Kratek test Fiat 500X Off Road

13. 2. 2016 | Tomaž Porekar
Deli

Potem ko smo v našem prvem testu ugotovili, da je 500X že v osnovni različici s prednjim pogonom prijetno presenečenje, ni nič drugače niti z močnejšim in bolj za terensko vožnjo pripravljenim z oznako Off Road Look.

Kot razkrije že dodatna oznaka različice, ima tudi štirikolesni pogon. Pravzaprav je skoraj vso opremo preskušenega 500X mogoče ugotoviti iz res dolge in izčrpne oznake avtomobila. S tem seveda mislimo tudi na pogonski del, dvolitrski turbodizelski motor je z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom povezan s priklopljivim štirikolesnim pogonom. Ta dodatni element je pač največ, kar zdaj lahko dobite pri kateremkoli Fiatu z oznako 500. Za Fiat 500X nasploh velja, da je mestni terenec, pravzaprav križanec, če izberete različico s prednjim pogonom. Naš preskušeni pa je spet nekaj več zaradi vseh že omenjenih dodatkov. Glede na pogonski del je torej kar primeren tudi za uporabo po bolj neprehodnih terenih. To pa seveda ni njegov osnovni namen, ne verjamem, da si bo kdo kupil 500X zaradi tega.

Vsekakor je njegov uglajeni videz primeren za običajno uporabo, seveda tudi zgolj za mestno. Na našem preskusu pa se je izkazal, da ne le za to. Z izbirnim gumbom na sredinskem grebenu takoj ob ročici za menjalnik je le treba izbrati terensko vožnjo, pa se lahko zapeljemo na brezpotje (ne, že v imenu – Off Road), avtomobil pa se odzove tako, kot lahko pričakujemo od vsakega džipa. Bolj prav bi bilo – Jeepa, kajti 500X je samo v Fiatova oblačila odeta tehnika te ugledne znamke. Je bližnji sorodnik Renegada. To je tisto, kar mu je pomagalo, ko gre za terenske sposobnosti! Omeniti velja tudi devetstopenjski samodejni menjalnik. Konstruktorji nemškega ZF so se zelo potrudili, da bi novi menjalnik zadovoljil sodobne potrebe. Je namreč prvi takšen, skonstruiran za prečno vgrajene motorje.

Jeep oziroma Fiat Chrysler Automobiles (FCA) si je od njega obetal toliko, da so za izdelavo za svoje potrebe od ZF pridobili licenco in v ZDA zgradili tovarno. Vsekakor ta avtomatika v povezavi z dovolj zmogljivim turbodizlom skrbi za dobro voznikovo počutje – tako da je vedno v pravem prestavnem razmerju. V nasprotju z marsikaterim podobnim ta menjalnik le malenkostno zviša povprečno porabo goriva. Odziven menjalnik pa lahko nadomestimo tudi z ročnim pretikanjem, v položaju sport s podvolanskimi ročicami. Kot smo zapisali že ob prvem testu 500X (AM 18, 2015), je notranjost primerna za dvoje odraslih, zadaj pa so potniki malce bolj utesnjeni, kot bi to pričakovali od avtomobila, ki po dolžini sicer tekmuje z avti nižjega srednjega razreda.

Položna oblika zadka vzame nekaj prostora za glave potnikov, namestitev zadnje klopi pa ne dopušča dovolj prostora za kolena. Ob pripombi, da bi mu vsaj v okolici prednjih sedežev lahko namenili kakšen prostor za drobnarije več, pa velja, da je v vsem drugem 500X prav prijetno uporaben, preseneti tudi odličen vtis kakovosti materialov in izdelave. Uporabnik bo z njim prav zadovoljen tudi pri vožnji na običajnih cestah. Zadovolji odzivnost in preciznost volanskega mehanizma, solidna je tudi lega na cesti. Na bolj luknjastih cestah se sicer tudi ta Fiat ne izkaže kot idealno vzmeten, a je vozno udobje dovolj solidno. Slabše pa je glede preglednosti karoserije avtomobila pri parkiranju.

Voznik tudi tipalom za parkiranje ne sme preveč verjeti. V našem avtu so delovali nezadovoljivo, saj so nas opozarjali ob približevanju do ovire, ko je bilo do nje še več kot dovolj prostora (15 cm). To je morebiti sicer res dobro, da ne zadenemo katere ovire, a precej omejuje izrabo razpoložljivih parkirnih prostorov. Tudi infozabavni sistem, ki mu pri FCA pravijo uconnect, je kar na nadpovprečni stopnji ponudbe povezljivosti in zagotav­ljanja primernih informacij med vožnjo, izbira je možna z gumbi in na zaslonu na dotik, le nekoliko se bo treba navaditi na malo manj intuitivno zgradbo menijev.

Gospodarnost je, kot lahko pričakujemo od tako zmogljivega motorja, povezanega s samodejnim menjalnikom in štirimi gnanimi kolesi, slabša od morebitnega pričakovanja običajnih uporabnikov. Nekaj k temu prispeva še kar obilna teža avta. A vseeno lahko zapišemo, da je ob vsem tistem, kar dobimo, poraba goriva zmerna. Fiat 500X je na dobri poti, da bo ugled znamke spet malce dvignil, saj z marsičem prijetno preseneti.

Tomaž Porekar n foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 18.990 €
Cena testnega modela: 35.610 €
Moč: 103kW (140 KM)
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 631 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.642 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 9-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/45 R 18 Y (Goodyear Eagle F1).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 6,5/4,9/5,5 l/100 km, izpust CO2 144 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.570 kg – dovoljena skupna masa 2.100 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.273 mm – širina 1.796 mm – višina 1.620 mm – medosna razdalja 2.570 mm –
Prtljažnik: prtljažnik 350–1.000 l – posoda za gorivo 48 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 22 °C / p = 1.043 mbar / rel. vl. = 73 % / stanje kilometrskega števca: 8.022 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 17,4s ( 126km/h)
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 72dB
Ocena
  • Fiat 500X je prijeten, uporaben in zanimivega videza, zmogljiv (motor in štirikolesni pogon) in prepričljiv. No, večjega navala kupcev pa Fiatovi trgovci ne pričakujejo, za to poskrbi kar visoka cena.

Hvalimo in grajamo
zanimiv videz
izbirnik voznih programov
zmogljiv motor, učinkovit menjalnik
položaj za volanom
velikost prtljažnika
nepreglednost karoserije
občutek, da je avto težak
pomanjkanje odlagalnih mest
nerodna postavitev vtiča USB
visoka cena