Vozili smo: Lexus UXMajhen, a za Lexus velik

Pri Lexusu veliko stavijo na malega križanca, ki naj bi prepričal evropske kupce in tako poskrbel za bolj številčno in prepoznavno prisotnost na trgu.

Majhen, a za Lexus velik (foto: Lexus) Lexus
21. 8. 2019

Avtomobilske znamke ne živijo od prodaje najdražjih modelov. Tega se zavedajo tudi pri Lexusu, zato so s pridom izkoristili hišno znanje in novo platformo GA-C, na kateri že nastaja Toyotin C-HR. Tako so prišli do dobre osnove za napad na trg malih premijskih mestnih križancev, ki je že dodobra zasičen z znamkami, ki so na evropskih tleh bolj uveljavljene od Lexusa. A to ne pomeni, da se Lexus v ta boj ni podal pogumno.

Jasno, kaj drugega kot napad z vsemi orožji jim ne preostane. Oblika je pomemben dejavnik, zato so tudi pri malem UX-u šli na nož. Skoraj dobesedno, kajti novinec ima oster, narezan, prepoznaven obraz z veliko satenasto masko hladilnika motorja. Zgodba se skozi bok nadaljuje vse do zadka, ki je poseben zaradi štrlečih luči, ki so skozi celotno širino avta povezane v celoto in zaradi posebne oblike poskrbijo za boljši pretok zraka čez avto.

Čeprav avto zaradi kompaktnosti deluje razmeroma majhen, pa je v notranjosti prostora dovolj. Tudi višjerasli vozniki bodo spredaj našli ugoden položaj za volanom, medtem ko bo zadaj prostora dovolj, če boste s tistimi spredaj naredili malce kompromisa pri odmiku sedeža. Je pa zanimivo, da čeprav streha nakazuje hiter padec, je nad glavami potnikov prostora dovolj. Pri tem je davek očitno terjal prtljažnik, ki se s 320 litri ne more ravno pohvaliti, a bo dovolj, če ga bosta uporabljala le dva potnika.

Za dobro počutje v notranjosti pa ni dovolj le dobro odmerjen prostor. Tu nastopi Lexusova prefinjenost pri izbiri materialov, kakovosti izdelave in rokodelskih spretnostih. Rokodelskih spretnostih? Ja, šli so celo tako daleč, da je usnje na sedežih prešito z enako ročno tehniko, kot jo na Japonskem uporabljajo za šivanje kimonov. Želite še? Za vrata ni dovolj, če se le zaloputnejo. Oddati morajo prefinjen občutek kakovostne izdelave in pri tem je bilo dejansko storjenega veliko, da bi to dosegli.

Sicer pa je kabina oblikovno dovršena, s prijetnimi barvnimi kombinacijami, ergonomsko je pametno zasnovana ter zvočno dobro zatesnjena. Vse je dobro premišljeno z izjemo upravljanja infozabavnega vmesnika prek drsne ploščice, ki zahteva veliko treninga, da pride do spontane intuicije. Za čim bolj brezskrbno vožnjo poskrbi skupek varnostnih asistenčnih sistemov, med katerimi pa je treba izpostaviti dobro delovanje radarskega tempomata v navezi z asistentom za ohranjanje vozila v voznem pasu.

Lexus je od nekdaj veljal za znamko, ki svoje avtomobile oplemeniti z napredno, nekonvencionalno pogonsko tehniko. Tudi pri UX-u ni nič drugače. Ker je bil cilj ustvariti avtomobil, ki bi se po voznih lastnostih enačil z nižje nasajenimi kombilimuzinami, je bilo razmišljanje inženirjev usmerjeno v zagotavljanje togosti karoserije ter izboljšanje podvozja v prid čim manjšemu nagibanju karoserije. Pri motorjih ni presenečenj. Pri Lexusu večinoma stavijo na hibridni sklop, ki je sestavljen iz dvolitrskega štirivaljnika z visokim kompresijskim razmerjem (14 proti 1) ter dveh elektromotorjev v sklopu neskončnostopenjskega menjalnika CVT. Tako osvežen hibridni sistem je zdaj zmožen, dokler je v nikelj-hidridnih baterijah dovolj energije, na elektriko peljati s hitrostjo do 115 kilometrov na uro, poraba pa naj ne bi presegala 5,3 litra po testih WLTP.

Za vse, ki bi si želeli štirikolesnega pogona, so se domislili rešitve s še enim elektromotorjem na zadnji osi. Tako gnan UX vas morda ne bo ravno izkopal iz blata, bo pa zagotovil boljši oprijem na spolzkih podlagah in malce več dinamike pri pospeševanju iz ovinkov. Še dve skrajnosti: za vse, ki si ne želijo hibrida, so pri Lexusu pripravili le bencinsko gnanega UX-a s 171 'konji', za konec leta pa obljubljajo popolnoma električno različico s 150-kilovatnim motorjem ter baterijo s kapaciteto 53 kilovatnih ur, ki bo zagotavljala 350-kilometrski doseg.

Novi UX je v Sloveniji na voljo od konca marca, cene za hibridnega UX-a pa se začnejo pri 33.950 evrih.

Prvi vtis
  • Videz

    Kompaktna in agresivna in barvno raznovrstna poživitev sivega vsakdana na mestnih ulicah.

  • Motorji

    Samopolnilni hibrid je unikat v svojem razredu in kot tak se izkaže za odlično izbiro pri nalogah, ki so UX-u zadane.

  • Notranjost in oprema

    Glede prostornosti kabine, njene zvočne zatesnjenosti, materialov in izdelave nimamo pripomb. Lahko pa kakšno rečemo o sistemu upravljanja infotaimenta ter premajhnemu prtljažniku.

  • Cena

    Dobrih 30 tisočakov za premijskega križanca s hibridnim pogonom in bogato serijsko opremo? Ni slabo. Ne pozabite na nekatere olajšave zaradi nizkih izpustov CO2.

Prva ocena

Lexus želi z novim UX-om prepričati evropske kupce, ki si v segmentu majhnih premijskih križancev želijo napredne pogonske tehnologije, dobre izdelave, vrhunskih materialov in privlačnega dizajna.

Podatki

Model: Lexus UX250h

Motor (zasnova): hibrid, bencinski, 4-valjni + elektromotor
Gibna prostornina (cm3): 1.987
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 112/152 pri 6.000 + 80/109 = 135/184
Največji navor (Nm pri 1/min.): 190 pri 4.400–5.200
Menjalnik, pogon: CVT, prednji, štirikolesni*
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.64
Dolžina x širina x višina (mm): 4.495 x 1.840 x 1.520
Prtljažnik (l): 320 (283*)
Masa praznega vozila (kg): 1.540 (1.600*)
Največja hitrost: 177
Pospešek (0-100km/h): 8,5 (8,7*)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,3 (5,8*)
Izpust CO2(g/km): 120 (131*)
Opombe:

*štirikolesni pogon E-Four

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri