Vozili smo: Audi A3 limuzina

18. 7. 2013
Deli

Ogledalce, ogledalce na steni, povej, sem najlepši v deželi tej? Tako nekako pravljično bi se lahko (upravičeno) spraševali po prvih testnih vožnjah.

To sicer ne pomeni, da je zgodba za Audi končana in uspeh zagotovljen, a zdi se, da se jim je limuzinski Audi kar posrečil. Predvsem je treba vedeti, da se take izpeljave iz že obstoječih pet- ali trivratnih avtomobilov nikoli niso posrečile. Le redki so osvojili tudi srca kupcev evropskih držav, drugače pa je bilo seveda na Bližnjem vzhodu, na Kitajskem in tudi v Združenih državah Amerike. Še zlasti zadnja dva trga imajo v mislih tudi pri Audiju, ko razpredajo o uspešnosti novega člana družine A3. Malce je sicer nenavadna odločitev, da so model umestili nad vse dosedanje in mu posledično namenili tudi višjo ceno, približno 700 evrov dražji naj bi bil A3 limuzina od A3 Sportbacka.

Po drugi strani pa je limuzinski Audi A3 velik 'kos' avtomobila. Z njim se pri Audiju aktivno vključujejo v največji avtomobilski razred, razred kompaktnih limuzin, in z njim si obetajo boljše prodajne številke predvsem na trgih, kjer dosedanja modela nista imela dovolj uspeha. Po drugi strani pa upajo tudi na uspeh na trgih, kjer takšne limuzine niso kaj prida uspešne.

Stavijo predvsem na obliko, dobro lego na cesti in opremljenost s številnimi asistenčnimi sistemi ter izpopolnjenim infotainmentom. Z dolžino 4,460 metra Audi A3 limuzina za večjim A4 zaostaja za zgolj 25 centimetrov, od klasične Trojke pa je za centimeter širša in centimeter nižja. Mera, ki je za nekatere (pre)velika, za druge nič posebnega. A nekaj zagotovo velja: kljub dolžinskemu prirastku se podoba Audija A3 ni pokvarila. Še več, limuzinska Trojka je videti povsem sveže, drugačno in zanimivo. Prednji del avtomobila je seveda skoraj enak, drugače je s streho in zadkom. Poudarjen, tudi s kromirano letvico, je strešni lok, v črno pa sta odeta B- in C-stebriček. Tako je optično pričarana kupejevska kulisa. Ta se zaključi v kratkem, odločnem zadku in vratih prtljažnika z integriranim spojlerjem.

Obliko so pri Audiju nadgradili tudi s težo. Limuzinski Audi A3 je bil temeljito podvržen lahki gradnji, tako tehta različica 1.4 TFSI s samodejnim menjalnikom S tronic vsega 1.250 kilogramov. Uporabljeni so različni lahki materiali, tako je denimo streha v celoti aluminijasta. Ima tudi značilno prednjo masko, z velikimi zračniki so na videz še razširili nos avtomobila. Doplačilno je lahko opremljen tudi s povsem diodnimi lučmi, ki so pri serijskih žarometih namenjene le dnevni osvetlitvi.

Notranjost avtomobila ni nič posebnega – tudi v A3 limuzini je dovršenost na najvišji možni točki. Rahlo zamaknjena k vozniku, s stikali in gumbi tam, kjer jih ta pričakuje. Sedeži (seveda odvisni od stopnje opreme) svoje delo opravljajo vzorno. Voznik in sopotnik se v limuzinski trojki pravzaprav ne počutita prav nič drugače (ali morda slabše) kot v preostalih dveh trojkah. Drugače pa je s potniki na zadnjih sedežih. Prostora za kolena je občutno več, zato prevoz (vsaj) štirih potnikov ne bo težaven. Težava lahko nastane zgolj pri višini zadaj vozečih, saj je zaradi kupejevsko zaključene strehe zadaj manj višinskega prostora. Je pa slednjega več v prtljažniku. V osnovi ponuja prtljažnik 450 litrov prostornine, z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev pa lahko dobimo kar 880 litrov, pri čemer je na voljo tudi odprtina v sredinskem sedežu za prevoz daljših predmetov.

Motorna paleta je v začetku omejena na dva bencinska in en dizelski motor. 1,4-litrski TFSI ima 140 'konje' in odklop valjev COD Cylinder on demand, večji, 1,8-litrski, pa 180 'konjev'. Dizelski dvolitrski je že stari znanec, po zadnji prenovi pa ponuja 150 'konj'. Kasneje se bosta tem pridružila še najmanjši dizelski 1,6-litrski motor (105 'konj') in močnejši dvolitrski (184 'konj). Dopolnjena bo tudi bencinska ponudba; vstopni motor bo 1,4-litrski TFSI s 122 'konji', kmalu pa bo v različici S3 zahrumel tudi najmočnejši dvolitrski TFSI s 300 'konji'. Pri dizelskem motorju je serijski šeststopenjski ročni menjalnik, pri bencinskih pa sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama S tronic. Prenos moči se seveda prenaša na prednji kolesni par, z večino motorjev pa je oziroma bo mogoče kombinirati tudi štirikolesni pogon Quattro.

In kako se limuzinski Audi A3 odreže med vožnjo? Pravzaprav povsem na ravni običajne Trojke. Lega je nadpovprečna, počutje v avtomobilu odlično. Odvisno od opreme je lahko A3 limuzina opremljen tudi z nastavljivim podvozjem (Audi drive select) in nastavljivim vzmetenjem po zaslugi 'magnetnih' blažilnikov (Audi magnetoc ride). Ob številnih asistenčnih sistemih (večina jih je žal za doplačilo) vozniku med vožnjo res ni težko. Sploh če je avtomobil opremljen z navigacijo MMI plus, z velikim in za dotik občutljivim zaslonom ter zvočnim sistemom Bang & Olufsen.

Audi A3 limuzina, ki ga bodo izdelovali v madžarski tovarni Györ, bo na nemške ceste zapeljal že poleti, na slovenske pa predvidoma v septembru. Slovenske cene še niso znane (razen približnega 'narastka' 700 evrov k različici Sportback), medtem ko bo v Nemčiji za različico 1.4 TFSI potrebnih 27.400 evrov.

bese­di­lo: Sebastjan Plevnjak
foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol