Lamborghini Lanzador: prvi električni bik ali vesoljska ladja za vsak dan

19. 8. 2023 | Miha Rušnik
Deli

Končno vemo, kako bo videti prvi električni Lamborghini, ki bo zapolnil luknjo v ponudbi znamke!

Čez pet let bodo po cestah zapeljali prvi električni biki, že zdaj pa je Lamborghini pokazal svoj, za zdaj še konceptni, električni avto, poimenovan Lanzador. In čeprav je le koncept, je po besedah izvršnega direktorja znamke Stephana Winkelmanna "konkreten vpogled v končni izdelek". Kaj torej vemo o najnovejšem Lamborghiniju, ki ga Italijani uvrščajo v razred ultra-GT?

Lamborghini

Čeprav Lanzador temelji na koncernski platformi VW, bodo to izpilili Lamborghinijevi inženirji, ki bodo poskrbeli za kar najboljšo možno vozno dinamiko avtomobila, čigar teža bo pričakovano visoka - za to bo poskrbel novi sistem LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata). Za vsako os bo odgovoren en elektromotor, skupaj pa bosta zmogla približno 1350 konjskih moči oziroma 1 megavat. Da se bo ta prenesla na vsa 4 kolesa najbolj optimalno, bo poskrbel sistem vektoriranja navora. V videoposnetku, ki ga je objavila znamka, lahko vidimo Lanzadorja, ki skozi ovinek pelje poprek - mogoče na kaj namigujejo.

Lamborghini

O natančnih številkah pri dosegu niso govorili, je pa Winkelmann omenil, da je danes pričakovan doseg v industriji 480 kilometrov, seveda pa se bo številka v prihodnjih petih letih še povečala.

Lamborghini

Za udobje bo skrbelo zračno vzmetenje, zaradi boljše okretnosti pa se bodo obračala vsa štiri kolesa. Veliko poudarka so dali tudi na aktivne aerodinamične elemente, ki pa so na prvi pogled skriti. Z njimi bodo večali doseg med daljšimi potovanji in ustvarili dovolj gripa, ko bodo vozniki zapeljali na kakšno bolj zavito cesto ali pa celo dirkališče, čeprav je Lanzador potovalnik, kar pa se kaže predvsem v kabini.

Lamborghini

2+2

Prednja dva sedeža razmejuje sredinska konzola, ki je po obliki podobna črki Y, ki je poleg šestkotnika pogost oblikovalski motiv pri Lamborghiniju. Zaslona sta le dva in še ta sta za današnje standarde precej majhna; prvi služi kot instrumentna plošča, drugi pa je pred sopotnikovim sedežem. Tudi fizična stikala in gumbi so še prisotni. Vožnja bi morala biti udobna tudi v drugi vrsti, ki pa je na fotografijah žal niso pretirano razkazovali. Se pa zadnji sedeži podrejo in prtljažnik je še večji - poleg tega je nekaj prtljažnega prostora tudi spredaj, pod "pokrovom motorja".

To ni prvi Lamborghinijev 2+2 GT; v prejšnjem stoletju so namreč prodajali Espado.

Lamborghini

Seveda so uporabili tudi cel kup trajnostnih in recikliranih materialov, ki pa potnikom še vedno dajejo razkošen in športen občutek v notranjosti Lanzadorja. Ta je namenjen daljšim potovanjem in tako tudi prvinsko zasnovan. Zato je višji od Huracana ali pa Revuelta, a še vedno nižji od Urusa. S kupejevsko obliko in linijo strehe zagotovo spominja na italijanskega bika, po vozni višini pa ni podoben nobenemu izmed njih. Lepo ga povzame gospodična na začetku spodnjega videa:

"Kaj, če bi bil vesoljska ladja, ki bi jo lahko vozila vsak dan."

Fotografije: Lamborghini

Preberite še: Kruta usoda Hamiltonove (nekdanje) Zonde

BONUS VIDEO: Znameniti ameriški mišičnjak v novi podobi

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol