Test: Hyundai Kona 1.0 T-GDI Impression

11. 6. 2018 | Tomaž Porekar
Deli

Kona je kul, pravijo nekateri. Uh, kako baročno oblikovana maska, slišiš od drugih. Da, to je križanec! Ni za vsakogar, je pa pravi Hyundaiev odgovor za sedanji čas.

Če se mogoče še sprašujete, kje so pri Hyundaiu našli ime za ta avto, vam triatlon zagotovo nič ne pomeni. Kona je namreč nekakšno glavno mesto triatlona, naselje na največjem havajskem otoku, kjer se začne in konča najslavnejši vsakoletni ironman. Triatlon je približno takšno križanje oz. mešanje različnih tekmovalnih zvrsti, kot je Kona križanec med osebnim avtomobilom in športnim terencem. Torej med dvema najpriljubljenejšima Hyundaiema, kot sta i30 in Tucson. Tudi Konin značaj je nekje vmes med obema. Podobno je z videzom, ki daje občutek mišičastega, okrepljenega, ampak tudi drznejšega i30. Ni pa Kona tako visoka kot Tucson, namestitev sedežev je prav tako precej nižja. A vseeno višja kot pri i30 (za 7 cm), kar daje občutek, da imamo boljši pregled nad prometom. Z vsem opisanim se uvrsti med sodobne in modne avtomobile.

Ker je neposredna sorodnica i30, mu je tudi prostorsko zelo podobna, a vseeno krajša (za 17,5 cm). Sedi se sicer nekoliko višje kot v i30, vse drugo pa je skorajda identično, a je v vseh merah v i30 za malenkost več prostora. To pravzaprav velja tudi za prtljažnik. Ta je sicer po tehničnih podatkih pri Koni za 17 litrov manjši, a popolnoma enako uporaben. Pri Koni kovčkov in torb sicer ni treba dvigovati tako visoko kot čez spodnji del prtljažnih vrat i30. Sicer pa lahko podobno ujemanje ugotovimo glede ergonomije in uporabnosti.

Konini oblikovalci so v notranjosti z nekaj minimalističnimi potezami malce spremenili oblikovne značilnosti posameznih elementov na armaturni plošči, a tudi pri tem je opazno, da so pri Hyundaiu uporabili isti vir. Je pa pristop glede oblikovanja notranjosti vsekakor bolj svež, več je različnih poskusov drugačnosti, tu je tudi dodatek barvnih odtenkov – všitkov, vstavkov, obrob ali dodatkov (na primer varnostnih pasov v barvi drugih podrobnosti, vse za doplačilo 290 evrov). Konina notranjost sicer ne postreže z digitalnimi merilniki, a pri najbolje opremljenem uporabnik dobi prijetno pomoč, projicirni zaslon nad merilniki (HUD). Sistem s prozorno ploščico, na kateri voznik dobiva vse pomembne podatke o vožnji, je vsekakor dobrodošlo dopolnilo za vožnjo, saj tako ni treba odvračati pogleda s ceste navzdol in iskati podatkov o vožnji v merilnikih. Tudi velik osempalčni zaslon na dotik (za doplačilo v paketu Multimedia Krell) je dovolj velik za dobro posredovanje informacij, z nekaj gumbi ob straneh pa omogoča neposreden nadzor nad nekaterimi meniji solidne infozabavne naprave.

Na splošno je pri Koni treba dodati, da je treba premisliti in se odločiti za malce globlji poseg v žep, ker posamezne bogatejše stopnje opreme (Premium ali Impression) ponujajo res bogato opremo v vseh pogledih; če pa je avtomobil opremljen z motorjem, kakršen je bil v naši preizkušeni Koni, torej tisočkubičnim turbobencinskim trivaljnikom, je cena z opremo Impression kljub vsemu ravno še pod 20 tisočaki.

Ko govorimo o opremi, je treba omeniti vsaj najpomembnejše postavke: začnemo lahko že pri infozabavnem sistemu, kjer je zgledna tudi povezava z Applovimi ali androidnimi pametnimi telefoni (torej Apple CarPlay ali Android Auto). Kona omogoča tudi brezžično induktivno polnjenje telefonov, v našem primeru je bil ob navigacijski napravi vgrajen kakovostnejši avdiosistem (Krell). Kar širok je tudi nabor varnostnih dodatkov, med drugim ponuja sistem za preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev, pomoč za zadrževanje na voznem pasu, LED-žaromete s samodejnim senčenjem, sistem za nadzor voznikove zbranosti in mrtvih kotov ter tudi za prečni promet, na voljo je program za nadzorovano spuščanje po spolzkih klancih, omeniti pa je treba tudi gretje sedežev in volanskega obroča.

Konino vozno udobje je sicer le srednje zadovoljivo, za kar poskrbijo velika kolesa s precej 'športnim' videzom, na 18-palčne kolesne obroče so nataknili gume s presekom 45. Za udobje je tako poskrbljeno le na ravnih cestnih površinah, Kona pa se dokaj neprijetno odziva na neravnine na cesti. Pri Hyundaiu so najbrž prav tako pozabili na dodatno izolacijo različnih virov hrupa izpod podvozja; že vlaga na cesti je povzročila nenavadne dodatne zvočne 'užitke', ki so prihajali v kabino avtomobila. Je pa treba pohvaliti solidno lego na cesti, prav tako so glede vodljivosti pri Koni že dobro poskrbeli za primerno odzivnost volanskega mehanizma. Pohvale vredne pa so tudi zmožnosti zavor.

Trivaljni turbobencinski motor se sicer dokaj solidno izkaže glede zmogljivosti, ne pa tudi glede gospodarnosti in porabe goriva. Celotna povprečna poraba na našem testu je sicer kar solidna, a avtomobila nismo veliko priganjali v ekstremne razmere, manj je bilo tudi mestne vožnje. Vsekakor je presenetljivo visoka poraba na našem normnem krogu pokazala, da se ta trivaljnik ne uvršča med varčneže.

Sicer trditev o povprečnosti velja še za marsikateri del zgradbe avtomobila, a pri Koni vseeno najdete dovolj posebnosti, da lahko rečemo, da je zelo zanimiva alternativa in da se od i30 precej razlikuje. Še bolj to velja za močnejšo Konino motorno različico. Nekako se zdi, da bi bil ob zmogljivejšem motorju, sedemstopenjskem dvosklopčnem samodejnem menjalniku ter štirikolesnem pogonu vtis o celotnem avtomobilu mogoče popolnoma drugačen. Priznati pa moram, da za običajno uporabo pri Koni štirikolesnega pogona sploh nismo pogrešali.

Ali lahko torej Kona kakorkoli spominja na kraj, od koder je dobila ime? Veliko je popolnoma navadnih ljudi, ki se skozi običajno življenje vsakodnevno prebijajo z energijo, ki je skoraj takšna kot pri kakšnem 'jeklenem človeku', ki zmore tudi triatlon na Havajih.

Je pa tudi res, da če si na Havajih, si pač najbrž bolj 'kuuul'.

Preberite še:

Kratki test: Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Impression

Test: Hyundai i30 1.4 T-GDi Impression

Kratki test: Hyundai Tucson 1.7 CRDi HP 7DCT Impression Edition

Test: Kia Stonic 1.0 T-GDi Motion Eco

Osnovni podatki
Prodaja: HAT Ljubljana
Cena testnega modela: 22.210 €
Cena osnovnega modela s popusti: 19.990 €
Cena testnega modela s popusti: 22.210 €
Moč: 88,3kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 185 km/h
Garancija: 5 let brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12 let jamstva na prerjavenje
Servisni pregled na 30.000 km / 24
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 663 €
Gorivo: 8.757 €
Gume (1) 975 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 8.050 €
Obvezno zavarovanje: 2.675 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.030 €
Skupaj 26.150 € (strošek na km: 0,26 €)
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 71,0 × 84,0 mm – gibna prostornina 998 cm3 – kompresija 10,0 : 1 – največja moč 88,3 kW (120 KM) pri 6.000/ min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,8 m/s – specifična moč 88,5 kW/l (120,3 KM/l) – največji navor 172 Nm pri 1.500–4.000/min – 2 odmični gredi v glavi– po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,769; II. 2,054; III. 1,286; IV. 0,971; V. 0,774; VI. 0,66739 – diferencial 4,563 – platišča 7,0 J × 18 – gume 235/45/R 18 V, kotalni obseg 2,02 m
Zmogljivost: največja hitrost 181 km/h – pospešek 0–100 km/h 12 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,4 l/100 km, izpust CO2 125 g/km
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska bla- žilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.275 kg – dovoljena skupna masa 1.775 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 600 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.165 mm – širina 1.800 mm, z ogledali 2.070 mm – višina 1.550 mm – medosna razdalja 2.600 mm – kolotek spredaj 1.559 mm – zadaj 1.568 mm – rajdni krog 10,6 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 869–1.112 mm, zadaj 546–778 mm – širina spredaj 1.432 mm, zadaj 1.459 mm – višina nad glavo spredaj 920–1005 mm, zadaj 948 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: 378–1.316 l
Naše meritve
T = 1 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Dunlop Winter Sport 5 235/45 R 18 V / stanje kilometrskega števca: 1.752 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,7s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,8/13,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,5/19,7s (V./VI.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 56,7m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (431/600)
  • Privlačen in sodoben avtomobil, ki ima primerno ceno, a tudi nekaj manj prepričljivih lastnost

  • Kabina in prtljažnik (70/110)

    Ob zanimivem videzu sta pohvale vredni tudi Konina prostornost in uporabnost

  • Udobje (88 /115)

    Dovolj udobna, primerno ergonomična, s primerno povezljivostjo, toda s skoraj nikakršno izolacijo hrupa izpod podvozja

  • Pogonski sklop (46 /80)

    Motor ravno še dovolj zmogljiv, ni zgled prožnosti, razočara tudi natančnost ročice menjalnika

  • Vozne lastnosti (73 /100)

    Dobra lega na cesti, prepričljive zavore!

  • Varnost (92/115)

    Solidna oprema z varnostnimi dodatki

  • Ekonomičnost in okolje (62 /80)

    Poraba goriva ne prepriča, cenovno pa je Kona zagotovo zelo prepričljiva. Tudi z garancijo pridobi precej pomembnih točk

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

  • Na zelo zadovoljivi ravni, predvsem zaradi lege na cesti in učinkovitih zavor

Hvalimo in grajamo
videz
oblikovanje notranjost in ergonomija
bogata oprema
motor
natančnost prestavne ročice
izolacija hrupa na podvozju