To je nova tehnologija, ki utegne spremeniti način proizvodnje avtomobilov

21. 6. 2021 | Jure Šujica
Deli

Osnovna ideja je stara že več desetletij, a so se je sedaj v Nemčiji lotili na nekoliko drugačen način.

Proizvodnja novih avtomobilov in sestavnih delo vselej teži k čim večji optimizaciji, kar narekuje tudi sama kompleksnost sodobnih vozil, ki so izdelana iz neprimerno večjega števila komponent, kot pred, recimo, 10 ali celo 20 leti. Za pocenitev proizvodnje si zato avtomobilski proizvajalci, še posebej znotraj posameznih koncernov pogosto izmenjujejo posamezne komponente (infozabavne sisteme, motorje…), vselej pa to vseeno ni mogoče. Takrat pa nastopi čas za inovacije ter nove rešitve in med tistimi z največjim potencialom je proces 3D tiskanja.

Že pred časom so tako pri Volkswagnu pričeli z novo metodo izdelave sestavnih delov, pri tem pa jim je na pomoč priskočil nemški tehnološki gigant in skupaj so se nato lotili izdelave sestavnih delov, natančneje A stebriček za model T-Roc Cabrio. Ob tem je potrebno omeniti, da gre za 3D tiskanje kovinskih, pri čemer pa sistem kovinskega prahu ne nanaša s pomočjo laserja, pač pa za izdelavo konstrukcije in povezovanja kovinskih delcev uporabljajo posebno lepilo, končan izdelek pa nato še kalijo v peči in obdelajo v želeno obliko.

Za izdelavo omenjenega sistema so pri Volkswagnu v minulih petih letih namenili okrog 50 milijonov evrov, prvo napravo za novo obliko tiskanja pa so postavili v matični v Wolfsburgu: prednost novega sistema je med drugi v tem, da so izdelki za kar polovico lažji od tistih, izdelani iz jeklenih plošč. Hkrati so se doslej izkazali tudi na preizkusnih trkih. Pri Volkswagnu ob tem poudarjajo, da je nov sistem tiskanja komponent ob Siemensovi pomoči precej bolj stroškovno učinkovit v primeru masovne proizvodnje, kot vsi dosedanji principi 3D tiskanja, zaradi česar že računajo, da ga bodo v prihodnje uporabljali vse pogosteje. Do leta 2025 naj bi tako z novim načinom na leto izdelali že kar 100.000 komponent.

»Počaščen sem, da imamo tako močnega inovativnega partnerja, kot je Siemens, saj lahko z njegovo pomočjo lahko načrtujemo avtomobilsko proizvodnjo v prihodnosti. Tehnologija 3D tiskanja tako dokazuje, da takšna inovacija omogoča številne različne možnosti in inovacije,« je dejal Christian Vollmer, član upravnega odbora pri Volkswagnu.

Volkswagen trenutno tehnologijo 3D tiskanja plastike ali kovine uporablja na 13 lokacijah po svetu, kjer jih uporabljajo za izdelavo prototipnih komponent – armaturnih plošč, vratnih oblog, odbijačev, pa tudi izpušnih in sesalnih kolektorjev, nosilcev, hladilnikov zraka in podobno. V 25 letih so tako izdelali že okrog milijona sestavnih delov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol