Ford Mondeo ST220

12. 6. 2003
Deli

Kar težko si je razložiti, da tovarna s tako zvenečim imenom, kot je Ford, v avtomobilističnem športu svojega slovesa ne zna iztržiti tudi pri povsem vsakdanjih kupcih avtomobilov.

V zemimo za primer najmanjšega Kaja. Malček je simpatičen in poleg tega zagotavlja tudi odlično lego na cesti, toda žal izza njegovega volanskega obroča ni niti slutiti Fordovih uspehov na dirkalnih stezah. Vzrok je seveda znan: prešibak motor. In čeprav se mu nekoliko boljši časi obetajo z letošnjim letom, se vseeno lahko vprašamo, ali je 1, 6 litra prostornine in 95 »konjev« resnično dovolj, da se mali Ka zdaj po svetu baha z oznako Sportka.

Še nekoliko bolj žalostna je zgodba s Fiesto. Najmočnejši motor, ki si ga v tem trenutku lahko zaželite v njenem nosu, je prav tako 1, 6-litrski, ki pa zmore le 5 konjskih moči več kot tisti v Sportkaju. Torej absolutno premalo za kakršnekoli športne užitke!

Prave zanesenjake bo navdušil šele Focus. Če bodo le posegli po oznaki RS. Toda še preden se odločijo za njegov nakup, ne bo odveč, če jih seznanimo, da se bodo ob tem soočili vsaj z dvema problemoma. Prvi je brez dvoma cena, saj avto nikakor ni namenjen množicam, drugi pa dejstvo, da tega modela pri nas sploh ni in tudi ne bo na voljo. Obstaja pa alternativa! In sicer nekoliko bolj civilna različica Focusa z oznako ST170. Prav iz te »flote« pa prihaja tudi novi Mondeo ST220. Toda da ne bo pomote: ST ni oznaka oddelka, ki bi se pri Fordu poigraval z razvojem bolj športnih različic civilnih avtomobilov, ampak le kratica, ki pomeni Sport Technologies.

Da je to res, ni težko ugotoviti. Mondeo ST220 že s svojo zunanjostjo dokazuje, da nikakor ni dirkalen, ampak predvsem športen avto. Spojler na zadnjem pokrovu je diskreten, prav tako kromirani izpušni cevi na zadku, podobno velja za mrežice v obliki satovja, ki jih je opaziti v odbijačih in maski vozila, s posebnim občutkom pa so se Fordovci lotili športnoelegantnih večkrakih 18-palčnih platišč, predvsem pa prednjih meglenk, ki bi s svojim videzom lahko krasili celo katero izmed domačih soban.

Z zelo podobnim tonom se športnost nadaljuje tudi v notranjosti. Armaturna plošča je ostala nespremenjena, prav tako prestavna ročica in to velja tudi za stopalke in štirikraki volanski obroč. Je pa res, da kromirani dodatki ter merilniki na beli podlagi že v osnovi izžarevajo dovolj športnega značaja. Nekaj k temu prispevata še prednja sedeža znamke Recaro, čeprav si pod poglavjem udobje prislužita mnogo višje ocene kot pod poglavjem »šport«, ob tem pa nikakor ne smemo spregledati še rdečega usnja, v katerega so oblekli tudi zadnjo klop in s pomočjo katerega so uspeli v notranjosti tega Mondea pričarati kar nekaj dodatne agresivnosti.

Ampak največ te boste začutil, ko boste zagnali motor. Tokrat Fordovci niso predelali Mondeovega največjega motorja kot pri prejšnjem modelu ST200, ampak so v njegov nos vgradili 3, 0-litrski agregat. Tega, razumljivo, niso razvili na novo, saj bi bilo popolnoma nesmiselno. So si ga pa zato sposodili pri Jaguarjevem najmanjšem modelu X-Type. Ampak mimo oddelka za »uglaševanje« motorjev vseeno ni šel. Če se nekoliko zazremo v tehnične podatke obeh motorjev (tistega v X-Typu in tega v Mondeu ST220), hitro ugotovimo, da so mu nekaj konjskih moči sicer odvzeli, zato pa območje največje moči približali številki 6000 in ob tem skoraj povsem enako količino največjega navora potisnili v območje 4800 vrtljajev v minuti. Agregatu so dodali tudi večji hladilnik in zmogljivejšo vodno črpalko, posebno pozornost pa so posvetili še izpušnemu sistemu. Da te trditve niso gola laž, motor naznani že v območju prostega teka. Simfonija razvajanja ušes pa nato narašča skupaj s številom vrtljajev.

Ampak kljub temu: Mondeo ST220 ni dirkalen avtomobil. Počutje v notranjosti je ostalo predvsem limuzinsko. Natančen menjalnik ponuja enako dolge gibe. Kot smo že zapisali, je precej nespremenjena ostala tudi vsa preostala notranjost najmočnejšega Mondea. Je pa nekaj dodelav zato doživelo že tako odlično podvozje. In če vam uspe najti cesto, ki ustreza Mondejevi medosni razdalji, verjemite, da ne boste ostali nepotešeni. Volanski mehanizem je namreč presenetljivo natančen, lega na cesti odlična, motorne zmogljivosti pričakovano športne, vsemu temu pa odlično kljubujejo tudi zavore.

Zato ni dvoma: oznaka ST oziroma Sport Technologies je v tem primeru povsem upravičena. Le na potrebno dodatno udobje so pri Fordu nekoliko pozabili. Tekmeci namreč lahko za to ceno ponudijo precej več žlahtnosti.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 35.721,43 €
Cena testnega modela: 37.493,32 €
Moč: 166kW (226 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,3 s
Največja hitrost: 243 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 14,3l/100km
Garancija: 1 leto brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 1 leto mobilne garancije EvroServis
Naše meritve
T = 6°C / p = 1021 mbar / rel. vl. = 27 % / Gume:Dunlop SP Sport 2000E
Pospešek 0-100km: 7,3s
1000m z mesta: 28,0s ( 189km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,4 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 11,5 (V.)s
Največja hitrost: 243km/h (V.)
Najmanjša poraba: 12,8l/100km
Najvišja poraba: 17,5l/100km
poraba na testu: 14,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 71dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 67dB
Napake med testom: brez napak