Vozili smo: Peugeot 508 SWZrcalce, zrcalce...

Zrcalce, zrcalce na steni povej, kateri od naju lepši je zdaj? Le nekaj mesecev po predstavitvi limuzinskega 508, je na ceste pripeljala tudi karavanska različica.

Zrcalce, zrcalce... (foto: Sebastjan Plevnjak) Sebastjan Plevnjak
31. 12. 2018

No, da ne bo zamere, naj se takoj popravim - pri Peugeotu ga označujejo s kratico SW, kar pomeni Station Wagon. A četudi je karavan (Caravan, če smo natančni) v avtomobilskem svetu pripada znamki Opel, je ta zdaj tako ali tako v skupini PSA.

A nazaj k Peugeotovi zgodbi. Francozi pravijo, da D segment v Evropi zajema približno 1.400.000 avtomobilov. V njem se konstantno, že zadnjih deset let povečuje delež karavanskih različic in tako je sedaj že vsak tretji avto v tem razredu karavan.

Dejstvo je seveda dobra popotnica, a prava resnica je v tem, da so ljudje dobro, kaj dobro, odlično sprejeli novi 508. V samo dobrem mesecu dni, odkar ga prodajajo v Franciji in Španiji se je zanj odločilo že več kot 6.000 kupcev. Številka pa se bo nedvomno precej povečala, ko bo avto na voljo tudi v ostalih evropskih državah. Po večini bo to konec leta oziroma v začetku prihodnjega, ko bo limuzinski 508 pripeljal tudi v Slovenijo.

Z nekaj mesečnim zamikom pa bo potem k nam pripeljal tudi 508 SW. Francozi zanj pravijo, da so se trudili ohraniti večino dobrih lastnosti limuzine. Tako kot so to storili že pred petdesetimi leti z modelom 504, je tudi 508 SW nastajal malodane sočasno z limuzino. V dolžino je od limuzinske različice SW daljši le 4 centimetre, v višino pa avto meri zgolj 1,42 metra, kar ga seveda uvršča med najnižje v segmentu. Pohvalno pa je predvsem dejstvo, da sta oba novinca krajša od predhodnika, saj so pri Peugeotu zavestno odstopili od ideje, da mora biti vsak novi avto večji od predhodnika. Navsezadnje tudi garaže ne rastejo, mar ne?

SW ohranja kupejevske stranske šipe, kar pomeni, da so vrata brez okvirjev. Tudi zaradi slednjega je SW v primerjavi z limuzinsko različico enak do zadka, vključno z zadnjimi vrati. Po večini so karavani podobni svojim limuzinskim dvojčkom le do sredinskega B stebrička, potem pa gre zaradi prtljažnika oblika svojo pot. Ker Peugeotova zadnja vrata nimajo okvirov, so lahko ostala enaka, svojo pot je tako šla le strešna linija. Prtljažni prostor je navkljub izjemno športno naravnani liniji prostorsko radodaren. 530 litrov je prostora v osnovi, z zloženimi naslonjali zadnjih sedežev pa kar 1780 litrov. A prednost prtljažnika se zdi njegova oblika. To je sicer stvar okusa, a marsikomu, vključno z mano, je SW še lepši kot limuzina.

Vendar pa SW ni zgolj lep, temveč se tudi dobro pelje. Podvozje je izjemno zmogljivo in z neravninami opravi kot za šalo. Voznik lahko preko stikala izbira vozne programe, ki so dovolj raznoliki, da se njihovo dejanje takoj občuti. Ne glede na izbrani motor, navduši osemstopenjski samodejni menjalnik, za katerega se morda vseeno zdi, da se bolje počuti v kombinaciji z bencinskimi motorji. A brez skrbi, tudi z dizelskimi nima težav. Če slednje prištejemo k izjemno všečni notranjosti, kjer blestijo digitalni merilniki in odličen osrednji zaslon, izjemna opremljenost (vključno s sistemom Night Vision, za prikaz okolice ponoči) je jasno da imajo pri Peugeotu ponovno močnega prodajnega aduta.

Tehnološko v primerjavi z limuzino ni razlik, pa vseeno - že od modela 3008 za (doplačilno) ozvočenje skrbi francoska znamka Focal. Čeprav je sistem na voljo po relativno ugodni ceni, pa je njegova kvaliteta nadpovprečna. Še izboljšani sistem je na voljo tudi v obeh 508, pri čemer se zdi, da se bolje počuti prav v SW. Posledično pa se z njim dobro počutijo voznik in sopotniki.

Podatki

Model: BlueHDi 160/180

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.997
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 120/160 pri 3.750/130/180 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.000
Menjalnik, pogon: S8, prednji pogon
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.793
Dolžina x širina x višina (mm): 4.790 x 1.907 x 1.420
Prtljažnik (l): 530-1.780
Masa praznega vozila (kg): 1.585
Največja hitrost: 225/230
Pospešek (0-100km/h): 8,5/8,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,5/4,7
Izpust CO2(g/km): 119/124

Model: BlueHDi 130

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.499
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 96/130 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 300 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6; S8, prednji pogon
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.793
Dolžina x širina x višina (mm): 4.790 x 1.907 x 1.420
Prtljažnik (l): 530-1.780
Masa praznega vozila (kg): 1.460; 1.500*
Največja hitrost: 210
Pospešek (0-100km/h): 9,9; 10,1*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,9; 3,8*
Izpust CO2(g/km): 103; 100*
Opombe:

*samodejni menjalnik

Model: PureTech 180/225 GT

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 133/180 pri 5.500/165/225 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.650; 300 pri 1.900
Menjalnik, pogon: S8, prednji pogon
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.793
Dolžina x širina x višina (mm): 4.790 x 1.907 x 1.420
Prtljažnik (l): 530-1.780
Masa praznega vozila (kg): 1.460/1.500
Največja hitrost: 225/245
Pospešek (0-100km/h): 8,9/8,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,4/5,7
Izpust CO2(g/km): 125/132

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri