Vozili smo: Škoda Fabia Combi - Vozili smo - Avto Magazin

Vozili smo: Škoda Fabia Combi

Nova Fabia Combi je v primerjavi s predhodnico resda večja, a napredek Škodinih avtomobilov se ne kaže zgolj v velikosti avtomobilov, ampak tudi v boljši notranji vsebini.

16. 4. 2015

Pri tem Škodi pomaga dejstvo, da ji gre, tako kot celotnemu koncernu Volkswagen, v zadnjem času prodaja dobro od rok. Kaj dobro, celo odlično in tako je Škoda prvič v vsej svoji zgodovini prodala lani več kot milijon avtomobilov in v primerjavi z letom poprej (920.800) svojo prodajo popravila za 12,7 odstotka. Ob tem se Škoda ne opira zgolj na kitajski trg, prodaja je zelo zrasla tudi v Evropi.

K prodaji vedno največ prispevajo novi oziroma prenovljeni modeli. Škodina uspešnica Octavia se prodaja za med, nič slabše ne kaže niti njeni manjši sestri. Prenovljena Fabia v petvratni različici, ki so jo slovenski bralci in poslušalci skupaj s slovenskimi avtomobilskimi novinarji izbrali tudi za slovenski avto leta, ponuja boljšo oziroma modernejšo podobo, ki naj bi privabila tudi mlajše kupce. Zdaj ji sledi še karavanska različica, ki je oblikovno sicer zelo všečna, a so njeni atributi drugačne vrste. Kakšni, nakazuje že njeno ime in Combi je zdaj resnično velik, saj se novinka postavlja z enim največjih prtljažnih prostorov v svojem razredu. V osnovi ponuja 530 litrov, kar je v primerjavi s predhodnico nekaj več kot 25 litrov več, če pa zložimo še naslonjala zadnjih sedežev (in dvignemo še malce neposrečeno (ne)obdelana sedala zadnje klopi), je prostora 1.395 litrov. Dovolj za mlado družino in dovolj za samostojnega podjetnika. Tudi sicer je Fabia Combi v primerjavi s predhodnico zrasla: je 10 milimetrov daljša, kar 90 širša in 31 milimetrov nižja, zaradi česar je tako kot petvratna različica oblikovno privlačnejša. Kako tudi ne, ko pa je prednji del povsem enak kot pri petvratni različici. Pa vendar nova Škoda Fabia Combi ne prinaša zgolj prostornosti. Voznik in potniki se v notranjosti dobro počutijo tudi na račun boljše in bogatejše opreme. Že serijsko je je več, je pa precej daljši tudi spisek dodatne oziroma doplačilne opreme. Ob že zdaj dobro uveljavljenih posebnih Škodinih rešitvah, poimenovanih Simply Clever, velja izpostaviti brezstični ključ, prednja in zadnja parkirna tipala, veliko panoramsko streho in povsem nov multimedijski sistem. Sloni na Volkswagnovem MIB (Modular Infoteinment Matrix) in ponuja možnosti, ki niso običajne za segment, v katerega sodi Fabia. Tako je v Fabii prvič na voljo zaslon, občutljiv za dotik, ki prepozna tudi drsenje po zaslonu, kupci pa lahko izbirajo med kar štirimi infozabavnimi sistemi, vključno z vgrajeno navigacijsko napravo. Če te ni, je v Škodi na voljo posebni nosilec, v katerega se pritrdi pametni telefon, poveže pa se lahko tudi z osrednjim sistemom. Ta potem s telefona prenese aplikacije, ki jih lahko voznik uporablja med vožnjo, kot so internetni radio, potovalni računalnik in seveda navigacija. Za to poskrbi tehnologija MirrorLink, ki trenutno sodeluje zgolj s HTC-jevimi telefoni. Pri Škodi obljubljajo, da bo MirrorLink kmalu v popolnosti deloval tudi na iPhonih in telefonih s sistemom Android, čeprav bo bolj verjetno, da bodo počakali kar na prihajajoči sistema CarPlay (za Applove naprave) in Android Auto za telefone z operacijskim sistemom Android. V vmesnem času bo za 'zabavo' pač skrbel MirrorLink, ki je v osnovi sicer dober sistem, a morda malenkostno nedodelan in tako včasih preprosto zmrzne. A ker je to povezava sistema in zunanjega telefona, ne smemo mešati pojmov in za to kriviti avta.

Zagotovo pa tovarna prevzema polno odgovornost za motorje, ki so v primerjavi s tistimi v Fabii druge generacije celo do 17 odstotkov varčnejši, posledično tudi čistejši. A vsi po vrsti so bolj ali manj znani (tudi iz koncernskih znamk), tako kot tudi paleta menjalnikov (pet- in šeststopenjski ročni ter sedemstopenjski samodejni). Ne glede na izbrani motor se Fabia pelje povsem spodobno, natančno in odzivno. Jasno, motorji ne kipijo od moči, zato Fabia Combi (vsaj dokler ne bo različice RS) ni dirkalnik, ampak spodoben, predvsem pa prostorsko udoben avtomobil.

In cena? Za najcenejšo Fabio Combi z litrskim bencinskim motorjem (75 'konj') bo v Sloveniji treba odšteti vsaj 11.845 evrov. Dizelsko izbiro začenja 1,4-litrski TDI z 90 'konji', zanj pa je treba odtegniti 16.955 evrov. Če smo včasih lahko mirno zapisali, da so Škodini avtomobili dobri in poceni, tega ne moremo več, a jim gre na roko tudi kar šestletno jamstvo. Pred tem je tudi smiselno temeljito premisliti, kakšne potrebe sploh imate, kajti Škodina izbira je res velika. In tako na prvo žogo je Fabia Combi seveda namenjena tistim, ki bodo najprej cenili prtljažni prostor, šele nato vse drugo.

Besedilo in foto: Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    V beli barvi je morda celo lepša od petvratne različice.

  • Motorji

    Motorna izbira je pestra, a ker daje Fabia Combi oblikovno vtis večjega avtomobila, bi si več moči želeli tudi med motorji.

  • Notranjost in oprema

    V primerjavi s predhodnico je naredila izjemen korak naprej, a tudi konkurenca ne spi.

  • Cena

    Škode niso več dobre in poceni. So še vedno dobre, cenovno pa ... Saj dandanes je drago že vse.

Prva ocena

Nova Škoda Fabia je sicer namenjena družinski rabi, a je oblikovno tako zelo všečna, da zna premamiti tudi samo par brez otrok. Ne nazadnje je v njen prtljažnik mogoče spraviti dve kolesi, ne da bi jih bilo treba razstaviti.

Podatki

Model: 1.0 MPI

Motor (zasnova): bencinski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 55/75 pri 6.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 95 pri 3.000
Menjalnik, pogon: R5, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.470
Dolžina x širina x višina (mm): 4.257 x 1.732 x 1.467
Prtljažnik (l): 530‒1.395
Masa praznega vozila (kg): 1.079
Največja hitrost: 175
Pospešek (0-100km/h): 14,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,8
Izpust CO2(g/km): 109

Model: 1.2 TSI

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 14V
Gibna prostornina (cm3): 1.197
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 66/90 pri 4.400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 160 pri 1.400
Menjalnik, pogon: R5, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.470
Dolžina x širina x višina (mm): 4.257 x 1.732 x 1.467
Prtljažnik (l): 530‒1.395
Masa praznega vozila (kg): 1.133
Največja hitrost: 185
Pospešek (0-100km/h): 11,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,7
Izpust CO2(g/km): 107

Model: 1.2 TSI 81 kW

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 14V
Gibna prostornina (cm3): 1.197
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 81/110 pri 4.600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 175 pri 1.400
Menjalnik, pogon: R6, S7, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.470
Dolžina x širina x višina (mm): 4.257 x 1.732 x 1.467
Prtljažnik (l): 530‒1.395
Masa praznega vozila (kg): 1.153, 1.178*
Največja hitrost: 199
Pospešek (0-100km/h): 9,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,8
Izpust CO2(g/km): 110
Opombe:

* samodejni menjalnik

Model: 1.4 TDI 66 kW

Motor (zasnova): turbodizelski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.422
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 66/90 pri 3.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 230 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R5, S7, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.470
Dolžina x širina x višina (mm): 4.257 x 1.732 x 1.467
Prtljažnik (l): 530‒1.395
Masa praznega vozila (kg): 1.180, 1.210*
Največja hitrost: 184
Pospešek (0-100km/h): 11,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,4; 3,6*
Izpust CO2(g/km): 89; 94*
Opombe:

* samodejni menjalnik

Model: 1.4 TDI 77 kW

Motor (zasnova): turbodizelski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.422
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R5, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.470
Dolžina x širina x višina (mm): 4.257 x 1.732 x 1.467
Prtljažnik (l): 530‒1.395
Masa praznega vozila (kg): 1.189
Največja hitrost: 196
Pospešek (0-100km/h): 10,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,5
Izpust CO2(g/km): 92

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri