To je pravi razlog, zakaj se je Domen Prevc poslovil od svojega Porscheja 911, danes pa raje sede za volan te "mrcine"

16. 6. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Bil je siv, turoben dan. V prestolnici so z neba počasi padale kapljice dežja in se odbijale na prekrasni karoseriji živo rumenega Porscheja 911 Carrere S (992). 

Njegov voznik, slovenski smučarski skakalec Domen Prevc, je pritisnil na plin. Avtomobil je zarjovel in avtomobili na ljubljanski obvoznici so začeli izginjati za našimi hrbti.

O njegovem okusu za avtomobile ne gre dvomiti. Domen je bil svoj čas lastnik Porscheja 911 Carrere SC z letnico 1978, a je kmalu spoznal, da tovrsten avtomobil zahteva velik delež lastnikovega časa in volje, kar ni združljivo z njegovo predanostjo skokom.

Že hiter pregled vašega IG profila daje človeku vedeti, da ste velik ljubitelj bencinskih hlapov. Kako bi sami opisali svoj odnos do avtomobilov?

Ha, moj odnos do avtomobilov?! So super sredstvo za sprostitev, ob priliki seveda. Tudi tehnično me zanimajo, včasih so me še bolj.

V vožnji res uživam, če je le mogoče, izberem ovinkasto pot z razgledi, ne avtoceste.

Rad iz vožnje naredim doživetje. Seveda pa so avtomobili v prvi vrsti sredstvo za premagovanje razdalj in tema številnih pogovorov.

Vaš prvi avtomobil po opravljenem vozniškem izpitu je bil rumeni Ford Ka+. Se vam je tožilo po kakšnem bolj poskočnem jeklenem konjičku?

Da. Ford Ka+ je bil dober avtomobil, sploh fin za mladega voznika, a pogrešal sem malo več udobja in nekaj več zmogljivosti.

Bil pa je tudi precej glasen in potraten, a čisto dobro za premagovanje razdalj, če si le sprejel kak kompromis več. Če bi danes izbiral, bi izbral kaj drugega.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Domen (@domen_prevc)

To vas ni ustavilo, da se ne bi z njim zapeljali na Vršič. In to v precejšnjem snegu. Lahko poveste kaj več?

Da, prepričani smo bili, da ima štirikolesni pogon. (smeh) Na pol poti smo ugotovili, da ga nima.

Nismo prišli čisto do vrha, za nameček smo ga po poti še celo malo potiskali. Je pa zato moj naslednji imel 4x4 pogon.

Kakšni so vaši spomini na avtošolo? Kaj vam je povzročalo največ preglavic?

Imel sem odličnega inštruktorja Manuela Pungartnika, ki me je naučil spremljati promet in dogajanje na cesti.

Verjetno najbolj impresiven med vašimi avtomobili je Porsche 911. Avtomobilska klasika. Na kakšen način so se vaše poti križale s tem avtomobilskim lepotcem?

Porsche 911 ni le odličen športni avtomobil, temveč zaradi svoje vrednosti tudi odlična naložba. To sta bila dva dejavnika, ki sta me spodbudila k nakupu.

Pred božičem sem pri podjetju AutoBroker testiral Mercedesa razreda G, a za razliko od tega sprejel odločitev, da si kupim Porscheja 911.

Njegov prejšnji lastnik ga je uvozil iz Amerike in ga dosledno obnovil. Vse super, a izkazalo se je, da je lastništvo takega avtomobila povezano s številnimi komplikacijami in skrbmi.

Temu prištejte še kronično pomanjkanje časa, ki je pri skakalcih stalnica, zato sem se odločil za prodajo. Kadar imam čas, stopim v kontakt z Auto Brokerjem in se dogovorim za najem avtomobila, brez neprijetnih skrbi o servisih in zavarovanjih.

Tina Mahnič

Česa o omenjenem Porscheju niste vedeli, dokler niste sedli za volan?

V resnici sem bil kar dobro obveščen. Pogledal sem si številne vsebine ameriškega YouTuberja Douga DeMura, ki ve o avtomobilih več kot njihovi lastniki. (smeh)

Kaj pa vozite danes?

Moj vsakodnevni sopotnik je e-Golf. Električna vozila so priročna za vožnjo po mestu in opravkih. Doma pa jih enostavno priklopiš v omrežje, kar ti daje več kot dovolj dometa za naslednji dan. Ni potrebe po tem, da bi razmišljal, kje boš tankal.

Moje dekle vozi klasičen avtomobil na notranje zgorevanje, pa sva si avtomobila parkrat zamenjala

Kar čudno mi je bilo, ker sem moral razmišljati o tem, koliko bencina še imam in kje se bom ustavil na bencinskem servisu.

Kaj vas je prepričalo pri omenjenem Golfu?

Po Ford Ka+ sem nekaj časa vozil Forda Kugo, pred covidom pa sem bil primoran poiskati nov avtomobil. E-Golf mi je bil všečna izbira, a kaj, ko se ga ni več dalo naročiti.

Na srečo je neka stranka odpovedala svoje naročilo, pa sem prišel na vrsto. Kupil sem ga sam, pri Avtohiši Vrtač pa so mi prišli nasproti s ceno.

Prav zato ne gre za sponzorsko vozilo, zato tudi ni moteče polepljen. Je to ena izmed velikih prednosti?

Seveda, ni vpadljiv in tudi ta vidik mi je všeč. Na semaforju nihče ne špega, kdo sedi za volanom. (smeh)

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Domen (@domen_prevc)

Kakšen je njegov doseg?

Včasih sem brez težav prišel do Portoroža in nazaj, sploh v časih, ko si električne avtomobile lahko polnil še brezplačno.

Tudi sedaj polnjenje ni problem, saj je polnilnic ob avtocesti več kot dovolj. Le ekonomično ni več.

Električni avtomobili so za polnjenje dandanes dražji kot običajna dizelska vozila.

Imate morda kak sanjski avtomobil? V primeru, da je meja le nebo …

Vsaka vrsta avtomobila ima svoj namen. Potrebuješ kakega terenca, pa enega športnika in dnevno vozilo. Če bi moral našteti svojo sanjsko garažo, bi vanjo pospravil e-Golfa, pa Mercedesa razreda G Brabus Explorer za po terenu in še Porscheja 911 Sport Classica.

Ali pa morda novega jeklenega konjička Gordona Murraya – T.33 Spider. Športnik mora imeti lep zvok, dobre pospeške in ročni menjalnik!

Zaradi narave skakalnega poklica ste prevozili že na tisoče kilometrov. Kaj je najbolj nenavadna reč, ki se vam je pripetila na cesti?

Ne, nič nenavadnega.

Kakšno pa je vzdušje v ekipnem kombiju?

Uh, povsem je odvisno od tekme, vikenda. Od tega, kam gremo. Včasih se po 8 ur hecamo, spet drugič smo že po uri vožnje vsi zatopljeni v svoje telefone. (Smeh)

Vožnje na prve tekme se najbolj vlečejo, potem pa se postopoma privadiš.

Tina Mahnič

Koliko kilometrov letno prevozite?

Vse skupaj?! S kombijem kakih 40 tisoč, potem pa še enkrat toliko sam. Torej skupaj slabih 100 tisoč kilometrov.  

S čim vas lahko sopotnik najhitreje spravi ob živce?

Joj, najbolj nadležno je, če se odločiva, da bova poslušala podcast, potem pa ga ves čas prekinja s svojim govorjenjem. (Smeh)

A bova poslušala podcast ali pa se bova pogovarjala?! Eno z drugim ne gre.

Kaj pa vam na cesti najhitreje »dvigne pokrov«?

Počasni vozniki, ki se ne umaknejo in sekajo ovinke po regionalnih cestah, zaradi česar jih ne moreš prehitet.  

Za kateri prekršek bi si najhitreje prislužili kazen?

Za prehitro vožnjo izven naselja, sploh če je cesta prazna. Med vožnjo ne telefoniram, saj se za volanom rad počutim dobro, suvereno. S telefonom v roki je to nemogoče.  

Preberite še: Ne boste verjeli, koliko kilometrov je prevozil ta 911 Turbo

Morda vas zanima tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol