Popotnik

18. 7. 2019 | Dušan Lukič
Deli

Z nami se je družil dva tedna. V tem času je naredil dobre tri tisočake kilometrov – del redakcije je popeljal na salon v Ženevo, nato pa še smučarsko odpravo na obronke Jahorine. Nekaj popolnoma vsakdanjega za Multivana.

Volkswagnov Multivan je pravzaprav nekakšen sinonim za hiter in udoben prevoz na dolge razdalje – še posebej, če je motoriziran in opremljen, kot je bil testni. To pomeni turbodizel, ki zmore zdravih 150 'konjev', samodejni menjalnik in dovolj asistenčne opreme.

Motor je dovolj zmogljiv, da se takšen Multivan dobro izkaže tudi na dolgih avtocestnih poteh tam, kjer dovoljujejo tudi večje hitrosti. Vse do 160 kilometrov na uro ne daje občutka, da bi se posebej trudil, in tudi če je polno naložen, se najbolje počuti pri le malo nižji hitrosti. Takrat poraba sicer ni najbolj ugodna, vrti se okoli desetih litrov, a ker je pri nas in v večini okoliških držav hitrostna omejitev nekaj nižja, bo tako tudi s porabo: če boste potovali s 130 kilometri na uro, se bo gibala pod devetimi litri. In to pomeni, da je doseg s polno posodo za gorivo veliko večji od tistega, kar zmore povprečen človeški mehur.

Ker Multivan (še posebej zadaj) ni pretrdo vzmeten, težav ni niti na slabših cestah. Dovolj dobra je zvočna izolacija, in ker menjalniška avtomatika skrbi za neopazno in hitro pretikanje, potnikov ne more utrujati niti voznik, ki bi imel težave s koordinacijo rok in nog pri prestavljanju. Dobro jim bodo deli dovolj udobni sedeži, še posebej, ker je notranjost prijazno prilagodljiva. V drugi vrsti sta dva ločena sedeža, ki ju je mogoče precej (tako kot trisedežno klop zadaj) vzdolžno prilagajati in zložiti. Edini minus, ki ga imata, je to, da pod njima ni prehoda za daljše in ožje predmete (na primer smuči), kot to velja za zadnjo klop. Za smučarske izlete več kot petih potnikov (tale Multivan je sicer sedemsedežnik) zato priporočamo strešni prtljažnik.

Za voznika je seveda dobro poskrbljeno – tako s položajem za volanom kot s tem, da mu del olajšujeta dvosklopčna avtomatika in tempomat, pa sistem za preprečitev zapustitve voznega pasu. Ko dodamo še dobro povezljivost s pametnim mobilnikom (Apple CarPlay in Android Auto) in dobre žaromete, je jasno, da vozniku ne glede na dolžino poti ni hudega.

In to je tudi bistvo takšnega avtomobila, kajne?

Kratka ocena

Multivan ostaja odlična izbira, če je treba iti daleč, z več potniki in čim bolj udobno. Le pravilno mora biti opremljen.

Hvalimo in grajamo
udobni sedeži
prilagodljivost
dober v snegu tudi z le sprednjim pogonom
ni prostora pod sedeži 2. vrste