Fiat Croma 2.2 16V Cambio Automatico Emotion

2. 3. 2006 | Aljoša Mrak
Deli
Fiat Croma 2.2 16V Cambio Automatico Emotion

Nekoč je Fiat že blestel v večjih in prestižnejših avtomobilskih razredih, z obujanjem slavnega imena in s predstavitvijo novega avtomobila pa naj bi se tja tudi uspešno vrnil. So ubrali pravo pot?

Ne bomo se prepirali glede zunanje oblike, saj bi lahko le o njej spisali cel roman. Nekaterim je Giugiarova stvaritev všeč, veliko pa je takih, ki se ji posmehujejo. A Fiatova pot v višave ni tako preprosta, kot se zdi. Zato so obudili slavno ime Croma in zato so na trg poslali avtomobil s samosvoje oblikovano karoserijo, ki ji nikakor ne moremo zanikati uporabnosti. Croma je namreč najvišji avtomobil med tekmeci, zato tudi zelo udoben, čeprav ni ne najširši ne najdaljši.

Na testu smo imeli bencinski 2, 2-litrski štirivaljnik, za katerega bi lahko upravičeno pričakovali, da je vrh ponudbe. A bi se zmotili. Če pogledamo med tehnične podatke, bi ugotovili, da je omenjeni bencinski motor drugi najšibkejši, saj je ’pod njim’ le osnovni turbodizel. Slaba lastnost tega motorja je nedvomno poraba goriva, ki zlahka zleze do 13 litrov, čeprav vaša desna noga ni bila preveč dejavna na stopalki za plin. S tem je tudi domet krajši in prav nič čudnega ne bo, če boste na bencinskih črpalkah pogosti obiskovalci.

Zato pa je motor v vseh motornih vrtljajih tih in zelo zmeren s tresljaji. V kombinaciji s samodejnim petstopenjskim menjalnikom (pozor, pri turbodizelskih različicah ponujajo šeststopenjski menjalnik s podobnim načinom delovanja! ), ki omogoča tudi ’sekvenčni’ način pretikanja, delujeta usklajeno le ob polnem plinu ali med zelo umirjeno vožnjo.

Če pa želite srednjo pot, postane menjalnik malce muhast, saj prestavlja večkrat, kot bi si voznik želel, predvsem pa ima človek občutek, da se motor napreza. In tega od motorja s 108 kW (147 KM) pač ne pričakujemo, čeprav je masa avtomobila že blizu dveh ton. Mogoče bi bilo bolje, če bi tudi pri bencinskem motorju kraljevala šeststopenjska avtomatika?

Najbolj pa smo bili zgroženi, ko smo kar med vožnjo zlahka odstranili zagonski ključ iz ključavnice. V dobi aktivne (ABS, izklopljiv ASR, prostoročno telefoniranje, opozorilnik za nastavljeno hitrost . . ) in pasivne varnosti (možnost kar devet varnostnih blazin! ) je ključ med prednjima sedežema tako izpostavljen, da ga sopotnikova širša zadnjica zlahka doseže in po nesreči tudi izklopi, saj nima vgrajenega varovala. In nesreča je tu! S tem so si načrtovalci prislužili velik minus.

Croma je tako samosvoja, da bo pritegnila tiste, ki niso radi v povprečju. Za posebneže torej, ki vsaj v našem primeru ne marajo sicer odličnih Fiatovih turbodizlov in (boljšega) ročnega prestavljanja.

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.581,54 €
Cena testnega modela: 32.294,27 €
Moč: 108kW (147 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 2198 cm3 - največja moč 108 kW (147 KM) pri 5800/min - največji navor 203 Nm pri 4000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski samodejni menjalnik - gume 225/45 R 18 V (Continental ContiWinterContact TS 790 V M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,7 s - poraba goriva (ECE) 13,0/7,8/9,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1605 kg - dovoljena skupna masa 2140 kg.
Zunanje mere: dolžina 4756 mm - širina 1775 mm - višina 1618 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 62 l.
Prtljažnik: 500-1610 l
Naše meritve
T=-1 °C / p= 1011 mbar / rel. vl.: 81 % /Stanje km števca: 8594 km
Pospešek 0-100km: 12,2s
402m z mesta: 18,2s ( 126km/h)
1000m z mesta: 33,0s ( 159km/h)
Največja hitrost: 195km/h (IV.)
poraba na testu: 11,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 48,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Vam ’evrodizel’ smrdi, vas motijo črni oblački za turbodizelskimi motorji ali se le bojite stroškov, ko odpove turbopuhalo? Potem si kupite bencinsko različico Crome, ki ima vgrajen uglajen in miren motor, ki pa na žalost ljubi pogosto dolivanje.

Hvalimo in grajamo
oprema
udobno podvozje
izdatnejša višina
cena
poraba goriva/domet
zagonski ključ (med prednjima sedežema) se lahko odstrani tudi med vožnjo
menjalnik
premalo predalčkov za drobnarije
visok položaj za volanom