Subaru Forester 2.0 VL

Subaru je zvest tradiciji. Stalni štirikolesni pogon, ki ga uporabljajo, in bokserski motorji so njihov zaščitni znak. Značilna zanj pa je tudi zadržana oblika, ki pri Foresterju najbolj izstopa.

Prenesi PDF testa
16. 2. 2006

Tisti ’gospod’ v naslovu zato ni naključno izbrana beseda. Forester je namreč med najbolj konservativno oblikovanimi športnimi terenci. Vsaj tja ga Subaru želi umestiti, čeprav bodo nekateri trdili, da je to kombi s štirikolesnim pogonom in rahlo dvignjenim trebuhom od tal.

No, prav imajo tako prvi kot drugi! Forester je nedvomno najbolj terenski Subaru doslej in če oni tako gledajo na terence, tudi prav.

Prenova je prišla ob pravem času, ko se konkurenca postavlja pred njim z modernimi SUV-i mladostnega in športnega videza. Maska in luči so sedaj lepše zaobljeni, zadek je bolj všečen, tudi celotna zunanja podoba je polna mehkih linij. A ne premehkih, saj gre vendarle za Subaruja!

Zvestobo tradiciji (ali pa pomanjkanje mladostnega elana - kakor za koga) vidimo tudi v notranjosti. Ta je kljub bogati opremljenosti in dejstvu, da vsebuje pravzaprav vse, kar si danes avtomobilist lahko in hoče privoščiti v takem avtomobilu, še vedno umirjena, ’popredalčkana’ s stvarmi, ki so na točno določenem mestu z glavnim namenom, da dobro služijo lastniku. Oblikovalskih avantgardnih rešitev v njem nismo našli.

Kljub temu notranjost še zdaleč ni dolgočasna. Nasprotno! V usnje oblečeni trikraki volanski obroč krasi napis Momo, verjetno le zato, da ne bi pozabili, da sedimo v avtomobilu, ki je zapisan športu in dirkam v reliju. Ne nazadnje imamo opraviti z znamko, ki se z Imprezo pohvali z dvema naslovoma svetovnih prvakov (2001 in 2003), ob tem pa aktualnega državnega prvaka Andreja Jereba verjetno ni treba posebej omenjati.

A žal je volanski obroč (ki je nameščen malce nizko) edini sestavni del notranjosti, ki nas spominja na športnost. Radi bi pohvalili še njegovo natančnost in večopravilnost, saj ima na levem in desnem kraku gumbe za upravljanje radia in telefona. Za zelo uporabnega se je na daljših vožnjah izkazal tudi tempomat, ki je lahko dosegljiv in nezahteven za uporabo.

Z odlaganjem drobnarij, kot so telefon, denarnica, ključi, beležka ali pijača, v Foresterju ne bo težav. Predali v vratih (mreža), na sredinski konzoli in na armaturi so dovolj veliki in priročni. Ob vsem udobju, ki ga avtomobil premore (ravno prav mehko vzmetenje odlično sodeluje z zelo mirnim bokserskim motorjem), bi si želeli le udobnejše sedeže z več bočnega oprijema. A to je resnično malenkostna opazka. Po drugi strani imajo sedeži kljub tekstilni prevleki možnost ogrevanja, kar v mrzlih zimskih dneh pride še kako prav.

Na zadnji klopi je zgodba s sedenjem podobna, poudarili pa bi, da je veliko prostora tako za glavo kot za kolena. Krivca za prtljažnik, ki je za tako velikost avtomobila malce majhen, pa tako ali tako poznamo; to sta štirikolesni pogon in velika rezervna guma. Subarujevci so glede tega sklenili kompromis, ki pa je za večino uporabnikov še vedno povsem sprejemljiv. V osnovi tako prtljažnik meri 387 litrov, ob podrti zadnji klopi pa 1.592 litrov. Če pomislimo na lovce (ki jim je Forester v marsikaterem pogledu kot pisan na kožo), po naši nestrokovni oceni menimo, da bo šla v prtljažnik uplenjena srna brez težav, medtem ko bo za medveda morda malce premalo prostora.

A še vedno obstaja možnost vleke prikolice, pri čemer se je že stari Forester odlično izkazal in ne dvomimo, da je novi pri tem kaj slabši. Skrivnost te lastnosti je namreč v celotni zasnovi tega avtomobila, kajti vsi vitalni mehanski sklopi so poravnani v črti. Bokserski motor ima odlično prožnost in navor ter z menjalnikom in s stalnim štirikolesnim pogonom z reduktorjem sestavlja zaporedje in težišče na najnižji možni točki. Po tem je pravzaprav Subaru celo edinstven v svetu avtomobilizma (govorimo o novejši dobi in o serijskih avtomobilih). Tako se Forester ne ustraši tudi težaškega dela.

No, pretiravati pa z njim vseeno ne gre, da ne bo kdo po pomoti vzel gozdarskega imena preveč zares in iz gozda vlekel podrta drevesa. Forester se namreč odlično izkaže le do tam, kjer ga ustavijo previsoke ovire na vozni podlagi (skale, globoke kolesnice, globok zbit sneg . . ). Oddaljenost dna avtomobila od tal je po našem mnenju njegova slabost, če seveda gledamo nanj skozi kriterije terenskih avtomobilov, za SUV-i pa tudi ne zaostaja veliko.

Kakorkoli, do zidanice ali lovske opazovalnice bo že prišel!

Na cesti nas je Forester prepričal, da lahko povsem korektno odigra tudi vlogo družinskega kombija. H končni izmerjeni hitrosti 198 kilometrov na uro, k pospešku od 0 do 100 kilometrov na uro v manj kot desetih sekundah in udobju pri potovalni hitrosti do 130 kilometrov na uro nimamo pripomb. Pri vsem tem bo trpela le denarnica in ne potniki, ki bodo celo uživali ob pogledu skozi veliko panoramsko streho.

Kljub zmerni vožnji nam namreč ni uspelo porabiti manj kot 9, 7 litra bencina na 100 kilometrov, ob živahni vožnji pa se je poraba ustavila tik pod 13 litri. V povprečju ob zmerno ’težki nogi’ lahko tako pričakujete porabo goriva okrog 10 litrov in pol. Ko pa pomislimo, da gre za težak in velik avto, ki ima poleg vsega še štirikolesni pogon, se poraba za dvolitrski motor ne zdi več tako pretirana.

Poleg porabe (predvsem zaradi predragega bencina) tudi cena na prvi pogled ne govori v prid Foresterju. A ta vtis je varljiv. Avto namreč v osnovni izvedbi stane 6, 996.000 tolarjev, cena za testnega pa znaša 7, 128.000 tolarjev, kar seveda ni malo. Toda Subaru je ena redkih znamk, ki po določanju cen po sistemu Eurotax dosega višje cene na trgu rabljenih vozil.

Zanesljivost, uporabnost, kakovost izdelave in oblika, ki ne zastara tako hitro kot pri tekmecih, namreč botrujejo temu, da avto nadpovprečno dobro ohrani svojo ceno. Poskusite dobiti nekaj let starega Foresterja - ga ni! To pa zato, ker so vsi prodani že vnaprej novim kupcem, ki stojijo v vrsti!

Tudi zato je tale Subaru avto za gospode - ti imajo namreč denar!

Peter Kavčič

Foto: Saša Kapetanovič

Subaru Forester 2.0 VL

Osnovni podatki

Prodaja: Interservice d.o.o.
Cena osnovnega modela: 29.193,79 €
Cena testnega modela: 29.744,62 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 116kW (158 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,7 s
Največja hitrost: 197 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,3l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1994 cm3 - največja moč 116 kW (158 KM) pri 6400/min - največji navor 186 Nm pri 3200/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/60 R 16 H (Pirelli 210 Snowsport M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,7 s - poraba goriva (ECE) 12,3/7,5/9,3 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1390 kg - dovoljena skupna masa 1880 kg.
Zunanje mere: dolžina 4485 mm - širina 1735 mm - višina 1590 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 387-1592 l

Naše meritve

T=-3 °C / p= 1016 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje km števca: 9222 km
Pospešek 0-100km: 9,2s
402m z mesta: 16,6s ( 136km/h)
1000m z mesta: 30,6s ( 168km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,7s
Prožnost 80-120km/h: 19,5s
Največja hitrost: 198km/h (V.)
poraba na testu: 10,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,0m
AM meja: 42m
Ocena
  • To je vsestranski in uporaben avtomobil, ki ima le eno veliko pomanjkljivost: nima dizelskega motorja. Če ne prevozite veliko kilometrov, pa je odličen za potrebe družine, lovcev, športov v naravi, vleko prikolic.

Hvalimo in grajamo
rabljen trdno drži ceno
pogon
mehkoba vožnje (motor + podvozje)
zmogljivost
oprema
lahko bi bil višji (predvsem dno avtomobila)
poraba goriva ob priganjanju
ergonomija sedenja
trd menjalnik

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri