Raziskava KPMG: 'klasični' električni avtomobili niso prihodnost, a bodo ostali v proizvodnji

Prihodnost električnih vozil je v vozilih s pogonom na gorivne celice, klasičnie električni avtomobili, ki energijo shranjujejo v baterijah pa naj bi sčasoma zamrli.

Raziskava KPMG: 'klasični' električni avtomobili niso prihodnost, a bodo ostali v proizvodnji (foto: Profimedia) Profimedia
16. 1. 2018

Avtomobilski svet zadnja leta doživlja močan preobrat, predvsem na področju pogonskih sredstev. Motorji z notranjim izgorevanjem postajajo vse bolj dovršeni in čisti, a zdi se, da boj proti električnim avtomobilom počasi, vendar zanesljivo izgubljajo. Ravno zaradi tega pa so zato še toliko bolj zanimivi rezultati nedavne raziskave podjetja KPMG, ki kažejo na to, da avtomobilski strokovnjaki dolgoročno gledano ne verjamejo na uspeh električnih avtomobilov.

V raziskavi, v kateri je sodelovalo 953 predsednikov uprav in drugih visokih uradnikov avtomobilskih podjetij iz 42 držav je namreč kar 76 odstotkov vprašanih izjavilo, da bodo motorji z notranjim izgorevanjem še dolgo časa krojili usodo in razvoj avtomobilizma. Zgolj 12 odstotkov vprašanih se s to izjavo na drugi strani ne strinja. Ob tem navajajo, da se bo delež električnih avtomobilov v bližnji prihodnosti (po letu 2021) v veliki meri povečal (zgolj) na račun obvezne uporabe električnih/prepovedi uporabe bencinsko in dizelsko gnanih vozil. Pričakujemo torej lahko, da bo v prihodnosti zgolj 7 odstotkov posameznikov prostovoljno odločilo za nakup električnega avtomobila, do kar 30 odstotkov ljudi pa bo tovrstne avtomobile kupilo zaradi novih direktiv in ukrepov.

Prihodnost v gorivnih celicah in vodiku, a njun čas še ni prišel

A če je prihodnost po mnenju strokovnjakov svetla za avtomobile s pogonom na bencin, to nikakor ne velja za ne dolgo tega priljubljene dizle, katerih vpliv na okolje je bistveno bolj negativen. Dobra polovica strokovnjakov tako verjame, da je že napočil čas, da dizelski motorji postanejo stvar preteklosti, ali pa vsaj družbeno nesprejemljivi. To bo še posebej težko doseči v Indiji, kjer delež avtomobilov s pogonom na dizelsko gorivo kar 60-odstoten.

Temna prihodnost pa kot rečeno čaka tudi avtomobile s klasičnim električnim pogonom na baterije. Kar 62 odstotkov vprašanih se namreč delno ali v celoti strinja z izjavo, da bodo električni avtomobili z baterijami v prihodnosti zamrli, predvsem zaradi infrastrukturnih sprememb. Težava se namreč pojavlja pri vzpostavljanju uporabnikom prijazne infrastrukture za polnjenje tovrstnih vozil. Kot glavna težava se namreč pojavlja predolg čas polnjenja, ki sedaj znaša med 25 in 45 minutami, čeprav obstajajo napovedi, po katerih bi se le ta lahko skrajšal.

Kot alternativna možnost klasičnim električnim avtomobilom se med strokovnjaki sicer omenja pogon na gorivne celice. Več kot tri četrtine vprašanih namreč meni, da so gorivne celice prihodnost v razvoju električne mobilnosti, a bo do vzpostavitve te tehnologije potrebna še dolga pot. V prihodnjih letih tako glede na podatke, zbrane v raziskavi, lahko še vedno pričakujemo največja vlaganja v razvoj polnih in priključnih hibridov ter klasičnih motorjev z notranjim izgorevanjem.

Preberite še:
Motorji z notranjim izgorevanjem proti elektromotorjem: dvoboj še ni odločen

Jure Šujica
Foto: BMW, Profimedia, Kia

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri