Vozili smo: Mazda CX-3: Zdaj gre zares

Zagotovo se naši bralci spomnijo, da smo o novi Mazdi CX-3 pisali že v začetku aprila, a zdaj smo z novo Mazdo CX-3 prevozili veliko več kilometrov.

Vozili smo: Mazda CX-3: Zdaj gre zares (foto: Mazda) Mazda
17. 8. 2015

Pri Mazdi so njihov najmanjši križanec javnosti prvič razkrili lani na avtomobilskem salonu v Los Angelesu. Evropski javnosti so ga pokazali letos na ženevskem avtomobilskem salonu in po manj kot treh mesecih je avtomobil že pri kupcih. Pri Mazdi so zelo pohiteli, kar pa ne čudi, če vemo, da je razred avtomobilov, v katerem se bo CX-3 vozil, še vedno zelo priljubljen. Kaj priljubljen, številke kažejo, da je razred lani v primerjavi z letom 2013 zrasel za več kot 50 odstotkov, nekatera predvidevanja pa namigujejo, da se bo do leta 2017 v Evropi letno prodalo že več kot 800 tisoč majhnih križancev. Tako je jasno, da želijo biti pri Mazdi kar se da hitro zraven in si odrezati svoj kos prodajne pogače.

Obeti so dobri. Prvi, ali pa če hočete drugi vtis je še vedno odličen. Ne bom ponavljal podrobnosti, tako oblikovnih kot vsebinskih, pa vendar ‒ če pravijo, da je večja Mazda CX-5 všečen avtomobil, je manjša 'terenska' trojka še toliko bolj. No, pravzaprav bi morala biti dvojka, saj si z njo deli večino sestavnih delov, a za zdaj imajo Mazdini križanci vsi ob oznaki zgolj lihe številke. Je pa seveda res, da je po dolžini avto precej daljši od osnovne Mazde2.

Jasno, tudi Mazda CX-3 je narejena po smernicah Mazdinega oblikovalskega jezika kodo, za katerega pa se zdaj končno zdi, da so ga pri Mazdi v popolnosti osvojili oziroma razvili. Oblikovni skladnosti tako ne moremo oporekati, in če je do zdaj veljalo, da so lahko oblikovno skladni in elegantni le večji avtomobili, pri Mazdi dokazujejo, da so lahko takšni tudi manjši križanci. Čas robustnih in okornih je preteklost, ljudje si želijo lepote tudi v tem razredu.

Enako si želijo dobrih motorjev. A kakšen naj bi ta sploh bil? Verjetno zelo močan, ob tem pa naj bi še porabil zelo malo goriva in bil ekološko prijazen. Z majhno prostornino? Pri Mazdi pravijo ne. Prve naštete želje so bolj kot ne izpolnili, prostorninskega krčenja pa se ne gredo. Zato motorji ostajajo atmosferski oziroma se k pomoči turbopuhal zatekajo zgolj pri dizelskem motorju. Tako bo za marsikoga presenečenje, da je osnovni (in edini) bencinski motor dvolitrski, ki pa je na voljo v 120-'konjski' in močnejši 150-'konjski' različici. Prostorninsko bolj prijazen oziroma manj strašljiv je 1,5-litrski dizelski motor, ki ponuja na papirju skromnih 105 'konj', a se v praksi izkaže za povsem spodobnega, predvsem na račun povečanega navora, saj ga je v primerjavi z manjšo Mazdo2 več za 50 njutonmetrov, skupno pa 270 njutonmetrov. Po malo daljšem preizkušanju lahko ugotovimo, da izstopata močnejši bencinski in dizelski motor, po skromnejšem bencinskem pa bodo posegli tisti vozniki, ki bolj cenijo manjšo porabo goriva kot dinamično in tekočo vožnjo. Saj ne, da bi bil 120-'konjski' bencinski motor prešibak, a priganjanje v visoke motorne vrtljaje mu ne diši, posledično pa je (pre)velika tudi poraba bencina.

Kupci si bodo lahko pri močnejšem bencincu in pri dizelskem motorju omislili tudi prenovljeni in izboljšani štirikolesni pogon (doplačilo v Sloveniji bo 1.800 evrov), pri vseh motornih različicah pa bo mogoče serijski šeststopenjski ročni menjalnik nadomestiti z enakostopenjskim samodejnim, prav tako za doplačilo 1.800 evrov. Vse kombinacije niso na voljo z vsemi paketi opreme, a zagotovo bo vsak našel svojega, saj jih bo tudi slovenski zastopnik ponujal pet, in sicer po vrsti Emotion, Challenge, Attraction, Revolution in Revolution Top. Morda velja izpostaviti še dve ceni: navigacijska naprava je navkljub dejstvu, da je že od druge stopnje opreme naprej osrednji zaslon, občutljiv za dotik, serijski, vedno doplačilna možnost (500 evrov), 150 evrov več kot za običajno kovinsko barvo pa je treba doplačati tudi za prepoznavno Mazdino rdečo barvo (600 evrov). Sicer bo za bencinski vstopni model CX-3 G120 z opremo Emotion potrebnih 15.490 evrov, za dizelski vstopni model z opremo Challenge pa 19.090 evrov. Najdražja izbira po ceniku bo Mazda CX-3 CD105 z opremo Revolution Top, štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom, za katero bo potrebnih 27.290 evrov.

Iz podanih cen lahko ugotovimo, da avto zagotovo ni med najcenejšimi, a tako kot pri manjši dvojki pri Mazdi stavijo na kakovost, oblikovno všečnost in odlično opremljenost, tudi s številnimi asistenčnimi sistemi. Mi jim damo kar prav.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Mazda CX-3 je dokaz, da je lahko tudi majhen križanec eleganten in skladen.

  • Motorji

    Čeprav pri Mazdi pravijo, da ni razloga za manjši motor, je dvolitrski bencinski motor kar velik za vstopno izbiro.

  • Notranjost in oprema

    Čisto osnovna oprema je skromna, so pa zato vse nadaljnje nadpovprečno bogate, doplačilno tudi z LED-žarometi.

  • Cena

    Pri Mazdi stavijo na kakovost in udobje, hkrati zatrjujejo, da za veliko denarja tudi veliko ponujajo.

Prva ocena

Mazda CX-3 je odlična popestritev v že tako bogatem avtomobilskem segmentu. Oblikovno všečna, z bogato opremo, štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom pa bo brez težav prepričala tudi tiste, ki doslej k tako majhnim avtomobilom niso pogledovali.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri