdaj prostornejša, saj so številni sestavni elementi drugačni oziroma drugače razporejeni. Opazno tanjša so denimo tudi vrata, kar posledično pomeni več prostora, pri tem pa ste lahko brez skrbi, zvočna izolacija je še vedno na zavidljivi ravni.


Ni pa zgolj prostornost adut nove Ibize. V odvisnosti od opreme bo lahko nova Ibiza zelo dobro opremljen avtomobil, pri čemer se bo lahko pohvalila z nekaterimi dodatki, značilnimi za precej večje in dražje avtomobile. Tako velja izpostaviti brezstični ključ za vstop v vozilo in zagon motorja (Keyless Entry), povezovalni predal (Connectivity Box), ki ponuja brezžično polnjenje, in ojačevalec GPS-signala, prednja in zadnja parkirna tipala, že omenjene povsem LED-žaromete, osempalčni osrednji zaslon, občutljiv za dotik, in nadpovprečen zvočni sistem Beats Audio. Predvsem osrednji zaslon bo za marsikoga najpomembnejša stvar v avtomobilu. Čedalje več je namreč mladih, ki dobesedno živijo s svojim pametnim telefonom, posledično pa se od njega nočejo ločiti niti v avtu. Razen če ta ponuja popolno integracijo pametnega telefona. In v Ibizi ga, saj je vozniku in potnikom na voljo sistem Full link, ki ponuja povezavo s pametnim telefon, vključno z Apple CarPlay, Android Auto in Mirror Link. Posledično so uporabniku na voljo številne aplikacije, tudi takšne, ki olajšajo vožnjo in pomagajo mlademu vozniku preživeti čas, ko ne more (in ne sme!) držati v rokah priljubljenega telefona. Nova ibiza bo bogata tudi z asistenčnimi sistemi, med katerimi naj omenimo nadzor prometa pred vozilom (Front Assist), asistenco za zastoje (Traffic Jam Assist) in prilagodljiv radarski tempomat (Adaptive Cruise Control).


Enako raznovrstna in bogata, kot je oprema nove Ibiza, bo tudi motorna paleta. Pri tem je zanimivo, da so se Španci odločili z Ibizo ponuditi najprej bencinske motorje, šele postopoma bodo dodali tudi dizelske in celo motor s pogonom na zemeljski plin. Tako smo lahko na prvih vožnjah preizkusili zgolj bencinske motorje. Osnovni bo litrski MPI s 65 ali 75 'konji', sledi sodobni litrski agregat 1.0 TSI s 115 'konji', trenutno ponudbo pa zaključuje povsem nov 1,5-litrski TSI (150 'konjev'), pri katerem se med umirjeno vožnjo v korist nižji porabi goriva izklopita dva valja. Tako sodobni litrski bencinski motor kot večji 1,5-litrski TSI sta za Ibizo povsem dovolj. Z večjim motorjem je lahko Ibiza zelo dinamičen avto, predvsem zaradi nove platforme pa si voznik lahko privošči tudi zelo hitro vožnjo. 1,5-litrski motor bo verjetno tudi najmočnejši motor, saj v nasprotju z dosedanjo prakso ne bo več najmočnejše različice Cupra. Predvsem zaradi prihajajočega novega modela, manjšega križanca Arone, bo Ibiza na voljo zgolj v petvratni različici, kar pomeni, da ne bo več trivratne, niti karavanske različice ST (Station Wagon).


Novinka, ki jo bodo izdelovali v Seatovi španski tovarni v Martorellu blizu Barcelone, bo v Sloveniji naprodaj na začetku poletja. Natančne cene še niso znane, so pa denimo nemške, kjer bo za vstopni model treba odšteti 12.000 evrov. In če sledimo običajni praksi, to pomeni, da bo v Sloveniji Ibiza še cenejša.

Ibiza prva na novi platformi MQB A0

Enako, kot je pri uvedbi prejšnje platforme ravnal Volkswagen, se je zgodilo tudi z novo platformo MQB A0. Čeprav je v navadi, da se vse novosti najprej znajdejo v Volkswagnovih avtomobilih (oziroma pogojno v Audiju), pa je v primeru platforme odločitev drugačna. Če je pri prejšnji platformi prva z njo nastopila Škoda Fabia, je zdaj ta čast doletela Ibizo. A le za kratek čas, saj bo še letos na novi platformi pripeljal nov Polo. Ta se bo recimo poleg platforme pohvalil s povsem novo notranjostjo, kjer bodo glavna novost digitalni merilniki. Ti bodo v Ibizi na voljo šele prihodnje leto.

Če se vrnemo k platformi: glavni prednosti nove platforme sta seveda prilagodljivost in manjša masa. Prilagodljivost dopušča možnost uporabe pri različnih modelih v segmentu celo z različno medosno razdaljo, hkrati je na avtomobile mogoče namestiti večja kolesa. Ker so kolesa potisnjena bolj proti koncu karoserije, je posledično več prostora v notranjosti in tudi v prtljažniku.

Razvojni inženirji trdijo, da jim je uspelo z novo platformo precej zmanjšati vibracije avtomobila in povečati zvočno zaščito potniške kabine. In čeprav je karoserija lažja, v koncernu zatrjujejo, da je vzvojna trdnost karoserije boljša, posledično pa je boljša vožnja oziroma lega avtomobila na cesti. Pri tem gredo zahvale tudi nižjemu težišču nove karoserije.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Seat

Prvi vtis
  • Videz

    Oblikovno skoraj enaka, a veliko elegantnejša in premijska.

  • Motorji

    Na začetku zgolj bencinski motorji, a nato tudi dizelski in celo s pogonom na zemeljski plin.

  • Notranjost in oprema

    Vse se vrti okoli osrednjega zaslona, ki je odziven in z bogato ponudbo.

  • Cena

    Sicer cena še ni znana, a če sklepamo po nemški, bo novinka tudi zato, ker je bolj premijska, malce dražja.

Prva ocena

Nova Seat Ibiza je ravno dovolj spremenjena, da bodo z njo preživeli tudi malce starejši vozniki in potniki. Čeprav je v prvi vrsti namenjena mlajši generaciji, ki bo z njo zagotovo zadovoljna.

Podatki

Model: 1.0 Eco TSI

Motor (zasnova): bencinski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/115 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6, prednji kolesi
Prednja prema: posamični obesi, večvodilna prema, vijačni vzmeti, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.564
Dolžina x širina x višina (mm): 4.059 x 1.780 x 1.444
Prtljažnik (l): 355
Masa praznega vozila (kg): 1.140
Največja hitrost: 195
Pospešek (0-100km/h): *
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,7
Izpust CO2(g/km): 108
Opombe:

* še ni podatka.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri