Rabljeni avtomobil: Avtomobili do 5.000 EUR - Jurja, pa jurja ...

V prejšnji številki revije Avto magazin smo rubriko namenjeno rabljenim avtomobilom namenili tistim za tisočaka. Tokrat je 'budžet' petkrat večji.

Rabljeni avtomobil: Avtomobili do 5.000 EUR - Jurja, pa jurja ... (foto: Arhiv Am) Arhiv Am
29. 7. 2019

Pri nakupu rabljenega avtomobila se kupci ne glede na to, koliko denarja smo pripravljeni nameniti za nakup naslednjega rabljenega avtomobila, praktično vedno znajdemo pred dilemo. Tudi sami ste se gotovo kdaj vprašali, ali morda ni smiselno dodati še kakšnega tisočaka, potem pa ste, ko ste preverili ponudbo, ugotovili, da ne bi nič škodilo dodati še kakšnega. In tako naprej, vse dokler za rabljen avto niste odšteli bistveno več denarja, kot ste sprva nameravali.

Seveda je povsem normalno, da se to dogaja. Nakup avtomobila je za večino izmed nas še vedno eno večjih investicij v življenju, zato je stopnja previdnosti pogosto večja, kot je v resnici potrebno. Ne glede na to, koliko denarja odštejete za avto, boste namreč, če gre kaj hudo narobe, le redko izgubili ves denar. O tem, kako se temu izogniti, ste si že prebrali in si lahko še vedno veliko uporabnega preberete v naših revijah in na naši spletni strani. Vsaka šola pač nekaj stane.

Vseeno pa verjamemo, in to bi znali potrditi tudi prodajalci avtomobilov, da imamo kupci v svojih mislih pogosto zelo podobne predstave o tem, kakšne bi morale biti meje porabljenega denarja pri nakupu rabljenega avtomobila. Nepredstavljivo je, da bi lahko z gotovostjo trdili, da so te meje povsem jasne. Niso. O tem, koliko denarja je treba odšteti za ruševino na štirih kolesih, koliko za pogojno vozen avto, koliko za solidnega in koliko za odličnega, vsakič znova odločajo številni dejavniki. Znamka, model, letnik, oprema, karoserija, iztrošenost, ohranjenost in še marsikaj drugega vpliva na to, kaj lahko za določeno vsoto pripeljemo na domače dvorišče.

Kljub temu bomo z našo 'cenovno' lestvico zajeli veliko množico kupcev rabljenih avtomobilov. Če smo v primerih, ko od avtomobila pričakujemo predvsem to, da nas bo prevažal od točke A do točke B, zanj pripravljeni odšteti tisočaka, bi morala biti naslednja magična meja okrog pet tisočakov. Za ta denar namreč že lahko najdemo vzorno vzdrževan avtomobil, ki ni prestar niti po letih niti kot model. Poleg tega pri tej vsoti denarja nismo prav nič predrzni, če pričakujemo, da bo avtomobil brezhibno ohranjen in da za seboj nima stotine tisoč kilometrov.

Pet tisoč evrov ni malo denarja. No, če smo povsem realni, je to v veliki meri odvisno od posameznika, brez posebnih zadržkov pa si upam trditi, da je to znesek, ki ga lahko za nakup rabljenega avtomobila v naši Sloveniji tako ali drugače zagotovi vsak delavni človek z urejenimi življenjskimi razmerami, rednimi prihodki, ki hkrati ni žrtev dragih, nevarnih in škodljivih odvisnosti.

Tega dejstva se brez dvoma zavedajo tudi prodajalci avtomobilov ter seveda banke in ustanove, ki pomagajo financirati nakup avtomobilov. Danes lahko večina prodajalcev avtomobilov kar v svojih prodajalnah s potencialnim kupcem uredi vse potrebno za odobritev hitrega posojila. Tako kupec, če se odloči za rabljen avtomobil, tega še isti dan odpelje domov, in to celo v primeru, ko je k prodajalcu prišel brez ficka. Pogoji, ki jih za nakup avtomobilov ponujajo trgovci oziroma banke, pod črto sicer niso posebej ugodni, vseeno pa si lahko avtomobil, vreden pet tisočakov, privoščite za manj kot sto evrov na mesec. Če ste dober pogajalec, vam bo prodajalcu morda uspelo prodati svoj stari avtomobil, moped, mogoče celo bicikel, posledično pa bodo pogoji oziroma mesečni obroki za vas še ugodnejši.

Torej, zdaj, ko je jasno, da je avtomobil za pet tisoč evrov dosegljiv tudi vam, je čas, da tako kot prejšnjič, po znamkah preletimo ponudba našega trga rabljenih vozil. A tokrat z majhno razliko. V tem cenovnem razredu je na voljo cel kup zelo zanimivih avtomobilov, ki jih bomo predstavili v dveh posebnih skupinah. Prva je skupina 4 x 4, ki je sicer za določen krog kupcev vedno zelo zanimiva, zdaj pa je postala tudi moderna. V drugo skupino bomo vključili nekaj avtomobilske eksotike, ki pa pravzaprav sploh ni eksotika v pravem pomenu besede. V njej sicer ni veliko avtomobilov, boste pa ugotovili, da je tudi slovenski vozni park pravzaprav zelo pester.

ALFA ROMEO

Alfa Romeo se je v zadnjem letu ali dveh z modeloma Giulia in Stelvio prepričljivo vrnila na seznam zaželenih avtomobilov, a ko govorimo o petih 'jurjih', ponudba teh italijanskih lepotic ni posebej pestra. Na voljo sta v glavnem le dva modela, Giullietta in 159. Za vse Alfe velja, da je dizelski motor iz tega obdobja boljša izbira, še zlasti 1,9 JTD velja za odličnega in zanesljivega, za JTDM pa velja, da zahteva nekaj več vzdrževanja. Daleč od tega, da s 159 ne bo nobenih težav, bodo pa te majhne in za popravilo poceni. Ker je v tem cenovnem razredu praviloma na voljo tudi nekaj denarja za popravilo in vzdrževanje, ne bo težko skrbeti za občutljivo podvozje in pnevmatike. Če ste morda v dvomih, si zapomnite, da v nasprotju z drugimi znamkami Alfa Romeo lastniku vsak vloženi evro večkratno vrne v obliki vozniškega veselja in seveda zavidljivih pogledih sosedov.

AUDI

O kakovosti Audijev vse najboljše, svoj sloves pa opravičuje tudi v tem cenovnem razredu. Če fantazirate o zmogljivem šestvaljnem dizlu, vam moramo žal povedati, da ste s tem budžetom še nekoliko prekratki. Niti predstavljati si ne morete, kako zelo drago je lahko vzdrževanje teh sicer zanesljivih motorjev. Samo menjava vbrizgalnikov, ki jih je priporočljivo menjati po 200.000 kilometrih, vas bo pod prijateljskimi pogoji stala slaba dva tisočaka. Z vidika krmiljenja ventilov in velikih servisov bi morali biti ti motorji poceni, a praksa je v marsikaterem primeru pokazala drugače. Če je želja po tem motorju velika, izvolite, vendar vzemite le tisti avtomobil, za katerega ste prepričani, da veste vse o njegovi zgodovini. Audijeva ponudba v tem cenovnem razredu v povprečju zajema več kot 250 avtomobilov, med njimi pa se najdejo modeli A3, A4, A6 in TT, in sicer z vsemi mogočimi motornimi in menjalniškimi kombinacijami. S štirivaljnim motorjem, dizelskim ali bencinskim, ne boste zgrešili, vendar pozor pri prevoženih kilometrih.

BMW

Pri BMW-ju je za 5 'jurjev' na voljo vse od serije 1 do serije 7 ter cel kup starih X5 in kabrioletov. Menim, da boste še najbolj srečni, če boste izbirali med limuzinami ali karavani serij 3 in 5, ki jih je tudi največ. Za ta denar boste težko dobili BMW-ja, ki bo novejši od letnika 2008, če boste izbrali serijo 5, pa ta skoraj zagotovo ne bo iz modificirane zadnje serije E60. Verige, sklopke, avtomatski menjalniki in vrsta drugih stvari vam lahko poslabšajo izkušnjo z bavarskim avtomobilom, zato je izrednega pomena, da kupite redno in po predpisanih načrtih vzdrževan avtomobil. Če ne kupujete za zares dolgo obdobje, potem izberite bogato opremljen model, saj bo takega veliko lažje prodati. Pri BMW-ju velja tudi počakati na dobro priložnost, saj se od nekod vedno pojavi kakšen zelo ohranjen in zanimiv primerek.

CHEVROLET

Če izvzamemo tiste Chevrolete, ki prihajajo iz Amerike in so zelo novi ali pa zelo stari in seveda tudi pretirano dragi, velja v okviru našega proračuna oko vreči zlasti na dva modela – Captiva in Cruze. Po mojem mnenju sta dizajnersko oba zelo všečna avtomobila, po mnenju številnih zadovoljnih in nezahtevnih lastnikov pa sta tudi zelo uporabna. Medtem ko lastniki svoje Captive ljubosumno hranijo in jih je na voljo le peščica, je dobrega Cruza veliko lažje najti. Brez posebnih težav boste našli tudi primerke z le nekaj deset tisoč kilometri in še vedno zelo svežega letnika (okrog 2013). Z umikom te znamke z evropskega trga so nezahtevni kupci izgubili veliko, s servisiranjem in nadomestnimi deli pa za zdaj ni nobenih težav. Morda je vseeno bolj priporočljivo, da se pri tej znamki držite preverjenih receptov, torej bencinar ali dizel z ročnim menjalnikom.

CITROEN

Za pet tisočakov boste lahko izbirali med Citroeni, ki so bili izdelani med letoma 2008 in 2016, v tem času pa je Citroen na trg izstrelil celo četo različnih modelov oziroma variacij posameznega modela. Marsikdo meni, da so Citroeni iz tega obdobja zelo lepi avtomobili. Vsaj toliko kot mnenje pa šteje dejstvo, da je Citroen z vidika oblikovanja zelo napreden avtomobil, zato so tudi 5 tisočakov vredni avtomobili videti zelo sodobno. Če iščete karavana ali limuzino, izberite C5 2,0 HDI, ki bo gotovo dosegel vsa vaša pričakovanja glede udobja in ekonomije. Nekaj tipskih napak se seveda najde, a sam sem videl lepo število C5 s 350.000 in več prevoženimi kilometri, in to brez posebnih težav. Družinam bi priporočal katerega izmed modelov z oznako Picasso, tistim, ki iščejo manjši avtomobil, pa C3, ki bi moral za ta denar biti star šele nekaj let. Če vam kdo ponudi Citroena s CVT-menjalnikom – obrnite se in tecite, kolikor vas nesejo noge.

DACIA

Romunska izpostava Renaulta je svojevrsten fenomen. Še preden Dacii vrednost pade na tisočaka, odrjavi s ceste, ponudba pa je tudi, ko je v roki 10 vijoličastih bankovcev, pravzaprav zelo skromna. Bo že nekaj na tezi, da Dacia izdeluje boljše Renaulte kot Renault sam. Preverjena tehnika je v vseh primerih zapakirana v zelo skromen paket materialov in opreme. Edini pomislek pred nakupom rabljene Dacie za 5 'jurjev' pa najdem v dejstvu, da tudi popolnoma nove niso dosti dražje. Sam bi izbral Dusterja.

FIAT

Osebno sem znamki Fiat zelo naklonjen, vendar ne iz filozofskih ali idejnih vzgibov, ampak na podlagi lastnih izkušenj. Fiat je specialist za majhne in delovne avtomobile vseh kategorij, vedno pa mu je šlo odlično tudi v Golfovem razredu. Žal je odlični novi Tipo za to rubriko še nekoliko predrag, druga generacija modela Bravo pa je, čeprav je avto zelo soliden, vendarle nekoliko neprepričljiva. Vse preostalo, kar je pri Fiatu v tem cenovnem razredu na voljo, je odlično in drugačno od sivega povprečja. Model 500 je ljubljenec ženskih src, Panda pa v resnici ponuja več, kot obljublja na prvi pogled (še zlasti 4 x 4 in 100 HP). Če izberete Punto, vam bo hvaležnost vračal z nizkimi stroški vzdrževanja. Tistim, ki potrebujejo veliko prostora ali pa družinski dostavnik, priporočam Doblo, ki ponuja vrsto odličnih rešitev, ki v vsakodnevno pokažejo genialnost inženirjev, hkrati pa je tudi z vidika zunanjih in notranjih detajlov korak pred tekmeci iz tistega obdobja. Ne spreglejte modela Sedici, ki združuje najboljše iz hiš Suzuki in Fiat. Ne verjemite govoricam tistih, ki vozijo druge znamke, Fiat je dober avtomobil.

FORD

V tem cenovnem razredu je ponudba Fordov relativno skromna in v povprečju obsega le okoli 100 avtomobilov. Težko bi se odločil, ali je vzrok za to v tem, da Fordi v tej cenovni fazi še vedno osrečujejo lastnike, ki jih zaradi relativno hitre izgube vrednosti še nočejo prodati, ali pa v tem, da modeli, kot so C-Max in Galaxy (ki predstavljata pomemben delež Fordov), hitro najdejo kupce. Če prisegate na klasiko, bo prava izbira Focus (ki je še vedno relativno svež, saj je naslednik prišel šele letos) oziroma Mondeo (okrog letnika 2011). Za Forde iz tega obdobja zdaj že lahko zapišemo, da veljajo za avtomobile z relativno malo napakami in težavami.

HONDA

S Hondami za 5 tisočakov je podobno kot s Hondami za 'jurja'. Povsem korektna, vendar zelo skromna modelna ponudba. Pričakovati, da bo Honda za tak denar mlajša od desetih let, je utopija. Honda je tipičen primer ugotovitve iz uvoda, da bi bilo morda dobro dodati še kakšnega tisočaka. Modeli, ki so za ta denar na voljo, so praktično vsi predstavniki zadnjih serij pred menjavo generacij, zato v primerjavi z drugimi znamkami delujejo nekoliko zastarelo. Če vas to ne moti, na vas nekje čaka Civic ali Accord. V Honde iz tega obdobja so že vgrajeni njihovi odlični dizelski motorji, ki so sicer nekoliko robati in ne najbolj varčni, so pa po drugi strani zelo živahni. Izrednih popravil je zelo malo, vendar so lahko zelo draga.

HYUNDAI

Korejski Hyundai je znamka, ki smo jo Slovenci radi sprejeli. Status zanesljivega avtomobila so mu privozili modeli Pony, Lantra in Sonata. No, od tistih časov se je pri Hyundaiu marsikaj spremenilo, razen tega, da ostajajo (še posebej bencinski) zelo neproblematični avtomobili. Pri nekaterih modelih je Hyundai v želji, da bi dohiteval dražjo evropsko konkurenco, z mapiranjem motorjev nekoliko pretiraval, zato na seznamu priporočil za ta denar manjka nekaj sicer zelo zanimivih modelov. Svoj denar bi namenil modelu I30, ki je z vidika notranjih in zunanjih mer, motorne ponudbe, opremljenosti in kakovosti zelo blizu nekaterim bolj renomiranim tekmecem, kar ne nazadnje dokazuje tudi s svojo ceno.

KIA

Glede na to, da je na cesti mogoče videti izredno veliko Cee'D-ov, je na trgu presenetljivo malo ponudbe, še posebej pa to velja za ta cenovni razred. Vzrok za to gre najverjetneje iskati v tem, da gre za modele, izdelane med letoma 2013 in 2014, ki pa so še vedno v tovarniški garanciji, zato jih povečini prvi lastniki še vedno imajo. Podobno velja tudi za model Rio, ki pa, čeprav je bil nov nekoliko cenejši, danes ohranja enako ceno kot model Cee'D.

MERCEDES-BENZ

Med 8 in 15 let bo star Mercedes, za katerega boste odšteli pet tisočakov. Na voljo je praktično celotna karoserijska paleta, pri čemer pa velja, da z velikostjo narašča starost. Ni dvoma, da bodo dame izbirale med razredom A in razredom B. Za moške, ki hočejo še kolikor toliko soliden avtomobil, ostajata na voljo razred C in E, ki pa že sodita med tiste starejše generacije. Prestižnejši modeli so sicer v tem cenovnem razredu na voljo, vendar se bojim, da gre za avtomobile, ki jih je bolje spregledati, saj podrt Mercedes ne pripomore veliko k dobremu imidžu. Medtem pa velja ravno obratno za lepo ohranjen in negovan Mercedes, ne glede na njegovo starost in tržno vrednost. O tegobah, ki pestijo Mercedese, o katerih govorimo, smo v tej rubriki že na široko in dolgo pisali v naši reviji, povzetki pa so objavljeni tudi na naši spletni strani.

MAZDA

Pri Mazdi posebnih razlik med 'jurja' in pet 'jurjev' ni. Prevladujeta modela 3 in 6, le da za več denarja domov pripeljete drugo generacijo v zelo dobri kondiciji. Marsikatera nevšečnost, ki je pestila predhodnici, je pri tem modelu odpravljena, se pa je pojavilo nekaj novih. Tako z bencinarji ne bo nobenih težav, dizlom pa se poleg raztegnjenih verig dogajajo tudi okvare DPF-jev, mešanje vode z oljem in nalaganje oljnih saj v karterju motorja, kar lahko privede do težjih okvar. Pozoren mehanik lahko reši situacijo. Mazda je po prelomu tisočletja ubrala nekoliko drugačen pristop pri dizajniranju svojih avtomobilov, posledično pa sta danes za pet tisočakov na voljo tudi zelo zanimiva Mazda 5 in CX7.

MINI

Mini je avtomobil, ki se je od konca devetdesetih pa do danes v osnovi zelo malo spreminjal in dvomimo, da ga v kratkem čaka kakšna korenita oblikovalska prenova. Je eden tistih avtomobilov, ki bo ne glede na letnik vedno aktualen. Če že govorimo o letniku, za pet tisočakov bi moral biti Mini izdelan nekje med letoma 2006 in 2009. Čeprav načeloma ni zelo problematičen avtomobil, pa ne gre mimo občutka, da se ga drži boljši sloves, kot si ga v resnici zasluži.

NISSAN

Dva zelo priljubljena modela najdemo pri Nissanu. Micra je malček, ki Slovence spremlja že od sredine osemdesetih let, vrhunec priljubljenosti pa je doživel v drugi polovici devetdesetih. Pet tisočakov je sicer še vedno premalo, da bi kupili Juka, ki deli mnenja, je pa to dovolj denarja za povsem korektnega in simpatičnega Quashqaia, ki si del mehanike in tehnike deli z Renaultom, s tem pa je podedoval tudi družinske bolezni, ki so sicer zoprne, a danes že precej enostavno in poceni ozdravljive.

OPEL

Že prejšnjič smo zapisali, da ima Opel zelo zvesto bazo kupcev, zato je tudi za več denarja ponudba praktično identična. Opel Corsa in Astra predstavljata glavnino ponudbe, Vectro pa je zamenjala Insignia. Opel je v Insignio prvič vgradil številne novosti, s katerimi pa je bilo nekaj težav. Po večini so bile odpravljene, zato nakup rabljene Insignie danes ni več pretirano rizičen. Če že, potem je treba pri rabljenih Oplih računati na občasne standardne težave, ki jih prinašajo sodobni dizli. EGR-ventili, DPF-filtri in še kakšna malenkost bi znala poskrbeti za nenačrtovan obisk mehanika. Tudi sedemsedežna Zafira druge generacije bi znala biti smiselna naložba, vendar ob predpostavki, da vas nekoliko zastarel videz in notranjost ne motita.

PEUGEOT

Pri Peugeotu se boste najverjetneje odločali med velikim in malim. Če iščete manjši avtomobil, potem bo soliden, nezahteven in niti ne posebej problematičen 208 v hišo zagotovo prinesel nekaj zadovoljstva. Družine bodo zadovoljne z ambientom in prostornostjo modela 5008. Žal je pri tem modelu zabeleženih kar nekaj večjih okvar motorjev, zato je treba pred nakupom poiskati podatke o tem, katera serija in kateri letnik je najboljša izbira. Tako pravi statistika, sam pa sem se zadnjič peljal s taksistom, čigar 5008 je imel na števcu več kot 400.000 kilometrov. Menda brez večjih težav.

RENAULT

Glavnina Renaultove ponudbe za pet tisoč evrov je bila izdelana med letoma 2010 in 2013. Torej če želite čim novejši avtomobil, le poglejte na dvorišče kakšnega Renaultovega prodajalca. Tam vas bodo za ta denar čakali Clio, Megan, Scenic, Laguna in seveda preostali modeli, ki pa so zastopani v manjšem številu. Med vsemi je Scenic zaradi enoprostorske zasnove najbolj uporaben in posledično tudi med najbolj iskanimi. Dobra novica je, da niso imeli ti avtomobili skoraj nič napak, zato so lastniki z njimi praviloma zelo zadovoljni. Če bo vaš Scenic prišel iz toplih krajev, obstaja možnost, da bo ob prvem hudem mrazu obstal na mestu, vendar gre le za manjšo napako na elektroniki, ki potem, ko z njo prvič opravijo serviserji, izgine.

SEAT

Seat je v letih od 2008 do 2013, v katerih je bila izdelana večina Seatov, ki so danes vredni pet tisočakov, izbral močan odklon od standardnih oblikovalskih smernic koncerna. Najprej je kupce šokiral, pozneje pa se je izkazalo, da ta odločitev ni prinesla veliko slabega. Vsa tehnika prihaja iz koncerna Volkswagen, in sicer s tistih polic, kjer hranijo najbolj preverjene in zanesljive sestavne dele. S Seatom res ne boste imeli težav, vprašanje je le, če so vam Ibiza, Leon in Altea iz tistih let všeč.

SMART

Ste že razmišljali o maksi skuterju?

ŠKODA

Ko govorimo o Škodi za pet tisočakov, se beseda začne in ustavi pri Octavii. Drugih modelov je namreč le za vzorec, medtem pa večjih Octavij, ki se spretno vrivajo med dva avtomobilska razreda, ne manjka. Koncern VW je hkrati besen in po drugi strani zadovoljen zaradi dobre prodaje Octavie, a tega, da je Octavia lahko zelo spodoben službeni ali družinski avtomobil, pač ni mogoče spregledati. Dizelski modeli so požiralci kilometrov, z njimi pa so zadovoljni vsi, ki jih uporabljajo. Za nekaj popestritve pred hišo ali v ulici pa si oglejte modela Yeti in Roomster.

TOYOTA

Ko postajajo električni in hibridni avtomobili vse bolj popularni, se marsikdo že ozira za rabljeno Toyoto Prius, ki je kljub temu da je na tem področju svojevrsten pionir, eden boljših predstavnikov. Edini problem je v tem, da je za pet tisočakov še ne morete kupiti. Tako vam, če želite za ta denar kupiti pregovorno zanesljivost in brezskrbnost, preostanejo predvsem modeli Yaris, Auris, Avensis in RAV4. Še zlasti pri slednjih dveh pa stare modrosti iz sveta avtomobilizma ne veljajo povsem v celoti, saj so močnejši dizelski motorji radi pili olje in imeli težave s tesnilom glave motorja.

VOLKSWAGEN

Po tem k o človek pregleda ponudbo rabljenih Volkswagnov, dobi občutek, da bodo Golfe in Passate prodajalci dobesedno metali za njim. Vendar ne! Verniki koncerna VW, čeprav Volkswagnov res ne manjka, za svoje jeklene konjičke zahtevajo resne denarje. Pet tisočakov bo sicer dovolj za dobrega Golfa šeste generacije, prenovljenega Tourana, druge manjše modele, ter seveda Passata, starega od 8 do 10 let. Lahko bi rekel, da je prav ta Passat zastavonoša Volkswagnove rabljene ponudbe v tem cenovnem razredu, saj so v bolje opremljenih različicah občutki v kabini, materiali in oprema na zelo visokem nivoju. Človek pravzaprav ne ve, zakaj bi kupil Audija. Težave? Pri letnikih, ki so na voljo za ta denar, jih je bilo zelo malo.

VOLVO

Ljubitelji švedskega jekla in švedske ambientalne popolnosti bodo za rabljenega Volva rade volje odšteli okroglih pet 'jurjev'. Solidnega Volva, ki bo še nekaj časa služil lastniku, se sicer dobi tudi za kakšnega tisočaka manj, za iskanje perfekcije z razumnim številom prevoženih kilometrov pa bo treba odšteti kakšnega tisočaka več. A če že, potem izberite nekaj iz Volvove visoke ponudbe, morda V70 ali S80/S60.

4 X 4

Avtomobilov oziroma džipov in SUV-ov s štirikolesnim pogonom je za znesek, o katerem govorimo v tem članku, več kot dovolj. Predvsem je pomembno vedeti, zakaj bi tak pogon sploh imeli. Za dostop do vikenda na vrhu strmih klancev imajo dobro ponudbo pri Suzukiju (Vitara, Jimny, SX4), če bi želeli zraven še več udobja, izberite Subaru (Forester, Legacy, Impreza), vendar pozor pri dizlih prvih letnikov, ki so bili problematični. Manjši SUV-i bodo dovolj za obvladovanje razmer na cestah, ne pa za kakšne garaške podvige. Tukaj lahko igrate na karte pripadnosti znamki ali pa preprosto izberete tistega, ki vam je najbolj všeč. Oglejte si Santa Fe, Sportage, Outlander, RAV4 in Freelander, ostala evropska konkurenca pa je trenutno še nekoliko dražja. Če za sabo pogosto vlečete tri in več ton težke prikolice, je izbire manj. Touareg, Grand Cherokee in Mercedes ML bodo za silo kos nalogi. Japonskim štirivaljnikom manjka kakšen kilovat moči (Pajero, Patrol, Navara), Toyota je še predraga, BMW X5 pa ob takih naporih razpade. Za šminko je pet 'jurjev' premalo denarja.

EKSOTIKA

Kot rečeno, ne gre za super redke ali nekoč izredno drage avtomobile, ampak za avtomobile, na katere smo že skorajda pozabili, pa čeprav s svojo pojavo vzbujajo nemalo pozornosti. Mesto med njimi si gotovo zaslužijo Chrysler 300C, Lancia Thesis in Jaguar X in S-type. Za pet tisočakov si lahko domov pripeljemo tudi Lancio Delto 2, Alfa Romeo Brera, BMW Z3, Renault Avantime in cel kup zanimivih kabrioletov in kupejev ter seveda še marsikaj drugega.

EPILOG

Pet tisočakov je brez dvoma dovolj, da na dovozu pred hišo stoji povsem soliden, okrog sedem let star družinski avtomobil, lahko pa nekoč razkošen lepotec, ki poka od moči, blišča in prestiža. Ni vse, kar je staro, slabo in ni vse, kar je novo, dobro. Odločitev je seveda na strani kupcev, a ključna dilema kupca ostaja. Kaj če bi dodal še tisočaka ali dva …

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri