Več kot prenovaVozili smo: Opel Astra

Da bomo na cesti prepoznali prenovljeno Astro, se bo treba pošteno potruditi. A to ne pomeni, da ni velikih novosti!

Vozili smo: Opel Astra (foto: Dani Heyne) Dani Heyne
24. 10. 2019

Oplova Astra je svojevrstna prvakinja. Predvsem zato, ker jo pri Oplu močno povezujejo z njihovim Kadettom, ki ga je nasledila. Poleg Kadetta se Astra posledično lahko postavlja z zavidljivimi številkami – rojstvo Kadetta se je namreč zgodilo že davnega leta 1936, tokratna prenova je že 11 po vrsti, skupaj pa sta osvojila že več kot 24 milijonov kupcev. Trenutno je Astra pri Oplu drugi najpomembnejši avto, jasno, pred njo je manjša in cenejša Corsa. Prenovljeno Astro smo vozili še pred njeno uradno razglasitvijo na frankfurtskem avtomobilskem salonu (zato tudi ni na voljo vseh podatkov), kjer so jo oplovci razglasili za aerodinamičnega prvaka in posledično najbolj učinkovito Astro vseh časov.

Jasno pa to ni zgolj zaradi aerodinamike, ampak tudi drugih sprememb, ki jih je precej, a so bolj kot ne očem skrite.

Oblikovnih je pravzaprav še najmanj. Malce so spremen­jeni žarometi in zadek, novost pa sta opremi Elegance in GS Line. Prva opravičuje svoje ime z elegantnimi kromiranimi dodatki, medtem ko oprema GS Line obratno ponuja enake dodatke v črni barvi. To pomeni vključno obrobe okoli stekel in strešne nosilce na strehi (Sports Tourer), pri čemer si bodo lahko kupci izbrali tudi svetlečo črno barvo. To je bolj kot manj vse, kar se tiče zunanjosti, morda sta omembe vredni še dve novi karoserijski barvi. Seveda tistih novosti, ki so najbolj opazne. Sicer pa je karoserija dodelana do te mere, da se Astra postavlja z enim od najboljših koeficientov zračnega upora – petvratna z 0,26, Sports Tourer pa s koeficientom 0,255.

V notranjosti na prvi pogled prav tako ni velikih (predvsem vidnih) sprememb. Drugačni so merilniki (za hitrost je lahko tudi povsem digitalen), novi so materiali, v prid večjemu udobju pa je vozniku zdaj na voljo ogrevanje prednjega stekla, povsem nov info-zabavni sistem in brezžično polnjenje pametnega telefona. Slednje je hitro in predvsem učinkovito, saj je treba telefon poriniti v posebno režo, s tem pa je med vožnjo ta zagotovo pri miru in posledično s hitro vožnjo po ovinkasti cesti ne prekinjamo polnjenja.

Izpopolnjene so kamere, tako prednja zdaj zaznava tudi pešce (posledično je izpopolnjeno zaviranje v sili), medtem ko zadnja podaja precej bolj jasno in kakovostno sliko pri vzvratni vožnji in parkiranju. Vozniku in preostalim potnikom je na voljo povsem nov info-zabavni sistem, ki deluje hitro, hkrati je enostaven za uporabo. Odvisno od opreme bodo različno veliki osrednji zasloni, največji tja do osem palcev. Šibka točka sedanjih Aster je bil zagotovo avdiosistem. Tu je zdaj kupcem na voljo sistem Bose, ki prinaša povsem spodoben avdiosistem s sedmimi zvočniki (tudi ločenim zvočnikom za nizke tone 'subwoofer').

Za marsikoga pa je bolj kot oprema pomembno, kako se avto pelje. Podvozje je precej dodelano, tako da je Astra še bolj dinamična, predvsem pa izstopajo novi motorji. V prid večji učinkovitosti (in predvsem nižjim skupnim izpustom škodljivih snovi), so na voljo novi trivaljni motorji – bencinski 1.2 in 1.4 ter dizelski 1.5. V primerjavi s predhodnimi motorji so emisije CO2 znižane za 21 odstotkov, precej nižja pa je tudi poraba goriva, hkrati je z vgraditvijo dodatnih elementov omiljen neprijeten zvok motorja.

A za nizko porabo goriva ni dovolj zgolj učinkovit motor, ampak seveda tudi dober menjalnik. Tu se razkriva še ena zelo pomembna novost – brezstopenjski menjalnik, ki sodeluje z bencinskim motorjem, in devetstopenjski samodejni menjalnik, ki sodeluje z dizelskim trivaljnikom. Slednji je na sploh odličen, med tem ko se bo učinkovitost brezstopenjskega menjalnika pokazala skozi čas. Med testnimi vožnjami se sicer nad delovanjem nismo pritoževali (tudi specifični glas motorja med pospeševanjem s takim menjalnikom ni bil moteč), bolj je motila poraba bencina. Oplovi inženirji obljubljajo izjemno nizko, a ta je dosegljiva res ob zelo zmerni vožnji, običajna in malo hitrejša pa številke dvigneta v nebo. Je pa res, da se menjalnik izkaže za dobro rešitev v mestni vožnji (in gneči).

Prenovljena Opel Astra bo sredi jeseni na voljo tudi v Sloveniji, žal pa cene še niso znane. Za primerjavo – v Nemčiji bo najcenejša petvratna, za katero bo potrebnih 19.900 evrov.

Prvi vtis
  • Videz

    Oblikovno malo sprememb, bolj dodelave.

  • Motorji

    Všečna, uporabna, a nič posebnega.

  • Notranjost in oprema

    Še ni znana

  • Cena

    Še ni znana.

Prva ocena

Astra ostaja predvsem družini prijazen avtomobil. To pomeni, da je nezahtevna za vožnjo, relativno dobro opremljena in navsezadnje ne (pre)draga. Je pa potrebna smotrna izbira motorja, zlasti če se bo z avtom vozila vsa družina. Naenkrat, seveda!

Podatki

Model: Opel Astra 1.4 Turbo

Motor (zasnova): turbobencinski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.342
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 107/145 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 236 pri 2.000
Menjalnik, pogon: S6, na prednji kolesi
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,9
Izpust CO2(g/km): 112

Model: Opel Astra 1.5 Turbo

Motor (zasnova): turbodizelski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.499
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 90/122 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 285 pri 1.500
Menjalnik, pogon: S9, na prednji kolesi
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,7
Izpust CO2(g/km): 112

Model: Opel Astra 1.2 Turbo

Motor (zasnova): turbobencinski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.199
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 96/130 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 225 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6, na prednji kolesi
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,3
Izpust CO2(g/km): 99

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri