Rabljen avto: Fiat Doblo (2001-2009). Recimo mu kar Janez

Fiat Doblo je, čeprav je po duši Italijan in prihaja iz Turčije, po značaju zelo podoben Slovencu, Janezu. Tistemu Janezu, ki nosi delovne hlače.

Rabljen avto: Fiat Doblo (2001-2009). Recimo mu kar Janez (foto: Peter Kavčič) Peter Kavčič
29. 12. 2016

Delavec.

Veliko prostora, malo resnih problemov in nekaj malih, manj pomembnih težavic na kratko povzame vse glavne lastnosti rabljenega Fiata Dobla. Vendar je delo na koncu vedno opravljeno. Tudi Janez rad nerga, vendar je priden in zanesljiv delavec.

Vrnimo se na začetek. Gotovo veste, kako je nastalo ime Fiat, verjetno pa niste vedeli, da povsem po naključju to prevedeno iz latinščine pomeni tudi naslednje: 'dobro je', 'narejeno' ali 'to je to'. Verjetno tudi niste vedeli, da Fiat svoja lahka gospodarska vozila tradicionalno poimenuje po antičnih rimskih kovancih; Fiorino, Ducato, Doblo. Zelo primerno, saj so to vozila, ki pomagajo zaslužiti cekine.

Veste, zakaj Doblo ne potrebuje kasko zavarovanja?

Leta 2001 je Fiat ob predstavitvi modela Doblo doživel kar nekaj posmehovanja, češ, kakšen avto pa ste narisali tokrat. Ciniki so radi rekli, da ta avtomobil ne potrebuje kasko zavarovanja, saj ga bo vsaka poškodba v bistvu polepšala. A se je pozneje izkazalo, da so pri Fiatu vedeli, kaj počnejo. Dobloja smo se navadili, postal je prav simpatična kapelica na kolesih, vsi tisti, ki so avtomobil kupovali z metrom in razumom, pa so po obisku Fiatovega salona nehali iskati svoj novi avtomobil. Tako je Doblo postal prodajna uspešnica.

Fiat je kot osnovo za model Doblo izbral svojo globalno platformo, mešanico komponent modelov Palio, Punto, Albea in drugih derivatov, izdelanih na tej osnovi, ki pa jih pri nas ne poznamo. Morda se zdi, da je ta platforma za obremenitve, ki jih dopušča Doblo, preslabotna, a večjih težav s podvozjem lastniki Doblojev ne poznajo. Občasno se dogaja, da v zadnji premi poka, vzrok pa so odbojne gume, ki jih enostavno in poceni zamenjamo. To, da bi se Doblo sesedel sam vase, se ne bo zgodilo. Še tako sadističen obrtnik bo na koncu moral priznati, da je Doblo neuničljiv.

Težave? Razen tipičnih za italijanske avtomobile nič hujšega

Kot rečeno, tistih drobnih težavic, ki se odražajo v obliki kakšnih čričkov, pišev vetra, šumov in podobnega, se človek navadi in jih sploh ne opazi, tako kot ne opazi Janezovega godrnjanja. Če že, potem se bo pri dizlih zgodilo, da bo ponagajal EGR-ventil, pri novejših Multijet pa se bodo mašili DPF-filtri in odpovedovale turbine. Bencinarji kašljajo samo zaradi vžigalnih tuljav. Pri okoli 300 tisoč kilometrih je treba računati na obnovo alternatorja in desne polosovine. Skoraj vsak Doblo se slej ko prej sreča s problemom odklepanja zadnjih vrat, kjer poči plastični vzvod električnega dela ključavnice. In to je to, po latinsko, fiat.

Pa še osebna izkušnja po 460.000 kilometrih

FIAT – Fix It Again Tony (angleško: spet ga popravi, Toni)
FIAT – Fehler In Alle Teile (nemško: napaka v vsakem delu)

V skoraj vsakem jeziku se najde kakšna zabavna priredba kratice Fiat, vendar take priredbe znamki delajo krivico. Morda sem res nekoliko bolj očitno naklonjen avtomobilskemu delu koncerna Fiat, vendar imam zato zelo tehtne razloge. Prvič, Fiat je velik inovator na področju avtomobilizma. Drugič, moje izkušnje s Fiatom so samo pozitivne. Tretjič, Fiat zna za malo denarja narediti odličen avtomobil. In četrtič, kaj vam ni jasno? Fiat je v svoji zgodovini dokazal, da zna izdelovati protokolarne limuzine, dirkalnike, dostavnike in celo letala. Na področju malih avtomobilov je pa tako ali tako najboljši.

Zato bi morale biti zgoraj omenjene zlorabe kratice Fiat prepovedane. Tudi k naši hiši smo za potrebe posla nekoč pripeljali Dobloja. Ta avto je postal hišna prostitutka. Vozil ga je vsak, povsod. Še vedno je pomemben član naše rent a car flote. Okoli 460.000 kilometrov je naštetih na števcu. Kljub ne preveč z rožicami postlanemu življenju smo na njem zamenjali zelo malo rezervnih delov. Sklopka in vztrajnik, alternator pri okoli 300 tisoč kilometrih, EGR-ventil, odbojne gume zadnje preme, popravili smo desno polosovino, takoj, ko je prišel k hiši, je moral dobiti nov MAF-senzor. 'Znucali' smo en volanski obroč in pri okoli 250.000 zamenjali termostat. Drobnarije, kot so končniki, manšete in podobno, se po četrt milijona kilometrov ne štejejo več. V vseh letih in po vseh kilometrih se je Doblo vedno privlekel do cilja. Na avtovleki zaradi okvare še ni bil. Ko pohodiš plin, še vedno čudovito žvižga prva turbina, zadnje zavorne čeljusti pa so zdržale 380.000 kilometrov. Znanec je z enakim Doblojem vozil časopis v Beograd in brez težav prevozil skoraj 700.000 kilometrov. Na tri tedne je menjal olje, na vsake štiri mesece zobati jermen, vmes pa samo vozil. Kaj pravite na to, VW-jevci in BMW-jaši?

Da mi ne bi kdo slučajno kdaj kaj rekel čez Fiat!

besedilo: Matjaž Tomažič · foto: Peter Kavčič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri