Vozili smo: Volkswagen Golf e-Motion

Golf na električni pogon je nekaj, kar bi moralo biti neposredno povezano z naravo. Ali štirikolesnikov, s katerimi se golfisti vozijo po igrišču, ne poganja prav elektrika?

8. 6. 2013

A šalo na stran. Golf e-Motion je Volkswagnov najbolj zeleni model, kar naj bi jih ponudili trgu, za zdaj pa se o njem govori zgolj v pogojnikih. Volkswagen je sicer res napovedal, da bo električni Golf kupcem na voljo leta 2014. Nič pa ne kaže, da bi kupci stali v vrsti zanj ali da bi se zanj vsaj resno zanimali. Električni avtomobili v ponudbi posameznih evropskih avtomobilskih izdelovalcev so sicer tako rekoč nujni pogoj, da zahodni politiki še hodijo v goste k vodstvom avtomobilskih tovarn ali jih sprejemajo. Ne kaže pa, da bi se zanje zanimali kupci. Za Volkswagnove šefe je oboje nepomembno. Konstrukcijskemu oddelku so že pred časom naročili, da mora biti nekaj najpomembnejših modelov pripravljenih tudi za čas, ko bo tudi elektrika kot pogonsko gorivo začela osvajati avtomobilski trg.

Zato so tudi predstavili svojega maloserijskega XL1, sicer hibridni avtomobil z zgolj enolitrsko porabo goriva na 100 kilometrov. Zato je tu tudi e-Up, ki ga bodo v kratkem začeli prodajati. Zato si Američani lahko kupijo Jetto Hybrid. Zato so že naznanili Golfa kot priključni hibrid (vtise z vožnje smo v Avto magazinu objavili v naši letošnji peti številki). Zato je bolj ali manj za serijsko izdelavo pripravljen tudi Golf e-Motion.

O njem je znano že skoraj vse – razen tega, kdaj bo na voljo serijski akumulatorski sistem, ki bo izpolnjeval zahteve Volkswagna glede kakovosti.

Tudi vožnja s prototipom Golf e-Motion je zanimiva, čeprav seveda ne vzbuja ne posebnega navdušenja ne pretiranih čustev. Je pa kar prijetno presenečenje. Kot pri večini avtomobilov z električnim pogonom je namreč takšen Golf takoj pripravljen za vožnjo oziroma za bliskovito pospeševanje, kar je tudi najpomembnejša razlika v primerjavi z Golfom, ki ga poganja običajen motor na notranje zgorevanje in pri katerem za prenos moči na pogonski kolesi skrbi menjalnik. Golf e-Motion se z mesta sicer premakne bliskovito in nato zvezno pospešuje, dokler pritiskamo na plin, teoretično torej do 135 km/h, ko nadzorni sistem prekine nadaljnje pospeševanje hitrosti. Največja hitrost je pri Golfu e-Motion omejena. Največja moč Golfa e-Motion je 85 kW, stalna pa 50 kW, že takoj od začetka vrtenja pa je na razpolago več kot 200 Nm navora. Tudi sicer mi je tehnik, ki me je spremljal pri preizkusu, povedal, da si s takšno vožnjo seveda odločno skrajšaš predvideni doseg z avtomobilom. Golf e-Motion se v običajnem prometu znajde brez težav, tudi sicer voznik nikoli ne čuti, da je kar precej težji od običajnega Golfa. Zaradi akumulatorjev seveda. Ta dodatna teža tudi ne vpliva na odlično Golfovo lego na cesti.

Golf e-Motion navzven sploh ni opazen (razen zaradi napisa, na našem je bil za vsak primer ta še prelepljen). Priključek za polnilni kabel je pri tem Golfu na istem mestu, kjer je sicer odprtina za polnjenje posode z gorivom.

Le če nas zanima, kaj se med vožnjo dogaja, je nekaj več možnosti za zabavo. V sredinskem zaslonu merilnikov in na večjem zaslonu v sredinski konzoli lahko opazujemo delovanje elektromotorja, morebitnega polnjenja ob zmanjševanju hitrosti in podobno. Volkswagnovi inženirji so tudi pri e-Golfu glede možnosti pogona uporabili podoben pristop kot pri e-Upu. Z menjalniško ročico (osnovni izbor je naprej in nazaj) izbiramo tudi različne stopnje pridobivanja oz. vračanja električne energije ob zmanjševanju hitrosti ali zaviranju, na izbiro pa je tudi položaj, v katerem elektromotor ob popuščanju stopalke za plin sploh ne zavira motorja, ampak ima nekakšen prosti tek. Tako lahko zelo učinkovito 'jadramo' v običajnem prometu – preprosteje rečeno izrabljamo hitrost ali zalet, ki smo ju z avtomobilom imeli.

Govoriti o ceni Golfa e-Motiona je za zdaj še prezgodaj. Med drugim bo odvisna tudi od tega, kako se bo v prihodnjem letu razvijala tehnika izdelave litij-ionskih akumulatorjev.

Besedilo Tomaž Porekar foto Ulrich Sonntag

Tehnične značilnosti: Volkswagen Golf e-Motion

Moč – elektromotor (kW/KM): 85/116

Navor (Nm): več kot 200

Menjalnik: neposredni pogon

Akumulator: litij-ionski

Zmogljivost (Ah/V): 26,5/360

Čas polnjenja (h): 2,0 (230 V)

Masa (kg): okoli 1.600

Povprečen izpust CO2 (g/km): 0

Skupni doseg (km), približno: 150

Pospešek od 0 do 100 km/h (s): 10,9

Največja hitrost (km/h): 135

Prostornina prtljažnika (l): 345

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri