Test: BMW i3

Ta Beemvejev malček je bil opremljen z vrhunskim zvočnim sistemom znamke Harman/Kardon. Prižgal ga nisem. Najbrž dela dobro.

Test: BMW i3 (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
3. 12. 2015

Pogosto se zgodi, da se prijatelji, znanci, sorodniki ali sosedje navdušujejo nad kakšnim testnim avtom, ko je v mojih rokah. Ni pa se mi še zgodilo, da bi bil sam tako navdušen nad avtom in bi iskal koga, ki bi mu prenesel to navdušenje. V času testnega termina sem našel nekaj iskric, s katerimi sem si popestril prav vsako vožnjo s tem avtom. Prva stvar je zagotovo tišina. Človek bi najprej pomisli, da je odsotnost klasičnega motorja na notranje zgorevanje in posledično pripadajočega trušča dobrodošla zaradi tega, da bi lahko užival v dobrem ozvočenju. Ampak ne, enostavno je najlepše poslušati tišino. Okej, malce je slišati tiho brenčanje elektromotorja, ampak ker nismo zasičeni s tem zvokom, ga je prijetno zaznavati v ozadju.

Veste, kaj je še bolj zabavno? Spustiti steklo, se peljati skozi mesto in poslušati mimoidoče. Najpogosteje je slišati: »Poglej, ta je pa na elektriko.« Vse se sliši, vam povem! Bavarce imam malce na sumu, da so na skrivaj poiskali pomoč pri kakšnem skandinavskem dizajnerskem biroju, ki jim je pomagal pri oblikovanju notranjosti ter izbiri pravih materialov. Ko odpremo vrata (mimogrede, avto je brez klasičnega B-stebrička, zadnja vrata pa se odpirajo od spredaj navzven), imamo občutek, kot da zremo v dnevno sobo iz danske revije o notranjem dizajnu. Materiali! Potniška kletka je iz ogljikovih vlaken in lepo jih je videti, kako se prepletajo na pragovih pod vrati. Svetla tkanina, les, usnje, reciklirana plastika, vse skupaj sestavlja izjemno lepo celoto za prijetno počutje v notranjosti. Druge stvari so pametno povzete iz preostalih hišnih modelov. Sredinski zaslon, ki ga upravljamo prek vrtljivega gumba med sedežema, nam poleg klasičnih zadev prikazuje tudi nekatere podatke, ki so prilagojeni vožnji z električnim avtom. Tako lahko izberemo prikaz porabnikov energije, zgodovino porabe in polnjenja, pri varčni vožnji nam lahko pomaga vodnik, na zemljevidu pa je označen doseg s preostankom baterije.

Pred voznikom je namesto klasičnih merilnikov le preprost LCD-zaslon, ki prikazuje za vožnjo pomembne informacije. Naj nadaljujem z iskricami, ki popestrijo vožnjo? Pa naj bo slišati smešno, toda razveselil sem se vsake rdeče luči. Še bolj sem bil vesel, če se je ob meni ustavil kak hiter avto. Čeprav sem v vzvratnem ogledalu slabo videl, sem si kar predstavljal poglede, ko so videli malega Beemvejčka, ko se izstreli s semaforja. Od 0 do 60 kilometrov na uro v 3,7 sekunde, od 0 do 100 v 7,2 sekunde, od 80 do 120 v 4,9 sekunde so številke, ki vam ne povedo dosti, dokler tega ne občutite. Ravno zato sem iskal znance in jih peljal, da bi potem opazoval njihovo navdušenje. Za tiste, ki jih zanima tehnična plat teh dosežkov: malčka poganja sinhroni elektromotor z največjo močjo 125 kilovatov ter navorom 250 njutonmetrov.

Pogon se prek integriranega diferenciala prenaša na zadnji kolesni par, baterija pa ima zmogljivost 18,8 kilovatne ure. Glede na porabo na 100 kilometrov dolgem testnem krogu, ki je bila 14,2 kilovatne ure, to pomeni, da bi bil s podobno vožnjo doseg s polnimi baterijami nekaj manj kot 130 kilometrov. Seveda je treba računati na ogromno posrednih dejavnikov (dež, mraz, vročina, tema, veter, promet ...), ki vplivajo, da ta številka kar precej niha. Kako je s polnjenjem? Na klasični domači vtičnici se i3 napolni v osmih urah. Bolje bo, če boste poiskali polnilnico s trifaznim izmeničnim tokom z močjo 22 kilovatov, kajti tam bo polnjenje trajalo približno tri ure. Petdesetkilovatnih CCS-polnilnic v Sloveniji za zdaj še nimamo, baterije od i3 pa se prek tovrstnega sistema napolnijo v manj kot pol ure. Seveda se nekaj porabljene energije tudi regenerira in vrne v baterije. Ko spustimo stopalko za plin, so pojemki brez uporabe zavore že tolikšni, da regeneracija zavira avto tudi do popolnega mirovanja. Na začetku je takšna vožnja nekoliko nenavadna, sčasoma pa se naučimo voziti, ne da bi sploh uporabljali stopalko za zavoro. Če odmislimo prilagajanje dosegu in času, ki ga porabimo za polnjenje baterij, je i3 zelo uporaben in funkcionalen avto.

Na vseh sedežih se bo našlo dovolj prostora, očetje in mame pa bodo pri pripenjanju otrok navdušene nad priročnostjo 'krilatih' vrat. Seveda mu lahko kaj tudi zamerimo. Denimo pametni ključ, ki je dovolj 'pameten' le pri zagonu avta, za odklepanje pa ga je še vedno treba jemati iz žepa. Tudi lepo oblikovana notranjost je terjala nekaj davka pri odlagalnih prostorčkih. Predal pred sovoznikom je uporaben zgolj za kakšne dokumente, nikar pa ne spreglejte, da se pod prednjim pokrovom (kjer v klasičnem avtu najdemo motor) skriva majhen prtljažnik. Čeprav je tak i3 precej drugačen od drugih avtomobilov v BMW-jevi ponudbi, ima vseeno nekaj skupnega z njimi. Cena je taka, kot smo jo za premijsko znamko vajeni. Državni organi vam bodo sicer dali pet tisočakov denarne spodbude za nakup električnega avta, tako da boste za takšnega i3 vseeno odšteli nekaj več kot 31 tisoč evrov. Tudi če vaša dnevna rutina, budžet ali kaj drugega ne podpira nakupa takšnega avta, vam vseeno polagam na dušo: dogovorite se za testno vožnjo, nekaj vas bo zagotovo navdušilo na tem avtu. Upajmo, da ne ravno ozvočenje Harman/Kardon.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

BMW i3

Osnovni podatki

Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 36.550 €
Cena testnega modela: 51.020 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,2 s
Največja hitrost: 150 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 12,9 kWh/100 kml/100km

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 702 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.845 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: Elektromotor: sinhronski motor s stalnim magnetom – največja moč 125 kW (170 KM) – stalna moč 75 kW (102 KM) pri 4.800/min – največji navor 250 Nm pri 0/min. Akumulator: Litij – ionski akumulator – nazivna napetost 360 V – kapaciteta 18,8 kWh .
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 1-stopenjski samodejni menjalnik – gume spredaj 155/70 R 19 Q, gume zadaj 175/60 R 19 Q (Bridgestone Ecopia EP500).
Zmogljivost: največja hitrost 150 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,2 s – poraba energije (ECE) 12,9 kWh/100 km, izpust CO2 0 g/km
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 4 sedeži – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikraki prečni vodili, stabilizator – zadaj petvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 9,86 m.
Mase: prazno vozilo 1.195 kg – dovoljena skupna masa 1.620 kg.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).

Naše meritve

T = 29°C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 50 % / stanje kilometrskega števca: 516 km.
Pospešek 0-100km: 7,6s
402m z mesta: 16,0s ( 141km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 150km/h (Prestavna ročica v položaju D)
poraba na testu: 17,2 kWh l/100km
Poraba na normnem krogu: 14,2 kWh l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 61,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 33,6m
AM meja: 40m
Ocena skupaj (341/420)
  • i3 hoče biti drugačen. Tudi med BMW-ji. Marsikomu bo všeč, čeprav se zaradi svojih zahtev in potreb ne bo znašel med morebitnimi uporabniki. Kdor pa živi neko dnevno rutino, ki mu omogoča uporabo takšnega avta, ta se bo zaljubil vanj.

  • Zunanjost (14/15)

    Je nekaj posebnega. Kot bi se vrhunski industrijski oblikovalski poigrali in naredili nekoliko drugačno kabino za vzpenjačo.

  • Notranjost (106/140)

    Ni samo lepa notranjost z izbranimi materiali, tudi ergonomija in natančnost izdelave sta vrhunska. Nekaj točk odščipne majhen prtljažnik ter pomanjkanje odlagalnih mest.

  • Motor, menjalnik (57 /40)

    Tišina, umirjenost in lahkotost, začinjena z odločnim delovanjem.

  • Vozne lastnosti (55 /95)

    Športni vožnji skozi ovinke se je najbolje odreči, a so prednosti tudi drugje.

  • Zmogljivost (34/35)

    Do popolnega izkupička mu točko 'odščipne' elektronsko omejena največja hitrost.

  • Varnost (37/45)

    Množica varnostnih sistemov je vselej na preži, nekaj odbitka na račun le štirih zvezdic na NCAP-testih.

  • Gospodarnost (38/50)

    Izbira pogona je zagotovo gospodarna. Sploh, če boste pri uporabi izkoristili (za zdaj še) veliko število brezplačnih polnilnic.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
motor (poskočnost, navor)
materiali v notranjosti
prostornost in uporabnost potniške kabine
informacije na osrednjem zaslonu
odklepanje vrat s pametnim ključem
premalo odlagalnih prostorčkov
počasno polnjenje na domači vtičnici

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri