Štirje krogi na rikši ali Audijevo drugo življenje

Nemško-indijski start-up Nunam bo v začetku prihodnjega leta na indijske ceste poslal tri električne rikše, ki jih bodo z elektriko oskrbovale rabljene baterije

Morda novica ne bi bila nič posebnega, če baterije ne bi bile iz Audijevih modelov e-Tron, ki so bili v testnem voznem parku.  Namen projekta je pokazati, kako je mogoče module, izdelane iz visokonapetostnih baterij, ponovno uporabiti po uporabi v avtomobilu in jim namesto odvoza na odpad zagotoviti drugo življenje.

Baterija je zasnovana tako, da preživi celotno življenjsko dobo vozila, vendar hkrati ohrani velik del svoje zmogljivosti tudi po prvi uporabi v vozilu," pojasnjuje Prodip Chatterjee, soustanovitelj podjetja Nunam. »Rabljene baterije so zelo primerne za vozila s krajšim dosegom in z manjšimi zmogljivostmi ter nižjo skupno maso. V tem projektu ponovno uporabljamo baterije za električne avtomobile v drugih električnih vozilih, kot nekakšno lažjo obliko elektromobilnosti. Radi bi izvedeli, koliko energije lahko baterija še zagotovi v tej zahtevni aplikaciji.« Električne rikše na cestah indijske podceline niso nič nenavadnega. A pogosto vozijo s svinčenimi akumulatorji, ki imajo relativno kratko življenjsko dobo in jih potem pogosto ne odvržejo pravilno. Poleg tega vozniki rikš v Indiji svoja vozila polnijo predvsem z električno energijo iz javnega omrežja, katere vir so premogovne elektrarne.

Audi

Nunam ima rešitev tudi za to: električna energija, ki gre v e-rikše, prihaja iz solarnih polnilnih postaj.  Podnevi sonce polni baterijo kot hranilnik za energijo, zvečer se elektrika od tam prenaša na rikše. To pomeni, da so lokalne vožnje večinoma brez emisij CO2. Vsi podatki, zbrani z e-rikšo, so na voljo potencialnim posnemovalcem na podatkovni platformi. Neprofitno zagonsko podjetje s sedežem v Berlinu in Bangaloreju financira okoljska fundacija Audi. Nunam je tri prototipe razvil v sodelovanju z ekipo za usposabljanje v Neckarsulmu, poleg rikš, namenjenih za uporabo cest v Indiji, pripravniki na lokaciji Neckarsulm v sodelovanju z Nunamom izdelujejo še dodatno razstavno rikšo. Mladi strokovnjaki so motor z notranjim zgorevanjem zamenjali z električnim, zasnovali podvozje tako, da so lahko vgradili  baterije in uporabili čim več materialov, ki jih je mogoče reciklirati.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord