Lancia Lybra 1.8 LX

19.677.72 evrov. 1300 kilogramov prazna, 1820 z največjo dovoljeno obremenitvijo. Lancia Lybra, avtomobil, ki bo to tradicionalno italijansko znamko popeljal na pota stare slave. In koliko tehta v resničnem življenju?

Prenesi PDF testa
20. 10. 2000

Lybra hoče nastopati v srednjem avtomobilskem razredu, za tekmece pa si je izbrala prestižnejše avtomobile. Zamenjala je Dedro, preveč neizstopajoč avtomobil, da bi resnično našel svoje mesto v avtomobilskem svetu.

Tako kot Dedra je na voljo v limuzinski in kombijevski različici. Na tujih trgih že nekaj časa, v Sloveniji šele nekaj tednov. Razlog? Lancia naj bi pri nas doživela nov zagon in Lybra je morala počakati na primeren trenutek. Zdaj je tukaj.

No, vsaj na lepotnem tekmovanju ji ne bo težko. Njene linije so oda italijanski šoli oblikovanja: elegantne, zapeljivo zaobljene, dovolj resne, da ne delujejo kičasto, in (pri kombiju) tudi zadaj pravilno uravnotežene. Za limuzino, ki smo jo testirali, se zdi, da potlačen zadek nekako ni v sozvočju s preostalim delom avtomobila, toda tako pravi osebni okus, ki v drugih očeh morda ni merodajen.

Natančnejši zunanji pregled opazi majhne, enakomerne spoje, čvrstost karoserijske strukture, masivnost pokromanih kljuk, tako da Lybra pusti zelo dober vtis. Prav nič se ji ni treba bati tekmecev z Audijevo, BMW-jevo, Mercedesovo ali pa katero drugo značko na nosu. Po zunanjih merah sodi v zlato sredino razreda, ker pa je pod kožo v tesnem sorodstvu z Alfo 156, že vnaprej vemo, da podvozje ne bo razočaralo.

Vseeno se najprej udobno namestimo. Daljinski ključ vsebuje tudi sprožilo za odpiranje pokrova prtljažnika, ki nima svoje kljuke, kar v naših očeh (ne glede na tovarniška opozorila, da je takšna rešitev bolj varna) zasluži grajo. 420 litrov, ki jih skriva tam spodaj, je v spodnjem delu razpredelnice prostornin prtljažnikov avtomobilov srednjega razreda in Lybre seveda tudi tukaj ne moremo pohvaliti.

Prtljažni prostor je sicer lepo obdelan, s prevračanjem naslonjala zadnje klopi pa ga je mogoče povečati, ampak notranja blatnika omejujeta uporabno širino, prtljago je treba nalagati skozi dokaj majhno luknjo in jo ob tem dvigovati prek nekajcentimetrske stopničke. Kombi je s tega stališča boljša izbira, saj bo lahko štiričlanska družina z nekaj truda in malce odrekanja na morje peljala tudi športno opremo, kar bo v limuzini uspelo samo z dodatnim prtljažnim kovčkom na strehi.

V vsakem primeru bo družina lahko uživala v resnično dovršeni notranjosti. Italijani so se pri Lybri potrudili in izbrali kombinacije materialov, ki bodo zadovoljile tudi bolj zahtevne. V testnem avtomobilu je svetla alkantara na sedežih in vratnih oblogah odlično dopolnjevala notranje dele iz temne, na otip prijetne plastike in vložkov imitacije lesa.

Na žalost so prednji sedeži precej lepši kot uporabnejši, saj zadovoljijo le z velikostjo in udobjem, premalo pa zadržujejo telo v ovinkih in ne omogočajo nastavitve vzglavnika po naklonu. Podobno velja za zadnjo klop, na kateri ob malce višjeraslih potnikih na prednjih sedežih zmanjka prostora za kolena. Dovolj pa ga je v širino in višino.

Voznikov delovni prostor ergonomsko zadovoljuje, moti le prepoložno nameščen volanski obroč. Pogled izza njega odkrije popolno založeno armaturno ploščo, pozimi pregledno in prijetno osvetljeno. Na sredinski konzoli zavzema največ prostora zaslon za avtoradio, potovalni računalnik in na željo tudi navigacijski sistem.

Prvotno navdušenje je hitro splahnelo, ko smo ugotovili, da se na majhnem zaslonu napisi prikazujejo s sekundo ali celo več zamude. Predstavljajte si, da želite nastaviti visoke tone ali base: pritisnete na gumb, počakate dva ali tir hipce in nastavitev se spremeni. Ponavljanje te vaje slabo vpliva na prometno varnost, podobno kot je slab tudi sistem osvetlitve zaslona.

Na soncu je sicer ob najmočnejši intenzivnosti dovolj viden, vendar ga je treba ponoči zmeraj ročno prilagajati, da ne bode preveč v oči. Zjutraj se postopek seveda ponovi in tako naprej, vsak dan vsaj dvakrat. Halo, Lancia, se tega ne bi dalo urediti samodejno?

Razveselili so nas uporabna predalčka za pločevinke, dovolj odlagalnih prostorov in dobro delovanje prezračevalnega sistema. V štirinajstih dneh in več kot dva tisoč kilometrih druženja znotraj nismo slišali nobenih čričkov, tako da moramo kakovost izdelave pohvaliti.

Na drugi strani močno grajamo delovanje motorja. V (niti ne tako mrzlih) jutrih se je 1, 8-litrski bencinski štirivaljnik v življenje zbujal kot stari motorji brez ustrezno nastavljenega čoka: obotavljajoče, kihajoče in brez kakršnekoli volje po sodelovanju.

Po nekaj desetih sekundah ogret dobro steče in nato z njim ni več težav. Po mestu se dobro znajde, tudi dovolj tih je, čeprav prožnost ni njegova boljša odlika. Resnično se zbudi šele pri 3000 vrtljajih v minuti, ko svoje veselje do dela glasno oznanja. Prav hitri z Lybro 1, 8 ne boste. Tovarniško obljubljenih 10, 3 sekunde do 100 km/h smo na meritvah zgrešili za sedem desetink.

Prožnost v četrti prestavi s 36, 9 sekunde za prevožen kilometer še zadostuje, v peti, v kateri smo namerili 39, 9 sekunde, pa ne več. Bolj je namenjena varčevanju, in čeprav boste z njo dosegli največjo hitrost zelo blizu 200 km/h, priporočamo, da ostanete bližje zemeljskim 150 km/h. Motor še ni preglasen, šum vetra okoli karoserije pa tudi ne. Hvaležna vam bo tudi poraba goriva, ki ni ušla prek 12 litrov, v povprečju pa je bila za liter in pol manjša.

Zavore zmorejo brez težav tudi večje hitrosti, saj smo se med meritvami s 100 km/h ustavili v 40, 8 metra, vseskozi pa so dajale zanesljiv vtis. Občutek na zavorni stopalki je dober, tudi po več zaporednih zaviranjih. Podvozje je eden boljših delov avtomobila, kar seveda na preseneča, saj smo bili navdušeni že nad sestrično, Alfo 156.

Med ovinki se Lybra zelo dobro znajde: vstop v zavoj je vedno natančen, krmilni mehanizem sporoča vozniku, kaj delajo prednja kolesa, hitrosti so lahko zelo velike. Avtomobil je stabilen, če pa začnejo drseti prednja kolesa, je mogoče z odvzemom plina in ustreznim delom volanskega obroča hitro in natančno popraviti položaj. Med skrajnima točkama je samo 2, 4 zavrtljaja, kar potrjuje neposrednost krmilnega mehanizma.

Kot paket je Lybra dober avtomobil z bogato opremo, vendar razen z obliko ne izstopa s posebnimi rešitvami. Zato je predraga in namenjena ljubiteljem ekskluzivnosti. Za druge pa velja: italijansko očarljivost dobite tudi v Alfi 156.

Boštjan Jevšek

FOTO: Uroš Potočnik

Lancia Lybra 1.8 LX

Osnovni podatki

Prodaja: Media Umetnost
Cena osnovnega modela: 18.730,80 €
Cena testnega modela: 19.677,72 €
Moč: 96kW (131 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,3 s
Največja hitrost: 201 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,4l/100km
Garancija: 1 leto splošne garancije, 8 let proti prerjavenju in 1 leto FLAR SOS pomoči na cesti

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 291,27 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 529,96 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 82,0 × 82,7 mm - gibna prostornina 1747 cm3 - kompresija 10,3 : 1 - največja moč 96 kW (131 KM) pri 6300/min - srednja hitrost bata pri največji moči 17,4 m/s - specifična moč 55,0 kW/l (74,7 KM/l) - največji navor 164 Nm pri 3800/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,8 l - motorno olje 5,0 l - akumulator 12V, 50 Ah - alternator 100 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,909; II. 2,238; III. 1,520; IV. 1,156; V. 0,971; vzvratna 3,909 - prestava v diferencialu 3,733 - platišča 6J × 15 - gume 205/60 R 15 (Michelin Pilot HX), kotalni obseg 1,89 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 31,3 km/h - rezervno kolo T 125/90 R 15 96M na platišču 4B × 15 (Michelin Tex), dovoljena hitrost 80 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 201 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,3 s - poraba goriva (ECE) 12,0/6,3/8,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,4 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1300 kg - dovoljena skupna masa 1820 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1400 kg, brez zavore 400 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zunanje mere: dolžina 4466 mm - širina 1743 mm - višina 1462 mm - medosna razdalja 2593 mm - kolotek spredaj 1497 mm - zadaj 1459 mm - najmanjša razdalja od tal 150 mm - rajdni krog 10,5 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1650 širina (komolci) spredaj 1470 mm, zadaj 1475 mm - višina nad sedežem spredaj 910-950 mm, zadaj 890 mm - vzdolžnica prednji sedež 870-1060 mm, zadnja klop 860-640 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnja klop 500 mm - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: normno 420 l

Naše meritve

T = 12 °C - p = 1007 bar - rel. vl. = 69 %
Pospešek 0-100km: 11,0s
1000m z mesta: 32,6s ( 159km/h)
Največja hitrost: 198km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,9l/100km
Najvišja poraba: 11,8l/100km
poraba na testu: 10,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Napake med testom: - motor je v mrzlih jutrih stekel obotavljajoče
Ocena
  • Oblikovno je Lybra dovršen avtomobil (od Italijanov nismo pričakovali nič drugega), tehnično ne izstopa, ima pa bogato opremo. V notranjosti se boste dobro počutili, saj so materiali resnično kakovostni in obdelani z okusom. Najboljši Lybrin del je podvozje, motor malce razočara, še najbolj pa moti (pre)visoka cena.

Hvalimo in grajamo
materiali v notranjosti
zmogljive zavore
dobra vodljivost
dobra lega na cesti
kakovostna izdelava
oblika
zaslon radijskega sprejemnika deluje z zamikom
premajhen prtljažnik
premalo prostora na zadnji klopi
preglasen šum zraka okoli karoserije
preglasen motor v višjih vrtljajih

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri