Rossi! Portret prvaka v številkah

23. 11. 2008 | Matjaž Tomažič
Deli

Pravzaprav nihče več ne dvomi, da je svetovni prvak prvenstva MotoGP vsestransko nadarjen dirkač. Ne le na dveh kolesih, tudi na štirih je kot kaže pravi mojster.

Da Valentino odlično vrti tudi volan, je dokazal že pred nekaj leti, ko je v Španiji po dirkališču izganjal hudiča iz BMW-jev, odlično se znajde tudi v sedežu Fordove reli specialke, talent pa je pokazal tudi za volanom Ferrarijeve formule 1.

Številke in podatki, ki jih navajajo športni funkcionarji in televizija Eurosport za letošnjo sezono dokazujejo, da je naslov svetovnega prvaka letos odšel v prave roke.

Dejstva in številke:

Rossi je letos zmagal na polovici vseh dirk, torej devetkrat. Osem zmag je osvojil na suhi stezi, eno v dežju (Indianapolis).

Na kvalifikacijah je v povprečju štartal s četrtega mesta. S prvega mesta je štartal le dvakrat, medtem ko je na dveh dirkah štartal z zanj katastrofalnega 12. (Philip Island) in 10. (Valencia) mesta. V povprečju je za najhitrejšim kvalifikacisjkim časom zaostajal 0, 659 sekunde. Na dirkah je dosegel 5 najhitrejših krogov.

V povprečju je bil v letošnji sezoni po koncu prvega kroga dirke na petem mestu. Po koncu prvega kroga je vodil le na eni dirki (Laguna Seca), najslabši položaj po prvem krogu pa je bil 14. mesto v Assenu. V povprečju po prvem krogu izgubi eno mesto.

Največ mest je pridobil na dirki Philip Islanda, kjer je z 12. mesta tekom dirke prilezel na drugo mesto. Od skupno 465 krogov v celotni sezoni jih je Rossi vodil 'le' 170, kar je 36, 55 odstotkov.

Najdaljše obodobje zaporednih zmag je trajalo pet dirk, najdaljše obdobje rednih uvrstitev na zmagovalne stopničke pa je trajalo kar devet dirk. V povprečju je na vsaki dirki zbral dovolj točk, da bi na vseh osemnajstih dirkah zasedel drugo mesto.

Če primerjamo prvi del sezone z drugim, ugotovimo, da je v prvem delu zbral 167 točk, v drugem pa 206 točk. V prvem delu je zabeležil tri zmage in skupno sedemkrat stal na stopničkah. V drugem delu sezone je nanizal šest zmag in na stopničkah stal devetkrat.

Na dirkah kjer je zmagal, je njegova prednost povprečno znašala 6, 020 sekunde (največ 15, 004 sekunde), na dirkah kjer ni zmagal, pa je njegov zaostanek za prvo uvrščenim v povprečju znašal 11, 771 sekunde. Ko Rossi zmaga, je to prepričljivo, ko 'izgubi' je to prav tako prepričljivo. Najtesnejši izid, ki je odločil o prvem mestu za Rossija je letos postavil Casey Stoner, ko je v Motegi zaostal za 1, 943 sekunde.

Med dirkači Yamahe je najboljši štartni položaj dosegel osemkrat, kot najboljši Yamahin dirkač je dirko letos končal 15-krat. Za Yamaho je v prvenstvu konstruktorjev privozil 341 točk (od skupno 402), v prvenstvu dirkačev je med Yamahinimi dirkači privozil 373 točk (od skupno 563). Če bi upoštevali samo točke, ki jih je osvojil Rossi, bi Yamaha prav tako osvojila konstruktorski naslov z 52 točkami prednosti pred Ducatijem. Moštvo Fiat Yamaha bi samo z njegovimi točkami v skupnem seštevku osvojilo drugo mesto za moštvom Honda Repsol.

Med dirkači Bridgestonea je bil na kvalifikacijah najhitrejši petkrat, na dirkah je kot najboljši drikač z Bridgestoneovimi pnevmatiki končal kar 12 dirk od 18.

V letošnjem letu je pred drugouvrščenim Stonerjem končal z 93 točkami prednosti, medtem ko je v letu 2005 imel pred Melandrijem 147 točk prednosti, v letu 2004 pred Gibernauom 47 točk prednosti, v letu 2003 prav tako pred Gibernauom 80 točk prednosti, rojaka Maxa Biaggia pa je ugnal za 140 točk v letu 2002 in za 106 točk v letu 2001.

Rossi je bil v letošnji sezoni tudi edini dirkač, ki je točke dobil na vseh dirkah sezone, medtem ko je na stopničkah stal kar 16 krat.

Matjaž Tomažič

Vir: Moto GP

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol