Audi Q7 3.0 TDI Quattro

25. 5. 2006 | Dušan Lukič
Deli
Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Da so SUV-i, torej športni (ali pa ’mehki’, če hočete) terenci, vse bolj priljubljeni, ni skrivnost. Je pa zato pravzaprav še vedno precejšnja skrivnost, zakaj.

Velikost? Oblika? Občutki, ki se porajajo v njih? Terenske ali cestne zmogljivosti? Kdo bi vedel. Videti je sicer, da so ponekod bolj zaželeni zaradi višjega sedenja (in posledično ne le boljšega pregleda nad dogajanjem na cesti, temveč tudi občutka premoči, gledanja zviška na druge udeležence v prometu), drugod zaradi prostornosti. Tudi zato, ker se z njimi lahko pelje veliko potnikov. Sedem, recimo.

A da ne bo pomote: testni Q7 je imel pet sedežev. Le pet? Nikakor. Pet ljudi v njem sedi (relativno, a o tem kasneje) udobno pa še nekaj prtljage lahko vzamejo s seboj. Prtljažnik (in to ni edina stvar, pri kateri videz Q7 vara oči) je namreč od zunaj videti ogromen - a le, dokler ga ne odprete. Potem ugotovite, da je litrov sicer precej, a je dno visoko, zato je resnično uporabnega prtljažnega prostora (torej do višine naslonjal prednjih sedežev) manj, kot bi pričakovali.

Malce nerodno je tudi, da je prtljažnik dolg. Po drobnarije, ki se skotalijo proti zadnjim sedežem, se je treba namreč stegniti daleč, hlače pa ob tem lahko poberejo umazanijo z zadnjega odbijača. A na srečo bo takih dogodkov malo - vendar le, če si zaželite (doplačljivi) sistem za pritrjevanje prtljage. Priporočamo ga.

Sicer pa Q7 občasno daje občutek, da so Audijevim inženirjem zaukazali, da do takratintakrat Audi potrebuje SUV-a - pa če je dovolj časa, da natančno razmislijo o vseh podrobnostih, ali pa ne. Zato se jim jih je nekaj tudi izmuznilo, in nekatere med njimi so prav nadležne. Prtljažna vrata, recimo, odpira elektromotor. Lepo, a ob tem od sebe ne dajo niti glasu. Da pri Avto magazinu nismo (niti približno) ljubitelji vsakovrstnih opozorilnih piskanj, je jasno, a kak pisk ali dva (kot bi vam lahko potrdil nekdo, ki je spuščajoča se vrata testnega Q7 prezrl) ne bi bila odveč.

Še manj bi bil odveč dodaten gumb za zapiranje vrat. Tisti, ki ga Q7 premore, je namreč nameščen na desno stran prtljažnih vrat - ampak hudiča, saj nismo Angleži. Ko voznik (in priznajmo, tudi v tako velikih avtomobilih je največkrat edina posadka voznik sam) zmeče v prtljažnik palice za golf, teniške loparje, gorsko kolo oziroma tiste športne rekvizite, ki po predstavah Audijevih tržnikov sodijo v roke kupca Q7 (ker je bolj športen tip, ga ne bo zmotilo dejstvo, da bo vso to prtljago dvigal visoko, ker je dno prtljažnika zaradi ’terenskosti’ Q7 pač daleč od tal), in se odpravi proti levim (in ne desnim! ) prednjim vratom, zelo hitro ugotovi, da je gumb za zapiranje precej dlje stran, kot sežejo njegove roke.

Če je pameten, se bo lekcije naučil že prvič in naslednjič gumb pritisnil, preden stopi levo okoli avta. In jih, če ob tem pozabi potem stopiti korak nazaj in precej naokoli, s taistimi prtljažnimi vrat dobil po glavi. No ja, vseeno gre le za malenkost, ki se jo bo potencialni voznik naučil po prvih nekaj buškah. Popolnoma nepomembno. Ali pač?

OK, pomaknimo se naprej. Ker ta Q7 nima tretje sedežne vrste (in po naših izkušnjah sedemsedežne različice tudi ne potrebuje), se v njem (lahko) vozi pet potnikov.

Slednji dogodek bo sicer precejšnja redkost, a ga vseeno ne gre zanemariti. Pri tem se Q7 izkaže. Zajetna zunanja širina pomeni tudi dokaj zajetno notranjo, zato se družba zadaj ne bo suvala s komolci pod rebra (vsaj ne bolj, kot bi od avta tega razreda pričakovali), pa tudi tisti, ki bo izvlekel najkrajšo slamico (oziroma je v družbi najnižje ’rangiran’), na srednjem sedežu ne bo pretirano trpel. Ta je sicer ožji od zunanjih dveh, a se na njem sedi udobneje kot na ’normalnih’ sedežih marsikaterega drugega avtomobila. Tista dva ob straneh sta pričakovano udobna, dovolj daleč od tal, da kolena ne štrlijo predaleč v zrak, in naklonjena tudi (zelo) dolgim potem.

V prednji sedežni vrsti se po širini sedi še bolje, zato pa lahko predvsem voznik (če je visok) potoži nad premajhnim vzdolžnim pomikom sedeža in (tudi če ni visok) nad prekratkim sedežnim delom. Slednje dejstvo je glede na to, da v preostalih avtomobilih s štirimi krogi na nosu kot po pravilu najdemo sedeže, ki v tem in drugih pogledih blestijo, še toliko bolj presenetljivo.

Če nič drugega, bo voznika potolažil v drugih pogledih skoraj popoln delovni prostor (če večinoma zavistnih pogledov preostalih udeležencev v prometu ne štejemo). V minus bi mu lahko šteli le pomanjkanje odprtih odlagalnih površin (Audijevci bi lahko prestavno ročico mirno namestili ob volan ali jo zamenjali z gumbi, prostor, ki ga zaseda, pa namenili dodatnemu predalčku) in lučki v notranjem delu vzvratnega ogledal, ki vozniku (menda) signalizira, da smernik, ki je skrit v njem, deluje. Podnevi nepotrebno, ponoči pa moteče.

Vse drugo je brezhibno, vključno z materiali, kakovostjo izdelave in videzom. K lahkotnosti upravljanja poleg ergonomije stikal in ročic največ pripomore sistem MMI z vrtljivim gumbom in s stikali na sredinski konzoli (ki bi lahko marsikateremu proizvajalcu služil za vzor) in seveda dobra preglednost z vozniškega sedeža (z na pogled nerodno velikimi, zato pa toliko bolj uporabnimi zunanjimi vzvratnimi ogledali vred). Skratka: če pozabimo na nekaj napak v zadku vozila, si ta Q7 za notranjost zasluži visoke ocene.

Kaj pa mehanika? Tu so stvari bolj zanimive. Razočara (glede na to, kaj bi od takšnega avtomobila pričakovali) kombinacija motorja in menjalnika. Šestvaljni TDI (ki je v A4 ali A6 odlična izbira) se v dveh in pol tonah povprečno obremenjenega Q7 izkaže za komaj dovolj zmogljivega. 8, 9-sekundni pospešek do 100 kilometrov na uro je na papirju sicer dobrodošla številka, a velja pomisliti tudi na to, da so ga Audijevi inženirji zagotovili tudi z na kratko izračunanim menjalnikom, ki zato pri avtocestnih hitrostih deluje, kot da bi mu manjkala (vsaj) še ena prestava.

In pospeški ob prehitevanjih niso tolikšni, da bi to počeli brezskrbno (ali vsaj toliko brezskrbno, kot bi od svojega avtomobila pričakoval nekdo, ki je zanj plačal 17 milijonov tolarjev). Raje si zaželite manj dodatne opreme in posezite po 4, 2-litrskem bencinarju. Tistih nekaj litrov razlike pri porabi (in za več kot tri litre na 100 prevoženih kilometrov razlike ne bi smelo iti, saj je 3.0 TDI popil dobrih 13 litrov) se ob ceni avtomobila ne pozna veliko.

Če pa se vam zdijo zmogljivosti povsem v redu, poglejte za 3, 2-litrskim bencinskim motorjem FSI. Če nič drugega, vam bo prihranjeno vsaj dizelsko brnenje, ki Q7 spremlja med vožnjo v preveliki meri. V primerjavi s povprečnim avtom srednjega ali višjega srednjega razreda je ta Q7 sicer vzorno tih, a vseeno: pri konkurenci znajo tišje.

Šeststopenjski Tiptronic je po drugi strani povsem dovolj uglajen in hkrati hiter ob prestavljanju (in se odlično uči, kakšne vožnje si želi voznik), da ga lahko le pohvalimo - z izjemo tiste (recimo) manjkajoče sedme prestave. Še boljše je podvozje. Ker je imel testni Q7 klasično, ne pa zračno vzmetenje (in še 19-palčne nizkopresečne gume), se je bilo treba sicer vnaprej zavedati, da bo vzmetenje prej trdo kot ne, a se je v večini primerov izkazalo kot dovolj udobno.

Na kratkih, ostrih robovih se do zadnjic potnikov sicer prebije več sunkov, kot bi si želeli, a se zaradi tega Q7 v ovinkih ne maje kot ameriška limuzina (pravzaprav zelo bližnje) preteklosti. Nasprotno: z natančnim volanom in vodenjem ter presenetljivo zvestim vztrajanjem v smeri, začrtani z volanom, voznika vzpodbuja tudi k prav nič SUV-ovski vožnji skozi ovinke. Ne le zato, ker je podkrmarjenja manj, kot bi pričakovali (in lahko na zelo spolzki podlagi igrivo zdrsne tudi zadek), temveč tudi zato, ker mu veliko zaupanja dajejo zavore. Q7 se je na meritvah ustavil v za avto tega tipa in mase skoraj neverjetnih 37, 3 metra. To pa je že raven športnikov.

Audiju je s Q7 očitno uspela dobra poteza (in tako kažejo tudi prodajni rezultati). Q7 ima sicer kakšno bolj ali manj nadležno napakico, a v celem dokazuje dvoje: da je bolj Suv kot sUv (torej bolj športen kot uporaben) in da je mogoče tudi tako dober avto izboljšati. Bencinski motor (ali pa vsaj boljša zvočna izolacija dizla), zračno vzmetenje in kak kos doplačilne opreme manj pa za isto ceno dobite še boljši avto. In ostanite pri petih sedežih, ker sedem je bolj za pet kot za sedem.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 55.278,75 €
Cena testnega modela: 71.540,64 €
Moč: 171kW (233 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,1 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,5l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za lak, mobilna garancija brez omejitev.
Menjava olja vsakih glede na servisne intervale km
Servisni pregled na glede na servisne intervale km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 199,34 €
Gorivo: 13.247,37 €
Gume (1) 3.672,17 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 39.642,80 €
Obvezno zavarovanje: 4.623,60 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.049,41 €
Skupaj 72.642,38 € (strošek na km: 0,73 €)
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-90° - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 83,0 × 91,4 mm - gibna prostornina 2967 cm3 - kompresija 17,0 : 1 - največja moč 171 kW (233 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,2 m/s - specifična moč 57,6 kW/l (78,4 KM/l) - največji navor 500 Nm pri 1750-2750/min - 2×2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 6-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,148; II. 2,370; III. 1,556; IV. 1,155; V. 0,859; VI. 0,686; vzvratna 3,394 - diferencial 3,900 - platišča 8,5J × 19 - gume 265/65 R 19 Y, kotalni obseg 2,23 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 50,0 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,1 s - poraba goriva (ECE) 14,6/8,3/10,5 l/100 km.
Voz in obese: terenski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, po dve trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, po dve trikotni prečni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni (prisilno hlajeni), mehanska nožna zavora na zadnji kolesi (stopalka levo od stopalke za zavoro) - volan z zobato letvijo, servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 2295 kg - dovoljena skupna masa 2990 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 3500 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1983 mm - kolotek spredaj 1651 mm - zadaj 1676 mm - rajdni krog 12,0 m.
Notranje mere: širina spredaj 1590 mm, zadaj 1560 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 470 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 100 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l).
Naše meritve
T=16 °C / p= 1030 mbar / rel. vl.: 89 % / Gume: Bridgestone Dueler H/P / Stanje km števca: 1925 km
Pospešek 0-100km: 8,9s
402m z mesta: 16,3s ( 136km/h)
1000m z mesta: 29,9s ( 174km/h)
Največja hitrost: 210km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 17,6l/100km
Najvišja poraba: 10,1l/100km
poraba na testu: 13,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 63,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,3m
AM meja: 42m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 64dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (363/420)
  • Q7 bo tistim, ki iščejo SUV, ki je čim bližje navadnemu karavanu (razen po obliki, seveda), služil odlično. Nekaj drobnih napak, ki bodo lahko zmotile lastnika, ni tako velikih, da si ne bi zaslužil najvišje ocene.

  • Zunanjost (13/15)

    Na pogled je Q7 sicer masiven in robusten, a ne toliko, da bi ga zamenjali za pravega terenca.

  • Notranjost (122/140)

    Točke so odnesle prevdvsem prekratek sedalni del sedežev in plitev prtljažnik.

  • Motor, menjalnik (35 /40)

    Menjalnik daje občutek, da bi mu prav prišla dodatna prestava, motor je glasnejši, kot bi želeli.

  • Vozne lastnosti (81 /95)

    Lega na cesti je odlična, le v notranjost se na slabi cesti prebije kak sunek preveč.

  • Zmogljivost (29/35)

    Q7 s tem motorjem ni dirkalnik, a je povsem dovolj hiter tudi za tiste, ki sodijo med hitrejše voznike.

  • Varnost (39/45)

    Za varnost je poskrbljeno odlično. Če se že morate zaletavati, potem ...

  • Gospodarnost

    Poraba goriva je dokaj velika, enako velja za ceno. Plus je pričakovano majhna izguba vrednosti.

AM ocena: 5/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
volan
zavore
lega na cesti
sistem za urejanje prtljage
prostornost
plitev prtljažnik s previsoko nakladalno višino
prekratek sedalni del prednjih sedežev
signali smernikov na notranji strani vzvratnih ogledal
le en gumb za zapiranje prtljažnika