Novi Triumph Tiger je resnično nov, v vseh pogledih. Je tudi boljši kot GS?

21. 12. 2021 | Matjaž Tomažič
Deli

O motociklih znamke Triumph v zadnjem času nismo veliko pisali, saj so vse svoje glavne novitete predstavili že poleti oziroma zgodaj jeseni, vzroke za to pa gre kot kaže iskati v tem, da so veliko časa namenili njihovemu prodajnemu zastavonoši, velikemu Tigru 1200.

Triumph Tiger pravzaprav še nikoli ni bil tako nov kot bo v sezoni 2022. Veliki potovalni enduro, ki je na račun svojega trivaljnega motorja tudi eden izmed velikih posebnežev iz svojega segmenta, te svoje posebnosti v primerjavi s konkurenco pravzaprav nikoli ni prav dobro unovčil. Vseskozi je bil motocikel, kateremu smo novinarji na primerjalnih testih vselej priznavali vso odličnost, hkrati pa ga zaradi njegove angleške uglajenosti in gosposkosti skoraj vedno pozabili nekje v senci.

No, kot kaže se bo to zdaj spremenilo, saj bo novi Tiger 1200 odslej močnejši, lažji in atraktivnejši. Najpomembnejša novost je seveda popolnoma novi trivaljnik, ki se mu je prostornina iz akutalnih 1.215 zmanjšala na 1.160 kubičnih centimetrov. Navkljub manjši delovni prostornini pa je motor pridobil dodatnih 9 'konjev' (6 kW), za 8 Nm pa se je povečal tudi navor motorja. Tako bo imel Tiger 1200 po novem okroglih 150 'konjev' (110 kW) pri 9.000 vrtljajih in 130 Nm navora pri 7.000 vrtljajih.

Do prirastka moči in navora je prišlo zaradi prehoda na t.i. T-shemo ročične gredi, ki omogoča asimetričen vžig pod koti 180-270-270. Tu sicer ne gre za popolno novost, saj Triumph takšno glavno gred že ponuja v svojih 900-kubičnih modelih, ključna prednost, ki jo ta zanimiva tehnična rešitev prinaša pa je v tem, da motor ohranja moč trivaljnika, v spodnjih režimih ponuja več odzivnosti in navora, hkrati pa ohranja svoj zančilen šarm in prijeten zvok.

Bavarskega GS-a, ki je pravzaprav najbolj krvoločen tekmec vseh tovrstnih motociklov, tako na področju moči prekaša za konkretnih 14 'konjev'. Moč motorja pa ni edino poglavje, kjer se bo Triumph odsle odrezal bolje, saj bo v primerjavi s predhodnikom lažji za kar 25 kilogramov, kot pravijo pri Triumphu pa bo v primerjavi s primerljivo opremljenim  BMW-jem lažji za približno 18 kilogramov (odvisno od izbranega modela). Za vožnjo pripravljen Tiger bo tako tehtal od 240 do 249 kilogramov, v primeru da boste izbrali model Explorer s 30-litrskim rezervoarjem pa bo masa narasla za dodatnih 12 kilogramov. Praktično ni sestavnega dela, kjer ne bi prihranili pri masi, k izjemnemu rezultatu pa vsekakor pripomore nov kardanski sklop (lažji za 1,5 kilograma) ter nov okvir in zadnja vilica (lažja za 5,4 kilogramov).

Skupno bo na voljo kar 6 različic novega Tigra; GT, GT Pro, Rally, Rally Pro, GT Explorer in Rally Explorer. Med seboj se različice razlikujejo predvsem po stopnji opremljenosti, pri čemer velja da je GT najbolj osnovna, različice z oznako Pro prinašajo še tempomat, centralno stojalo, ogrevane ročice, zaščito motorja, quickshifter, adaptivni žaromet, pomočnika za speljevanje v klanec in dodatnim voznim programom za 'off road'. Vse navedeno velja tudi za Explorerja, ki ima dodatno še radarske senzorje za mrtvi kot, popolno LED razsvetljavo , bočne zaščite, nadzor tlaka v pnevmatikah in ogrevana sedeža.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol