Vozili smo: Opel Astra 4V

Osveženo Astro lahko odslej prepoznamo po oblikovni spremembi na maski avtomobila, v njej pa si lahko omislimo še nov motor in več sistemov, ki so v pomoč vozniku. Predvsem pa lahko že naročite tudi limuzinsko različico.

Vozili smo: Opel Astra 4V (foto: tovarna) tovarna
28. 9. 2012

Astro (tako petvratno kot kombijevsko Sports Tourer in novo štirivratno različico) so le malce oblikovno prenovili, saj ima zdaj kromirano letvico, z dodatnimi črnimi vstavki v žarometih pa so luči že pri osnovnih opremah Essentia in Enjoy bolj športne oblike. Dnevne luči v LED-tehnologiji so zdaj na voljo tudi s standardnimi halogenskimi žarometi. Če ste mogoče zgrešili oblikovno spremembo, pa boste v bolje založenih različicah lahko opazili sisteme za pomoč vozniku, ki so priromali iz Insignie in Zafire Tourer.

Odslej lahko tudi pri Astri obkljukate drugo generacijo sprednje kamere Opel Eye z izboljšano funkcijo za prepoznavanje prometnih znakov, opozorilnik na spremembo voznega pasu (LDW), prikaz varnostne razdalje (FDI) in opozorilnik na čelno trčenje (FCA). Poleg tega si lahko omislite še vzvratno kamero, sistem polsamodejnega parkiranja, opozorilnik na mrtvi kot in prilagodljivi tempomat (ACC), ki deluje na osnovi radarja in samodejno zmanjša hitrost, ko zazna možnost trka.

Glavna novost nemške predstavitve pa je bila limuzinska različica. Čeprav je neizpodbitno dejstvo, da so štirivratne različice veliko bolj zaželene v južnejših in vzhodnejših državah, pa se njihov delež počasi veča tudi v Sloveniji. Mogoče k temu pripomore skladnejša zunanja podoba, saj limuzine že dolgo niso več osnovni model s prtljažnikom, ampak so vedno bolj všečne samosvoje različice. Le poglejte limuzinsko Astro; če bi bili na cesti preveč površni, bi jo lahko še zamenjali za večjo Insignio.

Štirivratna različica ima na zaključku 4,658-metrske karoserije kar 460-litrski prtljažnik (kar pomeni 90 litrov več od petvratne različice in možnost povečanja na 1.010 litrov s preklopom zadnje klopi, ki v razmerju 60 : 40 ponuja ravno dno), ki pa je malenkost manj uporaben zaradi manjše odprtine in dveh rogovil, ki se skrijeta v skrajne robove zgornjega dela prtljažnika. Če bi torej prtljažnik napolnili do vrha, bi vrata le stežka zaprli. Toda to manjšo pomanjkljivost imajo vse limuzinske različice, ne samo Astra Sedan, ki naj bi bila od petvratne različice v povprečju dražja za okoli 500 evrov.

Ob tem moramo omeniti še, da so Astre odslej tudi v povprečju za 100 evrov dražje, vendar kot smo že omenili, si lahko v njih omislite veliko več varnostne opreme. Limuzinsko Opel Astro si lahko zaželite s štirimi bencinskimi motorji (1.4 Ecotec s 74 kW, 1.4 Turbo Ecotec s 103 kW, 1.6 Twinport Ecotec s 85 kW in 1.6 Turbo Ecotec s 132 kW) in tremi turbodizli (1.3 CDTI Ecotec s 70 kW, 1.7 CDTI s 81 kW in 1.7 CDTI Ecotec s 96 kW) ter ročnim pet-ali šeststopenjskim menjalnikom ali šeststopenjsko avtomatiko. Za najcenejšega dizla boste morali odšteti 18.150 evrov.

Veliko konkurence pa bo imela Astra Sedan tudi znotraj hiše, saj bodo še vsaj leto dni ponujali Astro Classic. To je starejši model Astre, ki s ceno okoli 11.500 evrov krepko vznemirja tiste, ki niso obremenjeni z dejstvom, da morajo imeti najnovejšo tehnologijo.

Lahko pa namignemo, da bodo vse Astre (najverjetneje torej tudi limuzinska različica) v letu in pol dobile nove motorje. Najprej naj bi prišel 1,6-litrski turbomotor z neposrednim vbrizgom, ki naj bi zmanjšal porabo za 13 odstotkov, potem pa lahko pričakujemo še manjši bencinski motor (trivaljnik!) in turbodizel, ki bo manjše prostornine od sedanjih 1,7 litra.

Turbodizelski biturbo in OPC

Poleg limuzinske Astre smo lahko preizkusili tudi nov dvolitrski turbodizel z oznako 2.0 BiTurbo CDTI in izhodno močjo 143 kW/195 'konjev'. Motor, ki zagotavlja kar 400 Nm največjega navora, poznamo že iz Insignie, ponujali pa ga bodo v vseh različicah Astre. Bistvo novega motorja sta dve turbopuhali različnih velikosti, ki zagotavljata veliko moč in navor pri nižjih vrtljajih.

S povprečno normno porabo 5,1 litra se boste lahko zapodili do 100 km/h v samo 8,4 sekunde in dosegli 226 km/h, prepoznali pa jo boste po bolj dinamični zunanji obliki (glej fotografijo). Na trg prihaja v začetku 2013 in bo predvidoma 2.500 evrov dražja kot 165-'konjski' turbodizel, ki stane okroglih 22 tisočakov.

Druga novost, o kateri ste lahko že prebrali prvi vtis v letošnjem Avto magazinu številka 14, je brutalna Astra OPC. Dodelano karoserijo, podvozje, mehansko delno zaporo diferenciala, zmogljivejše Brembove zavore in seveda dvolitrski prisilno polnjeni bencinski motor s kar 206 kilovati (280 'konji) lahko že zdaj naročite za 31.545 evrov.

 

Tekst: Aljoša Mrak

Prvi vtis
  • Videz

    Vsekakor zanimiv avtomobil, ki bi ga raztreseni mimoidoči na prvi pogled zlahka zamenjali za večjo Insignio.

  • Motorji

    Paleta motorjev je skoraj popolna, od 1,3-litrskega turbodizla s 70 kilovati do bencinskega 1,4-litrskega prisilno polnjenega motorja, ki zagotavlja kar 132 kilovatov.

  • Notranjost in oprema

    Vse Astre imajo serijsko stabilnostni sistem ESP, štiri varnostne blazine in varnostne zavese, ročno klimatsko napravo ter radio s CD-predvajalnikom, za več denarja pa si lahko omislite še dražje sisteme za pomoč vozniku.

  • Cena

    V povprečju je Astra Sedan dražja od petvratne različice za 500 evrov.

Prva ocena

Želja oplovcev je, da bi si Astra Sedan odrezala okoli 15 odstotkov prodajne pogače med vsemi prodanimi Astrami, kar jim bo glede na privlačnejši videz mogoče celo uspelo.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri