Lancia

Ustanovitelj Lancie Vicenzo Lancia si je izkušnje nabiral pri Fiatu, za katerega je tudi dirkal, novembra 1906 pa je ustanovil lastno tovarno. Leta 1908 dokončani Tipo 51 je po prvi črki grške abecede dobil ime Alfa in s tem začel vrsto Lancij z imeni po grških črkah. Med leti 1910 in 1920 je Lancia izdeloval predvsem hitre avtomobile srednjega razreda. Leta 1922 je razvil Lambdo, prvi avtomobil s samonosno karoserijo …

Ustanovitelj Lancie Vicenzo Lancia si je izkušnje nabiral pri Fiatu, za katerega je tudi dirkal, novembra 1906 pa je ustanovil lastno tovarno. Leta 1908 dokončani Tipo 51 je po prvi črki grške abecede dobil ime Alfa in s tem začel vrsto Lancij z imeni po grških črkah. Med leti 1910 in 1920 je Lancia  izdeloval predvsem hitre avtomobile srednjega razreda. Leta 1922 je razvil Lambdo, prvi avtomobil s samonosno karoserijo na svetu. Sledili so ji modeli s klasičnimi šasijami Dilambda, Augusta, Astura, Arteria in Ardea, samonosno karoserijo pa je leta 1937 spet dobila Aprilia, ki je imela tudi posamično vpetje koles, hidravlične zavore in aluminijasti motor V4 ter aerodinamično obliko iz vetrovnika. Po drugi svetovni vojni je nastala vrsta izrazito lepih Lancij: Aurelia, B20 Gran Tourismo, Spider in Appia. Flaminia in Flavia sta konec petdesetih let prinesli pogon na prednji kolesi. Novi majhni avtomobil je bila leta 1963 predstavljena Fulvia, ki pa ni odpravila finančnih težav. Lancio je leta 1969 prevzel Fiat, ki je leta 1971 predstavil Lancio 2000, leta 1972 pa Beto. Limuzinski Beti so kmalu sledili kupe in spider, Monte Carlo in HPE. Stratos je Bertone razvil posebej za reli, pri Gammi pa je Lancia sodelovala celo s Citroënom. Leta 1979 je pripeljala uspešna Delta, ki je zmagovala tudi na številnih relijih. Leta 1984 sta nastali razkošna Thema in majhna Lancia Y10. Po letu 1999 je nastopila nova generacija z modeli Lybra, Ypsilon, Mussa, Thesis in Phedra, po prevzemu Chryslerja leta 2011 pa je Fiat v Lanciino ponudbo uvrstil tudi nekatere le malenkostno predrugačene ameriške modele. A s tem je le odložil neizogibni zaton nekoč ikonske znamke, ki je danes omejena zgolj na en model, Lancio Y.

Testi

Test: Lancia Ypsilon 5V 1.3 Multijet 16V Platinum

Test: Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Platinum

Lancia Delta 1.8 Di Turbojet 16v Platino

Lancia Delta 2.0 Multijet 16v (121 kW) Oro

Lancia Musa 1.4 16v Oro

Lancia Ypsilon 1.3 Multijet 16v (77 kW) MOMO

Lancia Ypsilon 1.4 16V Argento Gloria

Lancia Phedra 2.2 16V JTD Emblema

Lancia Ypsilon 1.2 Ypsilon

Lancia Lybra 1.8 LX

Ostali članki

Zgodovina: Lancia – (skoraj) pozabljeni avtomobilski biser

VIDEO: Lancia Stratos na reliju Saturnus in Velenje?

Vozili smo: Lancia Flavia Cabriolet

V novem Avto magazinu: Vse novosti pariškega salona

Vozili smo: Lancia Ypsilon

Fiat: Štirje milijoni MultiJetov

Lancia je Chrysler

Lancia Flavia oz. Chrysler 200 Cabrio

Bo Lancia Ypsilon rešila Lancio?

Lancia Delta HF Integrale in plejmejtka Maša Sitar

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri