Kratki test: Fiat 500X Sport - V kakšni formi je Fiatov prikupni križanec?

25. 10. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Fiat je že v začetku poletja v barvitem in optimističnem slogu razkril njegovega električno gnanega naslednika, ki so mu čin povišali v 600. A preden bo predvidoma občutno dražji 600e na naših cestah, bo preteklo še nekaj časa. Medtem pa je 500X še vedno tu! In tokrat v Avto magazinu v dveh izvedbah. Ena pride na vrsto danes, druga pa jutri.

Težko rečem, da se mu devet let ne pozna, a oblika z retro navdihom je dobro prestala ta ultimativni preizkus časa in še vedno se mi zdi prikupen. To še zlasti velja za najvišja paketa opreme Sport in RED s poudarjenima odbijačema, plastično zaščito v barvi karoserije, večjimi platišči in drugimi dodatki, pri čemer je RED še kanček bolj poseben.

In v kratkem sta bila v uredništvu na preizkusu oba. Pa začnimo z vizualno bolj zadržanim in cenejšim. Črna barva mu dobro pristoji, v notranjosti pa vseeno malo pogrešam tisti konkretni pljusk barve na armaturni plošči, ki je zaščitni znak 500 in 500X. Z opremo Sport je armaturna plošča siva. Na njej je ergonomsko sicer vse na svojem mestu. To seveda ni ambiciozen avtomobil v smislu digitalizacije in ima tudi opravilno omejen, a enostaven infozabavni sistem z manjšim zaslonom in povezljivostjo.

Sedež je udoben za mestne in primestne potrebe, nastavljanje naslona je nekoliko nerodno, a najdem soliden položaj za volanom. Moti me naslon za roko, ki mi je v napoto pri rokovanju z ročko menjalnika.

Vstopna izbira v ponudbi treh motorjev je litrski trivaljnik s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in 88 kilovati moči – kot v tem primeru. Še vedno je na ceniku tudi dizelski Multijet in malce močnejši, blago hibridizirani bencinski štirivaljnik (serijsko s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom).

Vedno s pogonom na sprednji par koles. Trivaljnik vseh 190 njutonmetrov navora doseže razmeroma hitro (pri 1750 vrtljajih) in premikanje po mestu z njim je še kar lahkotno, delo z menjalnikom tudi.

Tudi vožnja v mestu je razumno udobna, ležeče ovire in slabše cestišče me pri manjših hitrostih ne zmotijo, a večja 18-palčna platišča paketa Sport dodajo svoje – na žalost v negativni smeri udobja, predvsem pri kratkih prečnih grbinah.

Vidljivost nazaj je dobra, diagonalna v smeri tretjega stebrička nekoliko slabša. Sicer pa je 500X agilen avtomobil, ki je lepo vodljiv tudi na odprti cesti, čeprav mu nekaj težav pri stabilnosti delajo večje neravnine. Solidno se izkaže z dušenjem hrupa na avtocesti, v nobeni izmed naštetih vrlin pa ni najboljši.

Fiat 500X z vstopnim pogonom sicer stane 22.608 evrov z doplačilom 1709 evrov za paket Sport. Pri oglaševani ceni na slovenski spletni strani znamke bodite pozorni, saj je v osnovi prikazana z vštetim popustom ob financiranju, kar pa ni najbolj jasno navedeno.

Preberite še: S Škodo Octavio 25-krat okoli sveta! (VIDEO)

BONUS VIDEO: Najpogostejše prevare, največje napake ter kako in zakaj se avtomobile bolj splača uvoziti iz tujine?

 

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena testnega modela: 26.351 €
Cena osnovnega modela s popusti: 19.990 €
Cena testnega modela s popusti: 26.351 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 192 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 6,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 88 kW (120KM) pri 5.750 vrt./min – največji navor 190 Nm pri 1.750 vrt./min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 192 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,2 l/100 km, izpust CO2 142g/km.
Mase: prazno vozilo 1.290 kg – dovoljena skupna masa 1.840 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.264 mm – širina 1.796 mm – višina 1.595 mm – medosna razdalja 2.570 mm.
Prtljažnik: 350–1.000 l.