Vozili smo: Yamaha VX, FX in FZS

Če v času dopusta med poležavanjem na iglicah borovcev pogrešate vznemirjenje, potem vstopite v svet vodnih skuterjev.

21. 7. 2009

Kaj sploh pričakujete od vodnega skuterja? Če so to čudovita moč, surovi pospeški in po potrebi tudi tiha, gladka in gospodarna plovba, potem se lahko vaše iskanje konča pri podjetju Delta Team Krško, ki je uradni zastopnik in prodajalec vodnih skuterjev Yamaha.

Na podlagi več kot treh desetletij izkušenj so pri Yamahi pridobljeno znanje in tekmovalno dediščino vložili v razvoj oblik in tehnologij, s katerimi je doživetje križarjenja ali pa velikih hitrosti in ostrih zavojev lahko le prvinsko. Ustreči željam zahtevnih kupcev, ki za svoj denar pričakujejo kakovost in zanesljivost, Yamahi ni težko. Pri poglavju o združitvi udobja in športnosti je to nekoliko bolj zapleteno, sami pa smo se v Portorožu prepričali, da se je Yamaha močno približala, če ne celo dotaknila ideala.

Na preizkusu smo se po slovenski strani mirnega Piranskega zaliva popeljali z novimi modeli VX, FX in FZS. Vsak izmed njih je namenjen drugi ciljni skupini kupcev, med njimi pa si bo za svoj žep in potrebe primeren model lahko izbral vsak, ki razmišlja o nakupu sedečega vodnega skuterja.

Prostorninsko najmanjši model VX je eden izmed dostopnih in ekonomičnih štiritakt­nih vodnih skuterjev. S 110 'konji' sicer ne zagotavlja brutalnih pospeškov in izstrelitev iz zavojev, je pa prav zaradi tega primeren za vleko deskarjev in smučarjev na vodi.

Široka konveksna vzvratna ogledala omogočajo široko vidno polje za voznikovim hrbtom, kar je za tovrstno zabavo pomembna lastnost. Dolg in udoben sedež ponuja prostor trem osebam, uporabna pa sta tudi velik prostor na premcu in predal za rokavice ali kakšno drobnarijo.

Zahtevnejši in bolj športno, lahko pa tudi dirkaško naravnani uporabniki pa se lahko odločijo za model FX ali FZS, ki je v primerjavi z osnovnim VX-om pravi dirkalnik.

Štirivaljni motor s turbino razvije 210 'konjev', kar sicer ni največ, kar lahko dobite za svoj denar, je pa moči v kombinaciji z lahko in čvrsto lupino, izdelano s tehnologijo NanoExcel, več kot dovolj. Lupina je na spodnjem delu tradicionalno ozka, zato ostri zavoji ne povzročajo težav, odlično pa drži svojo smer tudi pri vožnji čez večje valove.

Poleg zmogljivega motorja in lupine je treba omeniti tudi bogato serijsko in doplačljivo opremo, ki vključuje tako mehanske kot elektronske poslastice. Na seznamu opreme tako najdemo 24-stopinjski trim, nastavljiv v petih stopnjah, v treh stopnjah nastavljivo teleskopsko krmilo in tudi vodotesni prtljažni prostor.

Vgrajena elektronika vsebuje naprave za elektronski nadzor motorja (tempomat, omejevalnik hitrosti in sistem, ki nadzira vrtljaje motorja pri vzvratni vožnji), daljinsko zaklepanje in omejevanje moči motorja, digitalne multifunkcijske armaturne plošče pa vozniku posredujejo informacije o hitrosti, vrtljajih, ravni goriva, urah delovanja in smeri vožnje ter druge podatke.

Iz oči v oči . .

Matevž Hribar: Z vodnimi skuterji nimam prav veliko izkušenj, a sem se na vodi za širokim krmilom hitro počutil domače, tako da je bilo 110 'konjev' po nekaj slalomih premalo, zato sem hotel preizkusiti še močnejša modela. Jeb…, kako to gre! Ko pri ostrem zavoju zapeniš vodo pod seboj, skuter za trenutek nima 'oprijema', potem pa sune, da se komaj zadržiš na sedežu. Zadeva je okretna in eksplozivna, prej odneha voznik, kot bi turbinsko polnjen stroj dosegel svoj limit. Ko prvič peljete boljšo polovico, bodite nežni s plinom, da ne bo zaradi njene slabe volje to zadnja skupna vožnja.

Delovanje motorja lahko nadzirate z daljinskim upravljalnikom.

VX: od 8.550 EUR do 10.305 EUR

FX: od 13.400 EUR do 15.250 EUR

FZS: 15.250 EUR

Tehnični podatki

Motor: štirivaljni, štiritaktni, tekočinsk o hlajeni, elektronski vbrizg goriva, kompresijsko razmerje 11, 4 : 1 (8, 6 : 1 turbo)

Največja moč: 81 KW (110 KM); 154 KW (210 KM) turbo

Največji navor: n. p.

Dolžina x širina x višina: 3.220 x 1.170 x 1.150 mm (VX). 3.370 x 1.230 x 1.240 mm (FX), 3.370 x 1.230 x 1.160 mm (FZS)

Posoda za gorivo: 60 l (VX), 70 l (FX/FZS).

Teža: 323 kg (VX), 365 kg (FX), 369 kg (FZS).

Zastopnik: Delta Team Krško, Cesta krških žrtev 135a, Krško, www.delta-team.si, 07/ 49 21 888.

Prvi vtis

Videz 5/5

Grdega vodnega skuterja pravzaprav ni. Yamaha na pogled deluje elegantno in agresivno.

Motor­ 5/5

110-'konjski' je odličen, dokler ne preizkusite močnejšega – vse, kar je več, je napuh.

Udobje 4/5

Ne glede na izvedbo je plovba lahko tudi mirna. Modeli s tremi sedeži so tudi v resnici dovolj prostorni za tri osebe.

Cena 4/5

Cena je poštena, izguba vrednosti boli.

Prva ocena 5/5

V skladu s pričakovanji Yamaha tudi z modelnim letom 2009 ponuja enega izmed vodilnih skuterjev v vseh razredih. Resnih pomanjkljivosti pravzaprav ni, v prid odločitvi za nakup pa veliko pripomore razvejana servisna mreža na področju celotnega Jadrana.

Matjaž Tomažič, foto: Matevž Hribar

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri