Ford Galaxy 2.0 TDCi Ghia - Testi - Avto Magazin

Ford Galaxy 2.0 TDCi Ghia

V novem Galaxyju lahko izbirate, ali boste udobno peljali sedem potnikov (in malo prtljage) ali pa boste uporabili povsem raven prtljažnik, ki meri kar dva metra v dolžino in 1, 15 metra v širino!

Prenesi PDF testa
12. 10. 2006

Naslov ni le puhla fraza. Poglejte na vodilno fotografijo, kako lahko Galaxy razvaja ne le s prostorom, ampak tudi s panoramsko streho. Ta doplačljiva oprema, za katero je treba odpreti denarnico za dodatnih 165 tisočakov, je vredna svojega denarja, saj poleg omogočanja pogleda k zvezdam ali oblakom zagotavlja tudi več svetlobe, s tem boljše razpoloženje odraslih ali pa – še najpomembnejše – razvedrilo za majhne otroke.

To pa je vredno vsakega tolarja, kar vam lahko potrdi večina staršev. Seveda je panoramska streha zanimiva še zaradi številnih predalov, ki so jih načrtovalci skrili pod streho. Zato tudi ni čudno, da se v prospektih hvalijo s tem, da ima lahko novi Galaxy 31 odlagalnih mest, ki zagotavljajo kar 110 litrov prtljažnika. To pa je že prostornina polovice prtljažnika kakšnega manjšega kabrioleta . .

Galaxy je tehnično zelo podoben bolj športnemu S-MAX-u. A če je manjši in bolj zaobljeni S-MAX (po katerem je – tako slišimo – kar veliko povpraševanje) namenjen dinamičnejši vožnji, je Galaxyjeva naloga na tem svetu le ena: razvajanje družine. Začne se s prostornostjo, zato se s potniki v tretji vrsti raje vse dogovorite pred vožnjo, saj bodo na cesti potovali nekaj metrov za vami, nadaljuje s sedmimi sedeži, da vas bodo imele tašče še rajši, ker jih ne boste puščali samih doma, konča pa pri udobju.

Da je avtomobil namenjen družinam, lahko opazite na vsakem koraku: stranske zadnje šipe so oborožene s senčniki (ki so lahko tudi skriti v vratih), da otroci lažje (in dlje) spijo, v drugi vrsti si lahko na priročnih mizicah privoščimo piknik, predvsem pa je vozniku na voljo ogledalce, s katerim lahko opazuje dogajanje v zadnjih vrstah. Sicer nam ni jasno, zakaj ga niso namestili kakšen centimeter bolj proti vetrobranski šipi, saj voznik kljub ukrivljenosti stekla slabo vidi potnika (beri: otroka) za seboj.

Zato povsem potiho svetujemo, da najporednejšega v družini namestite v drugo vrsto skrajno desno, kjer je najvidnejši in na dosegu sovoznice, ponavadi mame. A okrog otrok je tudi vedno veliko prtljage. Če imate dva ali tri, boste v prtljažniku zlahka peljali tudi njihova kolesa, če pa jih je več, svetujemo, da si nabavite velik strešni kovček. Galaxy kljub meram (od predhodnika je namreč daljši za slabih 18, širši za šest in nižji za 1, 4 centimetra), ko mu ob bok lahko postavimo le Renaultovega Grand Espacea, pač ni avtobus.

Zato pri sedmih potnikih ostane v prtljažniku prostora le za en velik kovček in dva manjša, čeprav je v njem kar za tretjino več prostora kot v prejšnjem modelu. Pri Fordu pa so zelo ponosni na sistem FoldFlatSystem, ko sedeže v drugi in tretji vrsti preprosto ’podremo’ v tla in si s tem zagotovimo povsem ravno dno prtljažnika. Če smo odkriti, ni to nič novega, je pa vselej priročno in s tistima dvema metroma dolžine deluje prav impozantno. Od 308 litrov z vsemi sedeži do kar 2.325 litrov, če stvari naložimo prav do strehe, to pa je kraljestvo prostora!

Že prej smo namignili na S-MAX-ovo športnost. Če malce bolje pomislimo, je tehnika enaka, zato tudi v Galaxyju nikakor ne boste razočarani tisti vozniki, ki občasno odpeljete kakšen ovinek hitreje. Odličen volanski sistem, dobra vodljivost (že dolgo znana lastnost večine Fordovih avtomobilov) in ne premehko podvozje (kar bi sicer pričakovali od družinskega limuzinskega kombija) so pravi balzam za voznike, ki jim avtomobilsko premikanje ne pomeni le dostave od točke A do točke B.

Gospod McPherson (čigar tehnično rešitev pri Fordu uporabljajo že od leta 1950 in jo stalno izboljšujejo) je zaslužen za podvozje, je pa pohvalno, da je prednji kolotek od starega modela večji za slabih šest centimetrov, zadaj pa za kar dobrih osem centimetrov! Menjalnik je ročni šeststopenjski, dovolj natančen in hiter, da z užitkom lovite ’najposkočnejše’ vrtljaje, položaj prestavne ročice priročno blizu, zato ni opravičil, da ne bi polno izkoristili zmogljivosti motorja.

Motor je namreč tehnično napreden, saj ima aluminijasto glavo motorja, kjer gara 16 ventilov in se bohotijo neposredno vbrizgavanje pod velikim tlakom (prek sistema skupnega voda), turbopuhalo s hladilnikom polnilnega zraka, spremenljivi sesalni kolektor in elektronsko podprto loputo zraka, da o vgrajenem filtru trdih delcev sploh ne govorimo, zato zagotavlja dober pospešek, zavidljivo končno hitrost in manj onesnažuje.

Paziti morate le na to, da motorni vrtljaji ne padejo pod številko dva tisoč, saj mu takrat poide sapa (nič čudnega glede na izdatno maso avtomobila), je pa presenetljivo varčen. Ne glede na naš hiter tempo življenja poraba nikoli ni narasla čez 8, 8 litra, s povprečno testno porabo 8, 6 litra pa se v dobi glavobolov zaradi cen goriva lahko le priklonimo Fordovim inženirjem! Za tako velik avtomobil, ko v dolžino že hodi v zelje manjšim avtobusom, je to več kot razveseljiva novica.

V testnem Galaxyju, ki je bil z opremo bolj prilagojen madžarskemu trgu, smo pogrešali dnevne luči (doplačilo 5.130 tolarjev, kar toplo priporočamo! ), bili pa smo navdušeni nad žarometi, ki svetijo v ovinek, in ’letalsko’ ročno zavoro. Nekaj točk je Galaxy izgubil zaradi kakovosti izdelave, kar (mogoče) lahko pripišemo tudi začetni seriji v proizvodnji, predvsem pa smo bili neprijetno presenečeni, da pri najboljši opremi Ghia ni stabilnostnega sistema (splošno bolj znanega kot ESP).

Naj vam ne bo škoda dati 132 tisočakov za IVD (interaktivna vozna dinamika, ki vključuje tudi sistem nadzora zdrsa pogonskih koles), saj bi bilo res škoda, da zaradi manjše vozniške neumnosti zaposlite sedem varnostnih blazin, kolikor jih premore Galaxy, kajne?

Aljoša Mrak

Foto: Saša Kapetanovič

Ford Galaxy 2.0 TDCi Ghia

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 31.063,26 €
Cena testnega modela: 37.335,17 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 2 leti garancije na lak, 2 leti mobilne garancije.
Menjava olja vsakih 20.000 km
Sistematični pregled na 20.000 km

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 161,24 €
Gorivo: 8.275,58 €
Gume (1) 1.640,26 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 19.829,74 €
Obvezno zavarovanje: 2.275,08 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.553,38 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 37.284,37 € (strošek na km: 0,37 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni vrstni - dizelski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 85,0 × 88,0 mm - gibna prostornina 1997 cm3 - kompresija 17,9 : 1 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 11,7 m/s - specifična moč 51,6 kW/l (70,1 KM/l) - največji navor 320Nm z ’overboostom’ 340Nm pri 1750-2240/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen, veriga) -- po 4 ventili na valj - neposredni vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline in spremenljivo geometrijo lopatic v turbini - hladilnik polnilnega zraka - filter trdih delcev.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,583; II. 1,952; III. 1,241; IV. 0,868; V. 0,943; VI. 0,789; vzvratna 1,423 - diferencial za I. do IV. prestave 4,063, diferencial za V., VI. in vzvratno prestavo 2,955 - platišča 6,5J × 16 spredaj, 6,5J x 16 zadaj - gume 215/60 R 16 V, kotalni obseg 2,00 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 51,5 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,5 s - poraba goriva (ECE) 8,2/5,5/6,5 l/100 km.
Voz in obese: limuzinski kombi - 5 vrat, 7 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamični obesi, vzdolžna in prečna vodila, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, električno hidravlični servo, 2,75 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1806 kg - dovoljena skupna masa 2505 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1700 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1884 mm - kolotek spredaj 1589 mm - zadaj 1605 mm - rajdni krog 11,6 m.
Notranje mere: širina spredaj 1530 mm, v sredini, 1570, zadaj 1360 - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, v sredini 470 mm, zadnji sedež 460 - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 70 l..
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 7 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l); 1 x kovček (68,5 l) 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l).

Naše meritve

T=18 °C / p= 1021 mbar / rel. vl.: 70 % / Gume: Goodyear Excellence / Stanje km števca: 2651 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,8s ( 127km/h)
1000m z mesta: 32,5s ( 161km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,2/13,7s
Prožnost 80-120km/h: 11,9/14,0s
Največja hitrost: 193km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 8,5l/100km
Najvišja poraba: 8,8l/100km
poraba na testu: 8,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,7m
AM meja: 43m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 65dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (345/420)
  • Ogromen limuzinski kombi, ki kljub sodobnemu turbodizlu in šeststopenjskemu menjalniku ni brez napak (kakovost izdelave, nima stabilnostnega sistema, deloma tudi cenena plastika …). A ima tudi to srečo, da je tako velikih tekmecev s sedmimi sedeži izredno malo!

  • Zunanjost (12/15)

    Všečen, že na prvi pogled sodobno oblikovan, a lahko bi bil bolje izdelan.

  • Notranjost (1133/140)

    Bogato opremljen, prostoren, udoben. Za predale bi lahko uporabili boljše materiale.

  • Motor, menjalnik (36 /40)

    Dobra tehnika, verjetno najboljša kombinacija motorja in menjalnika.

  • Vozne lastnosti (81 /95)

    Odlična voznost, dobra lega na cesti, nekaj občutljivosti na bočni veter.

  • Zmogljivost (25/35)

    Čeprav velik in težak, je novi Galaxy kar poskočen, edini pogoj so motorni vrtljaji nad številko 2000.

  • Varnost (42/45)

    Kar sedem varnostnih blazin, žarometi, ki dodatno osvetljujejo v ovinek, gretje vetrobranske šipe, samodejno delovanje brisalnikov, nima pa stabilnostnega sistema.

  • Gospodarnost

    Presenetljivo majhna poraba goriva, dobra garancija.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 3/5
Hvalimo in grajamo
prostornost
poraba goriva
šeststopenjski menjalnik
poskočnost motorja
panoramska streha s predalniki
nima sistema IVD (beri: ESP)
kakovost izdelave
nima dnevnih luči
nima ločenega odpiranja šipe na prtljažnih vratih

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri