Kratki test: Ford Fiesta Vignale

Majhni avtomobili z veliko opreme niso posebna novost. Marsikatera znamka je že preizkusila ta recept, bolj ali manj uspešno.

Kratki test: Ford Fiesta Vignale (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
20. 5. 2018

Toda, ali je dovolj, da v majhen avto proizvajalec le natlači drage materiale in veliko opreme, ali mora takšen avto ponuditi nekaj več? Sodeč po zgodovini, je druga možnost bolj pravilna.

To so očitno dojeli tudi pri Fordu. Fiesta Vignale je res tudi najbolj prestižna Fiesta, a je več kot zelo dobro opremljena Fiesta. Če si želite le zadnjo, izberete opremo Titanium in ji dodate kup dodatkov s seznama doplačilne opreme. Preprosto.

A Fiesta Vignale ni nastala zato, da bi zapolnila to vlogo, njen namen je drugačen: je najmanjši član družine Vignale, ki so jo pri Fordu ponudili tistim, ki od avta želijo nekoliko drugačno, bolj premijsko filozofijo – od ločenih prodajnih prostorov (pri nas jih še ni) do lastnikovemu udobju bolj prijaznih poprodajnih aktivnosti. Te so seveda pomembnejše pri Fiestinih večji sorodnikih (modelska vrsta Vignale poleg Fieste obsega še Mondeo, Kugo, S-Max in Edge), a Fiesta Vignale v ponudbi vendarle ne sme manjkati, saj si zlahka predstavljamo (morda ne pri nas, v tujini pa prav zagotovo) lastnika Edgea Vignale, ki za drugi avto v družini izbere prav ta avto.

In po čem se razlikuje od manj prestižnih sester? Drugačni so odbijači (ki skupaj z mat materialom maske delujejo bolj uglajeno), serijsko je panoramsko strešno okno, sedeži so usnjeni (in prešiti s šesterokotnim vzorcem, značilnim za Vignale), armaturna plošča je mehka in izdelana iz materiala, ki je na videz zelo blizu pravemu usnju (s šivi vred). Prav te podrobnosti skupaj s svetlobo, ki prihaja skozi strešno okno, poskrbijo, da je notranjost Fieste Vignale na pogled res razred višje kot pri preostalih Fiestah.

Podobno velja za opremo: radarski tempomat, samodejne luči, vzvratna kamera, sedeži in volan so ogrevani, informativno-razvedrilni sistem Sync3 je odličen, zvočni sitem B & O prav tako ...

Udobja torej ne manjka, niti pri podvozju (kljub nizkopresečnim 17-palčnim gumam). Škoda, da pri Fordu pri ’vignalizaciji’ Fieste niso dodelali več podrobnosti (in v serijsko opremo dodali več zgoraj naštetega, tako je skoraj vse naštete podrobnosti – Sync3 je serijski – treba doplačati), saj materiali tu in tam jasno opomnijo, da je Fiesta Vignale še vedno Fiesta (takšna so vratca predala pred sovoznikom, na primer).

Pogonska tehnika? Ta je znana in takšni Fiesti na kožo pisana. Škoda, da je samodejni menjalnik na voljo le z najšibkejšim motorjem, v tej, močneje motorizirani različici pa ne, saj je morda prav to tisti zadnji korak, ki bi Fiesto Vignale postavil tja, kamor po Fordovo sodi.

Preberite še:

Primerjalni test manjših družinskih avtomobilov: Citroën C3, Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra, Renault Clio, Seat Ibiza, Suzuki Swift

Primerjalni test: Volkswagen Polo, Seat Ibiza in Ford Fiesta

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Vignale

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 22.530 €
Cena testnega modela: 27.540 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 970 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 92 kW (125 KM) pri 6.000/min – največji navor 170 Nm pri 1.400-4.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/40 R 18 V (Pirelli Sotto Zero)
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 98 g/km
Mase: prazno vozilo 1.069 kg – dovoljena skupna masa 1.645 kg
Zunanje mere: dolžina 4.040 mm – širina 1.735 mm – višina 1.476 mm – medosna razdalja 2.493 mm – posoda za gorivo 42 l
Prtljažnik: 292–1.093 l

Naše meritve

T = 1 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.647 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,3s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,8/12,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,0/17,1s (V./VI.)
Poraba na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Ocena
  • Fiesta je v različici Vignale nekaj posebnega – ne toliko zaradi opreme kot zaradi občutka, ki ga ponuja potnikom

Hvalimo in grajamo
počutje v kabini
motor
ogrevanje volana in sedežev
premalo serijske opreme
ni popolnoma digitalnih merilnikov

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri